• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    ACID: já s výměnou trysky taky nikdy problém neměl, ale tohle jsem strhnul na straně heatbreaku, na který běžně nešaháš... já to rozebral v dobré vůli že vyčistím co půjde, místo toho abych to jenom dotáhl (ta tryska byla zjevně povolená, ikdyž jsem ji tehdy taky určitě dotahoval tím tisknutím momenťákem) no a ten heatbreak jsem tam zjevně dal blbě :-) Což zase, když je to nové, tak to člověk smontuje za studena za tepla jenom dotáhne, když je to oňamtané tím vyteklým plastem, tak to za studena našroubovat nejde vůbec a jak jsem zjistil, když v jedněch kleštích držíš horký heatblock a druhýma kleštěma do toho šroubuješ heatbreak, tak je o dost snazší to zničit, než jsem si myslel :-D
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: něco děláš zásadně špatně, trysku měním pro každý materiál a závit se mi ještě strhnout nepodařilo. Novou vždy nejdřív rukou nasroubuju do závitů na pár otočení, pak dotáhnu momenťákem viz níže. Vše ohřáté na 190.
    SPM
    SPM --- ---
    SKAUT: Já s tím V6 hotendem byl celkem jinak spokojený. Jen mě nebetyčně štve, že jedna tiskárna polorozebraná zabírá celý pracovní prostor a druhou, kterou jsem potřeboval vytisknout stěžejní součástku, jsem rozbil :-) (na té druhé ty heatblocky jsou taky V6, ale nějak nechci rozbít něco, co funguje :)) ).

    Runaway - jak to chytím těma velkýma kleštěma, tak ono se to ochladí celkem fest naráz...
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Niklovany měděný ( ale ja bych zpatky k V6 hotendu už nikdy nesel). Hliníkový blok jsem menil jako prvni .
    To je nějaké rychly runaway ne?
    SPM
    SPM --- ---
    SKAUT: jj, hliníkovej blok, ocelovej heatbreak. Heatbrake vypadá v pohodě :-) Hrabal jsem do toho, protože to začalo téct, takže zjevně jsem to tam narval přes závit. Že to šlo blbě jsem myslel že je tím, že se peru s tím plastem (do toho je to i peklo dělat, protože to nahřeju a jak si ten blok chytnu do kleští, tak mám zhruba 3 sekundy na práci, než mi tiskárna chcípne na thermal runaway :-) ) a zároveň mi nepřišlo, že bych použil tolik síly na urvání závitu :-)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Hlinik?
    SPM
    SPM --- ---
    Teda, odstranění závitu z heatblocku je o dost jednodušší, než jsem čekal :-D
    BODY
    BODY --- ---
    SPM
    SPM --- ---
    SKAUT: na tme jsem to taky našel, ale zrovna ty kleště s čelistí tam stály o půlku víc :-)) Dík, přidám do seznamu :-) Od Knipexu jinak i nějaký věci mám, ony ty jednodušší zase tolik nestojí a na ten můj monster projekt jsem od nich kupoval kleště na ty hodně velký dutinky a ty jsou fakt fajn (stály pár korun a funguje to dobře). Ale do práce jsem kupoval ty na malý dutinky, co to lisujou do šestihranu a tam se mi ta cena teda vůbec nelíbila :-)) (doma na to mám nějaký proskity z GME na podobnym principu, akorát dělají jenom čtyřhran... ale po potunění tím šroubem to lisuje dobře a holt dutinky co strkám do svorkovnic, kde je to velikostně dost na hraně, pak doupravím kombinačkama, aby to tam šlo strčit :-D )
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SKAUT: Tak to já mám Cimco a sice stály ranec, ale čelisti přehodíš do 10 vteřin a mají v sobě zásobník na další dva typy čelistí, abys měl to nejčastější nonstop u sebe a nemusel ani do kapsy nebo brašny. Ale moje priorita byla mít jen jedny pořádný krimpovací kleště v malé brašně.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: To jsou jen novejsi s vymenymi celistmi. Na "dupont" a podobne by to ale chtelo celisti PAD-11S. Kleste i celisti maji v TME mimochodem.
    Nebo Iwiss jsou k mani treba tady https://www.hotend.cz/51-nastroje. Doma mam jak ty "kopie" Engineer PA09 / 12 (IWS-2820 ) tak IWS-3220M . Preferuju racnu pred tema bez ( je zajisteno ze slis bude konstatni a tak jak má být ) ale mensi piny jsou v pohode i bez. Ty vetsi piny potrebuji hodne sily a tam rozhodne Engineer nebo idealne racnu.

    Prehazovaci celist ma smysl na neco co nelisujes casto. Dutinky a fastony jsou vec ktera se pravdepodobne lisuje casto tak to chce mit extra kleste na kazde ( na doma se da koupit slusne naradi za ne moc velkou cenu a pokud se tim clovek zivi tak vezme Weidmueller / Reinsteg / Knipex / TE .. ).
    Ja jsem navic postizenej z prace kde se pravidelne hlida jak lisuje jakekoliv lisovaci naradi vcetne tech na dutinky. :D
    SPM
    SPM --- ---
    SKAUT: Dík, zařadím na seznam pro ježíška, až zase nebudu vědět, co chci :-)) (Pro jistotu, je to tohle, že? https://www.amazon.com/PAD-12-PAD-12G/dp/B00IWD9XWS?th=1 ). Já si jinak s těma vyměňovacíma čelistma u sebe nejsem úplně jistej, jestli to byl dobrej nápad :-) Zprvu mi to tak přišlo, ale když už s tím něco dělám, tak mám pocit, že nedělám nic jiného, než že měním čelisti. Úplně tomu nepomáhá ani to, že na ty moje taiwance mám jenom na ty open barrel konektory dva typy čelistí, takže na dupont a fastony mám dvoje různé. Od šílenství mě zatím zachránilo jen to, že čelisti na dutinky se mi do toho nepovedlo sehnat, tak alespoň na ty mám separátní samotné kleště :-)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: To chce normální velikost kleští. I fakt echt značkový kleště s vymenovacima celistma jsou na menší věci opruz navzdory pozicioneru a podobně. A na ty nejmenší kontakty ani celisti do nich nedělají. Engineer PA 12 nebo 09 zvládá většinu tehle kontaktu a nestoji to moc ( případně Iwiss ma celkem slušné).

    Ty cinsky kontakty mam doma v takovych sadách a už jsem měl problém i se signálem. Jak je to prostě nevhodný materiál který nepruží tak se to rychle unaví a pak je z toho bolehlav kde je chyba ( protože jak se dotkne člověk konektoru tak se to hne a kontakt najednou je ). Sem tam je nekde pouziju než to dodělám ale jinak radsi beru ty kvalitnější ( Ninigi ? Ningi? cinska znacka ale tváří se že je dělají jak se má). To samé i s ostatními.
    SPM
    SPM --- ---
    SKAUT: ty kleště by asi byly i celkem ok, nicméně mám ty s výměnnýma čelistmi a poměrně dost velké. Při krimpování ok na tlustější kabely je to fajn, ale krimpování těhlech pinů s tím připomíná rozebírání náramkových hodinek rázovým utahovákem :-) (byť samozřejmě mám i čelisti na správnou velikosti). A jo, piny mám asi nějaký čínský šmuky, pač jinak 99% aplikací na co jsem tyhle konektory používal byly nějaké signálové věci, kde neteče proud prakticky žádný.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: já se jednou hooodně vyvstekal s dupondy na robotické soutěži a od té doby vím, že pokud má něco fungovat, musí to být pořádně předimenzované, mít to zámek proti uvolnění a pokud člověk nechce stínit všechno, tak musí odstínit aspoň výkonový prvky a jejich napájení.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Ono neni od věci kupovat origo kontakty. Cinan ma ve zvyku vyrábět kopie z plechu který fakt nepruží jako ty origo. Sice stojí o kousek vic ale alespoň vím že je na ně spolehnutí.
    V jedne mam c-grid III od molexu vsude kde to jde a neni problém ani po letech. Slušnější kleště taky nejsou od věci
    SPM
    SPM --- ---
    TEAPACK: Ono ta Rumba má paralelně na ty headery zapojenou i svorkovnici. Sice fixní, nerozebírací, ale zase už tam je, tak to není potřeba letovat :-) Přemýšlím, proč jsem to já pablb vlastně tenkrát na ty duponty vůbec zapojoval a nedal to tam rovnou (zvláště v kontextu toho, že v mých lisovacích kleštích se ten dupont pin úplně ztratí a když ho člověk nalisuje o 0,01mm vedle, tak se zkroutí a nejde do toho těla konektoru ani zastrčit :-)) ).
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: dupondů se určitě zbav. Pokud jsou jen trochu tepelně namáhané, tak se vyhřejou a kontakt pak drží jen napružením zbytku vodiče. Lepší bude, když tam dáš rozpojovací svorkovnici, nebo jiný poctivější PC konektor.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ANDY_WARHOL: Pokud jsi nepredelaval nastaveni rychlosti ve stejnojmenne zalozce tak te moje poznamka nemusi trapit. Teoreticky bys to mohl nastavit viz. obrazek ( maximalni objemova rychlost ) takze by to slicer nemel pres nastavenou hodnotu pustit.
    Nastavovat "maximalni rychlost tisku" u PS tusim nema smysl protoze to bere v potaz jen pokud nejsou nastavene ( v PS ta sama stranka jen nahore ).
    Ona rychlost tisku a prutok spolu sice souvisi ale taky se tim neda uplne ridit. Kdyz vymenis trysku za vetsi ( 0.6mm treba ) tak uz dosahnes na limit prutoku i pri nizsi rychlosti. Stejne jako kdyz bys pridal ze chces extrudovat vic materialu ( treba infill ).
    Takze chyba trochu na me strane - cisla co jsem napsal plati pro 0.4mm trysku. Ale na tech 11mm3/s se shodne vic lidi, z obecneho pohledu. Je to samozrejme zavisle na filamentu ( nejen druh ale i vyrobce ), pokud bych chtel znat presny limit musel by se zkouset na konkretnim materialu proste.
    Pokud jsi nehonil nejake vyssi rychlosti nez standartne Prusa/Ender/nevim_co_dalsiho pouzivaji tak jsi v klidu. Navic na ty je revo udelana jako prima nahrada V6 hotendu. Staci jen PID tuning a je hotovo.

    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: nevis prosimte, jestli je treba upravit neco v prusasliceru na zaklade toho co tady pises, kdyz koukam do nastaveni, tak je tam napriklad maximalni rychlost tisku 200mm/s
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CASTER: no ja sem to vybojoval tak, ze sem nainstaloval firmware ktery ho jeste nemam a cekam az to prusovci vyresi.... ono se to da vypnout, kdyz mas skalibrovanou tiskarnu, ale kdyz resetujes kalibraci, tak smolik, pak tim proste neprojdes. a tu kalibraci by si pri vymenen hotendu udelat mel.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam