• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXDealextreme - laciné gadgety a spousta dalšího z Číny
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    QUIP: Zajimave a pouzivas cinskou postu? Ja pouzivam uz tak rok vyhradne PostNL.
    QUIP
    QUIP --- ---
    WOLFGAR: Mozna zalezi, jakou postou to zrovna jde v tom zahranici, ale me se temer u vsech baliku z AliExpressu a GearBestu (pokud maji mezinarodni tracking number) zobrazuje na webu CP informace uz v dobe odeslani, pak treba tyden nic a pak az info, ze je to v CR.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    QUIP: V okamziku kdy byl odeslan? To mi nejak nesedi, me CP udava ten udaj kdy mel byt balik odeslan vzdy den pred tim nez realne dorazil do CR a ten udaj se tam vzdy objevi s tim zpozdenim. Takze dejme tomu, ze balik treba 8.9. dojde do CR a teprve ten den se na webu CP ukaze ze 7.9. byl odeslan do CR zatimco web ktery skutecne bere informace ze site trackingu (treba track 17) ukazuje den odeslani realne treba 4.9.

    A to jsem si presne myslel, jenze ty vnitrostatni sluzby tak nejak funguji, hlavni problem byvaji ty mezinarodni, od zbytecne komplikovaneho precislovavani zasilek az po vysokou ztratovost a nesmyslne dlouhou vysetrovaci lhutu u ztracenych. Obavam se, ze ta situace je takova protoze tam v podstate neni kdo by to kontroloval a CP ma v dorucovani postovnich zasilek ze zahranici monopol. Predpokladam ze celni spravu nezajima nic vic nez vybrane clo takze co se tyce funkce a spolehlivosti postovnich sluzeb tak tam uz asi jen mezinarodni postovni unie ktera nejspis nejake stiznosti na CP moc resit nebude.
    QUIP
    QUIP --- ---
    WOLFGAR: CP je napojena na mezinarodni sit trackingu, takze i zakaznicky web CP mi zobrazi informaci o baliku v okamziku, kdy je v zahranici odeslan, ale CP z vlastni vule neprebira detailni informace o baliku, dokud neni na uzemi CR. Takze zobrazi jen to, ze balik byl nekde v Cine odeslan do CR a dalsi info az po tom, co uz je v CR.

    Me se vzdycky nejvic osvedcilo, stezovat si u CTU - slusne a co nejvic detailu - oni to pak jako spravni organ predavaji na postu, ktera se jim k tomu musi do 30 dnu vyjadrit. Jenze problem je, ze nektere sluzby Ceske Posty nepodlehaji regulaci CTU a tak jim do toho ani CTU kecat nemuze (nemuze to vysetrovat). CTU muze resit jen bezne postovni sluzby a mam takovy pocit, ze ty zahranicni uz do toho mozna nespadaji. Stejne jako do toho nespadaji vsechny tuzemske "priplatkove" sluzby CP.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    QUIP: Z toho co jsem pochopil plus jak vetsinou funguje logistika ma postNL potvrzeno, ze CP bylo predano takze pri internim setreni se z toho CP stejne nevykrouti, maximalne mohou hrat o cas protoze na to vysetrovani ztracene zasilky je dana absurdne dlouha 2mesicni lhuta, ale nakonec to stejne zaplati CP takze je pro ne celkem zbytecne to zkouset. Z toho ale plyne ze bud se zasilka ztratila nekde mezi predanim a naskenovanim jenze pak je tu otazka jak se tedy vubec objevila v trackingu CP, neprijde mi, ze by cesky tracking byl napojeny na zahranicni track servery protoze pak by v klidu mohl zasilku sledovat uz od adeslani, misto toho se zaznam objevi az kdyz balik dorazi do cech. Ze by jim postNL posilala data a CP je automaticky zpracovavala se mi take nezna, pak by ten tridici proces byl mnohem rychlejsi ale co vim tak se porad vse ze zahranici tridi a skenuje rucne.

    No uvidime, zkusil jsem dalsi mail na postNL plus mne jeste napadlo udelat pokus a z gmailu jsem poslal na mail ceske posty dopis v anglictine protoze mne napadlo vyuzit meho anglicky znejiciho jmena kde jsem si zahral na cizince podivujiciho se nad tim kam zmizely jeho balicky a slusne se dotazujiciho jak to tedy v cechach funguje, jestli by se s tou uredni stiznosti mel obratit na celni spravu nebo CTU (obe instituce nastesti maji stranky v anglictine) tak to jsem zvedavy. Tak doufam, ze jsem nepichnul do vosiho hnizda, ale tak treba to alespon nepropadne beznym sitem automatickych odpovedi.
    QUIP
    QUIP --- ---
    WOLFGAR: predpokladam, ze obe dve posty maji v databazy zaznam o tom, jestli balik byl predan, nebo ne... ale je jasne, ze se z toho obe budou chtit vykroutit (nebo aspon CP), takze klasicky reknou, ze to musi reklamovat odesilatel... a pak teprve zacnou koukat do databaze, kdo a kdy to naskenoval pri pruchodu jakou branou.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    QUIP: Je ale zvlastni, ze v trackingu CP presne tenhle udaj a datum chybi, je tam datum a zapis z predchoziho dne. Pred nekolika mesici jsem kontaktoval postNL s podobnym pripadem, tracking CP ukazoval jen zasilka byla odeslana, jejich tracking ze dorazila do CR a odepsali mi, ze pro ne to znamena, ze bylo predano CP.
    QUIP
    QUIP --- ---
    WOLFGAR: tohle jeste porad muze byt udaj o tom, ze "letadlo se zasilkou pristalo v CR", ale uz to treba neproslo skenem na vstupu Ceske Posty.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    8BB76E1: No s cinou je ta rec jeste horsi nez s postou takze nevim, mozna zkusit primo postNL, v cechach je to marne, jak jsem rikal kdyz to projde celnici tak uz je kde tlacit, jenze ceska legislativa je takova ze celnik je buh a moc nemas sanci cehokoli se domoci, s tim stezovanim bych rekl ze mas zhruba stejnou sanci ze nekoho nakrknes a zacnou ti lustrovat vsechno jako ze ten mail proste vyhodi a minimalni ze to k necemu bude a nekdo se tim bude zabyvat. Ale treba u te druhe zasilky me to zarazi jeste vic, tam byly vazne takove veci kde i na rentgenu je videt ze to je par kravin bez nejake ceny a uzitku pro vetsinu lidi. Nejake draty, skla a nahradni dily k vapkam.
    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    WOLFGAR: jo, tak to bylo tady.. ^^ přesně o tohle mi šlo.. čistě teoreticky, kam by se tohle tak dalo hlásit? vedení celní správy? protože to je neuvěřitelná drzost, rozkrádat zásilky, a ještě mazat tracking.. je mi jasné, že adresát se ozvat nemůže, ale co nějak vysvětlit situaci odesílateli, aby se ozval on?
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    8BB76E1: V tomhle pripade je to vubec vtipne, CP mi tvrdi, ze oni to vubec nemaji, ale tracking postNL jasne uvadi ze balik dorazil do CR.

    03-08-2017 12:59 The item has arrived in the country of destination CZECH REPUBLIC
    02-08-2017 18:44 The item is on transport to the country of destination
    02-08-2017 12:04 The item is at the PostNL sorting center
    02-08-2017 12:04 The item is processed at the PostNL sorting center
    01-08-2017 11:36 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
    30-07-2017 13:04 The item has arrived in the transit airport
    27-07-2017 08:38 The item has left the originating country
    26-07-2017 19:13 The item is lodged to airport warehouse in originating country
    26-07-2017 10:49 The item is ready for shipment
    26-07-2017 03:41 The item is pre-advised

    A jak se to resi? Ja si necham vratit penize od Paypali a Fasttech at si to resi jak chce... Ale stve me to, jednou za cas to pochopim, ale behem mesice druha zasilka, ze zase na CP rozjeli...
    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    jak to je vlastně při takové "ztrátě" pak s trackingem? přeci když to naskenují v česku, tak jak si můžou dovolit říct, ať se to reklamuje u odesilatele.. nebo ten záznam z trackingu pak zmizí? (někdo tuším psal, že se mu něco takového stalo, jen nevím, jestli to bylo tady) ale v tom případě by ten záznam měl pořád být v databázi pošty odesilatele, ne?
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    RAINBOF: Tak uz vazne tve stesti nechapu, napsal jsem dalsi tri maily, na vsechny tri pro zmenu tenhle copy paste a jako tresnicka na dortu - ted se mi prave ztrratila druha, osm dni bez pohybu, nadeje jeste je ale jsem skepticky.

    "jakmile Česká pošta převezme zapsanou zásilku ze zahraničí, zaeviduje ji. V aplikaci sledování zásilek (TnT) je uvedena pouze informace o podání této zásilky v zahraničí.
    Pokud se odesílatel domnívá, že předpokládaná doba dopravy již vypršela, může zahájit reklamaci."
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    zeptal jsem se posty, na koho se mam obratit pokud mam postoupeni prav k zasilce a najednou se dneska obevil vystup z posty 120 :). asi "nahoda" rozhodne hodlam zasilku rozbalit na poste.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Takhle by to mělo fungovat

    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Zhmotněný AliExpress. Jak to vypadá na obřím tržišti s elektronikou v Číně - Lupa.cz
    https://www.lupa.cz/...ky/zhmotneny-aliexpress-jak-to-vypada-na-obrim-trzisti-s-elektronikou-v-cine/
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Tohle asi potřebuju
    China cracks down on toothpick crossbows - CNN
    http://edition.cnn.com/2017/06/23/china/china-toothpick-crossbow/index.html
    MVEK
    MVEK --- ---
    DRIZDIK: Jo, tak tento případ byl problém u MS předplatného:-).
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    QUIP: Jo u mě to nastalo ve chvíli, kdy mi novou kartu vydali, stejné číslo a jméno jen jiný expire a CVV .. mesíc jsem s tím měl problémy a pak už byla platná jen jedna ..
    QUIP
    QUIP --- ---
    MVEK: Zkusil jsem to znovu, vyplnil jsem tam 11/17 a to to vyhodilo, ze platbu odmitla banka. Kliknul jsem na Try Again, vyplnil 10/17 a voala: Thank you!
    Your payment will be verified within 24 hours. Once it is verified, the seller will prepare your order for shipment. Otherwise, you will receive a notice in My AliExpress or by email.
    QUIP
    QUIP --- ---
    MVEK: jj, zkousel jsem to vickrat, nabidne mi to pak formular na nove vyplneni data expirace karty, tam napisu 10/17 a zase me to odmitne.
    A na support se nemuzu doklikat na nikoho ziveho.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam