WOLFGAR: Jsem z toho úplně jelen, akorát jsem to měl tedy sledovat dřív. Mám dva případy. Ten první:
- obchod tvrdí, že se mu zásilka vrátila, prý mi posílá peníze na PayPal, uvidíme
- v Aliexpress trackování jsem přehlédl, že je tam přidělené české číslo ČP
- v trackování ČP skutečně je i to čínské číslo z Ali a vidím tohle:
20.2.2017 Dodání zásilky. 66907 Depo Znojmo 70
20.2.2017 Doručování zásilky. 66907 Depo Znojmo 70
20.2.2017 Příprava zásilky k doručení. 66907 Depo Znojmo 70
20.2.2017 Přeprava zásilky k dodací poště.
20.2.2017 Výstup zásilky z SPU. 65502 SPU Brno 02
20.2.2017 Vstup zásilky na SPU. 65502 SPU Brno 02
20.2.2017 Podací číslo zásilky ze země původu: RSxxxxxxxxCN.
19.2.2017 Výstup z vyměňovací pošty. 22000 Praha 120
19.2.2017 Převzetí zásilky vyměňovací poštou. 22000 Praha 120
7.2.2017 Odeslání zásilky do České republiky.
7.2.2017 Podání zásilky.
Wtf? Já cílová adresa byla do Prahy. Proč to během jedné noci a dne z Prahy poslali přes Brno do Znojma? Mohli tam Číňani vůbec napsat tak nesmyslnou adresu...? Poště elektronickou reklamaci podat nemůžu, tvrdí mi, že zásilka nebyla nalezena, tak jsem ji aspoň ohodnotil.
A až mi obchod pošle peníze, tak se jich zeptám, proč jim to vrátili, a jestli to má smysl objednat znovu. Ti neříkali nic o celnících.
Druhý případ:
Tam nejsou žádné informace, tracking number ať už v Aliexpressu, nebo na stránce flytexpress.com, kam mě navádějí, je jen, že Customer's order information generated. Navíc oni právě psali, že museli změnit dodavatele kvůli nahromadění zásilek a bla bla, že to takhle dostanu dřív. Odpověděli: your parcel has been returned back from customs check with unknown reason.
Z toho neodvodím nic. Tady ale druhý pokus dělat nebudu, zkusíme odjinud, jinou variantu, a až za pár měsíců, protože jsme to chtěli stejně na zimní období, tak počkám tak na srpen.