• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXDealextreme - laciné gadgety a spousta dalšího z Číny
    MVEK
    MVEK --- ---
    WOLFGAR: Možná jsem trefil zrovna na chybu, kdy to z původního trackování vypadlo, protože tenhle balíček už mám dva týdny doma (obal nemám, takže nezjistím, co na něm bylo jinak natištěno). Ale jo, začnu si hrát víc na detektiva.

    ROUMEN: Prodávám, jak jsem nakoupil... Kolega v práci často posílá stížnosti, zvláště, když takhle má jasné podklady, na ČTÚ, i když tím získáš jen pokutu pro poštu.
    ROUMEN
    ROUMEN --- ---
    WOLFGAR: Udělal jsem chybu z neznalosti. přiznal sem, že jsem si to objednal a marně doufal v soudnost, že když doložím zanedbatelnou cenu pod dolar, že to prostě doručí jakou už mnohokrát předtím.
    Teď už vím, že i za to "neproclení" chtějí stovku, takže jestli mi příště něco zadrží, popřu že jsem adresátem, budu tvrdit, že jsem si z ciziny nic neobjednal, že jde o nějaký omyl a někdo cizí tam uvedl omylem nebo schválně mojí adresu. Pak by snad po mě nechtěli chtít žádný poplatek a objednám si z číny znovu. Tedy pokud nebude v trackingu uvedeno, že jsem už zboží obdržel, aby mi vrátili peníze a mohl jsem si to zase objednat.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    ROUMEN: Svevolna buzerace a zlovule je druhe jmeno celni posty. Kazdopadne bys mel mit pravo odmitnout zasilku, co treba kdyby jsi si nic neobjednal a zaslali to na tvoji adresu omylem. I kdyz hledat logiku v celnich predpisech je opravdu nelidsky ukol, bohumzel soucasne je to pravne nastavene tak, ze celnik je buh a muze si delat co chce. Treba muzes dolozit, ze to zbozi ma tuhle hodnotu, prinest vypis z banky, doklad o zaplaceni a kdyz celnik rozhodne, ze to zbozi ma hodnotu dvojnasobnou tak zaplatis dvojnasobek a mas smolika. Stejne nesmyslne funguje treba to jejich vypocitavani postovneho kde jsou schopni to postovne nacenit sazbou, ze to vypada, ze to ten cinan dorucoval pesky.
    ROUMEN
    ROUMEN --- ---
    WOLFGAR: Nojo, jenže podle trackingu jsem zboží už prý měl týden doma, což netuším jak to dokázali a podle informací co mi tenkrát řekli, bych za to odeslání zpátky do číny musel zaplatit poštovný a kdybych se na to vykašlal úplně, tak mi naúčtujou nějaký měsíc poplatky za skladování a pak ještě následnou likvidaci. Vypadalo to, že nejmenší škodu utrpím, když jim pošlu co chtějí a zaplatím za to zastupování v celním řízení i když to clu nepodléhá. Připadalo mi to jako svévolná buzerace a zlovůle.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    MVEK: Tracking ceske posty bez problemu zvlada trackovat i vetsinu zahranicnich cisel pokud jsou ve spreavnem formatu. Jinak to byva jen u zasilek ktere se preposilaji prez dalsi stranu, treba ted se mi stalo, ze mi z ciny poslali neco prez Spanelsko, poslali mi TYPnumber a prez trackovaci server te spolecnosti jsem ji sledoval az do spanelska kde ji normalne pridelili klasicke spanelske cislo xxxxxxxxxES a to uz prez postu tracovat jde. Pokud ti tracking CP pise nenalozeno znamena to, ze jeste nedorazilo do cech, klidne si to tam nech a jen co par dni tu stranku refreshni a uvidis az dorazi.


    ROUMEN: Jo demence celni posty obcas nezna mezi. Pokud to je neco kde by te poplatky staly vic nez zasilka a nespechas na to je lepsi napsat tam at zasilku vrati dodavateli a nechat si vratit prachy a obednat to znovu.
    ROUMEN
    ROUMEN --- ---
    MVEK: Jednou jsem kontroloval zásilku podle track. number krátce před vypršením ochranné lhůty a podle toho čísla byla prý zásilka již před týdnem doručená zákazníkovi - mě. Nic jsem ale nedostal a po dotazu na poště mi další den nebo po pár dnech přišlo z té vyclívací pošty, že chtějí podrobnosti. Byla to nějaká blbost snad ani ne za celý dolar a byl jsem na poštu (nebo celníky nebo jak to mají rozdělené) pekelně naštvaný, protože jednak neodpovídaly informace v tom sledování a navíc jsem musel poště zaplatit asi stovku za proclení blbosti, která clu nepodléhala, plus navíc obtěžování, přeposílání plné moci, objednávky, výpisu z účtu jako dokladu o ceně, ... Ještě teď se mi zvýší tep, když si na tu byrokracii a nesmyslnost kvůli věci za dolar vzpomenu.
    MVEK
    MVEK --- ---
    WOLFGAR: Já se stydím, že jsem si až po asi 30 zásilkách od ledna všiml, že u některých je i to české číslo, takže není problém to pak trackovat tady.
    Pak ale mám třeba jen tracking number od SunYou: SYMYnnnnnnnnn a to nedohledám, podle Ali trackingu nebo global.cainiao.com teprve vyrazila z místa původu, ale přitom ji už mám doma:-).
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    MVEK: Prvni pripad vypada jasne - bud cina napsala spatnou adresu nebo z me zkusenosti mnohem pravdepodobneji to pos*ala ceska posta a zasilku dorucila uplne nekomu jinemu. ten dotycny zadny balicek necekal takze odmitnul prevzeti a poslal ho zpatky a zasilka se tak vratila zpet do ciny. Doporucim ti - vzdycky kdyz neco obednavas otevri si zalozku s trackingem CP, jde tam nacpat i nekolik cisel najednou, muzes sledovat ten prubeh a vidis kdy je nekde nejaky zadrhel. U CP neni neobvykle, ze ti zasilku treba poslou uplne na jinou postu takze bys cekal marne.

    To druhe vypada jako klasicky pripad ktery jsem popisoval kdy zasilka vubec neopusti cinu.
    RIVAN
    RIVAN --- ---
    Clovek musi milovat tu jejich anglictinu :)

    Hi friend,sorry for the later,not worry ,I will do my best to help you solve this ,trust me ,no worry ,thanks.
    About the items ,before send to you ,the worker check it carefully ,sometimes may shaked on the way ,sorry for we can’t control this ,hope understand ,
    in any case,please don't worry,as an honest seller,i am sure i must try my best to settle for you,is it ok?
    waiting for your suggestion?
    MVEK
    MVEK --- ---
    WOLFGAR: Jsem z toho úplně jelen, akorát jsem to měl tedy sledovat dřív. Mám dva případy. Ten první:
    - obchod tvrdí, že se mu zásilka vrátila, prý mi posílá peníze na PayPal, uvidíme
    - v Aliexpress trackování jsem přehlédl, že je tam přidělené české číslo ČP
    - v trackování ČP skutečně je i to čínské číslo z Ali a vidím tohle:
    20.2.2017 Dodání zásilky. 66907 Depo Znojmo 70
    20.2.2017 Doručování zásilky. 66907 Depo Znojmo 70
    20.2.2017 Příprava zásilky k doručení. 66907 Depo Znojmo 70
    20.2.2017 Přeprava zásilky k dodací poště.
    20.2.2017 Výstup zásilky z SPU. 65502 SPU Brno 02
    20.2.2017 Vstup zásilky na SPU. 65502 SPU Brno 02
    20.2.2017 Podací číslo zásilky ze země původu: RSxxxxxxxxCN.
    19.2.2017 Výstup z vyměňovací pošty. 22000 Praha 120
    19.2.2017 Převzetí zásilky vyměňovací poštou. 22000 Praha 120
    7.2.2017 Odeslání zásilky do České republiky.
    7.2.2017 Podání zásilky.

    Wtf? Já cílová adresa byla do Prahy. Proč to během jedné noci a dne z Prahy poslali přes Brno do Znojma? Mohli tam Číňani vůbec napsat tak nesmyslnou adresu...? Poště elektronickou reklamaci podat nemůžu, tvrdí mi, že zásilka nebyla nalezena, tak jsem ji aspoň ohodnotil.
    A až mi obchod pošle peníze, tak se jich zeptám, proč jim to vrátili, a jestli to má smysl objednat znovu. Ti neříkali nic o celnících.

    Druhý případ:
    Tam nejsou žádné informace, tracking number ať už v Aliexpressu, nebo na stránce flytexpress.com, kam mě navádějí, je jen, že Customer's order information generated. Navíc oni právě psali, že museli změnit dodavatele kvůli nahromadění zásilek a bla bla, že to takhle dostanu dřív. Odpověděli: your parcel has been returned back from customs check with unknown reason.
    Z toho neodvodím nic. Tady ale druhý pokus dělat nebudu, zkusíme odjinud, jinou variantu, a až za pár měsíců, protože jsme to chtěli stejně na zimní období, tak počkám tak na srpen.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    MVEK: Od celniku v Cine nebo v EU? To ze se obcas zasilka vrati z Cinske celnice a obchod ji posila znovu je normalni, navic mam pocit, ze to je obecne vymluva kterou obchody pouzivaji kdykoli jim dopravce neco vrati. Klasicky to byvaji poskozene stitky a necitelne kody. Z me zkusenosti kdyz dene odesleme na DPD a Postu 300 baliku tak se nam zarucene za par dni minimalne jeden vrati. Prvni pravidlo logistiky je, ze logistika nikdy nefunguje na 100% :) Za posledni pul roku mi prislo z ciny kolem 50ti baliku z toho dva se vratily odesilateli a posilal je znovu pod jinym cislem, oba naprodruhe bez problemu dosly. Takze pokud na to nespechas tak v klidu napis at to odeslou znovu.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Tak jsem docela zmaten, pokud Číňani neplácají nesmysly, tak se mi dvě různé zásilky od různých obchodníků v tomto roce vrátily zpátky, údajně od celníků, z neznámého důvodu.
    Jednou to byly LEDkové reflexní náramky - že by byl problém v tom, že zásilka obsahovala CR2032 baterku a oni to neposlali nějak speciálně?
    Podruhé to byla kabelka. Bez loga, ale je možné, že to byla napodobenina, tak netuším, jestli to u kabelky stačí pro označení za padělek a vrácení.

    Máte podobné zkušenosti?
    MVEK
    MVEK --- ---
    Díky všem, napsal jsem mu hned, dneska zkontroluji, jestli zareagoval, nemůžu odsud na ali. Prodloužit ochranu tam mám myslím i já k dispozici, ale kdoví. U starých objednávek taky mám Open dispute, a pak mi to řekne, že je to pozdě.

    S fake důvodem jsem se už setkal. U jednoho špatně popsaného produktu, kdy prodávali ve skutečnosti nástroj pro děti, ale měli adult v názvu (existují obě varianty v jiných obchodech) jsem chtěl poloviční slevu, požádali mě o vyrovnání přes Paypal mimo, a kupodivu to proběhlo ok, až tedy na menší slevu v důsledku poplatku PP.
    U druhého chtěli fake důvod, který jsem tam neviděl, tak jsem to taky zrušil s tím, že to pro ně asi bude lepší, no a oni komunikaci pěkně prodloužili a pak mi napsali, že mám otevřít dispute, když už bylo pozdě.

    Jenže jednou šlo o asi dva, tři dolary slevu, že to tedy je dost drobné, takže použít to v rodině můžeme, ale není to to, co jsme chtěli, podruhé šlo o dolar za takové ty teploměry s hygrometrem, kde vlhkost byla totálně mimo (kupoval jsem dva, tak jsem to mohlo porovnat i mezi nimi).
    CICIN
    CICIN --- ---
    DRIZDIK: Aha to jsem nevěděl, díky za dodatek:)
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    CICIN: Jde otevřít ale jen 15 dní po konci myslím. Určitě napsat ať prodlouží buyer protection, jinak rovnou dispute.
    CICIN
    CICIN --- ---
    MVEK: Dispute můžeš otevřít i když vyprší lhůta, přes My Orders, jinak jak píšou podemnou, napsat prodejci že nic nedorazilo, on většinou prodlouží dobu a začne s vámi řešit co a jak no a nakonec bude refund kde tě poprosí abys zadal nějaký fake reason ať mu nespadne rating:D
    ROUMEN
    ROUMEN --- ---
    MVEK:
    TOMMY69: Někdy nabídnou prodloužení ochranné lhůty.
    TOMMY69
    TOMMY69 --- ---
    MVEK: napis jim uz ted zpravu, ze to stale nedorazilo.. budto ti reknou, at jeste pockas, nebo ti sami nabidnou refund.. disputes se vetsinou snazej prodejci vyhnout..
    MVEK
    MVEK --- ---
    Čeká mě asi první dispute kvůli nedoručení z Ali (od ledna), ale nerozumím informacím. Když mi u objednávky píší:
    "Your order will be closed in: 3 days 2 hours 5 minutes"
    Znamená to, že pokud do té doby neotevřu dispute, mám smůlu a bude to vedeno jako doručené?
    Protože na druhou stranu v detailu objednávky mi píší:
    "1. If your order does not arrive on 2017-04-07 , you can apply for a refund by opening a dispute. "

    To se trochu kryje, tak jsem z toho zmaten a v možnostech dispute nyní mám vyplnit, proč to nedorazilo, což já samozřejmě nevím, tracking je trochu zmatečný.

    Umí mi to prosím někdo objasnit?
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    nakonec jsem se na nicd vykaslal. za ty prachy si radsi predelam aku vrtacku z kolbenky na lion baterky.
    (ktery jsem diky jedne dobre dusi dostal zde na nyxu uz rovnou vykuchane z ntb baterky)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam