• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXDealextreme - laciné gadgety a spousta dalšího z Číny
    POSEIDON
    POSEIDON --- ---
    TOM: dal jsem jim i "Žádost o elektronické zasílání oznámení o příchodu zásilek ze zahraničí" - https://www.ceskaposta.cz/rady-a-navody/ocekavate-zasilku-ze-zahranici
    Akorat nic neposlali, ale mozna to bylo tim, ze uz jsem to mel predem vyplneny v cportal.
    TOM
    TOM --- ---
    POSEIDON: a jak vypadá proces bez jejich řízení? Třeba jak se dozvíš, že máš prohlášení vůbec vyplnit? Musíš si hlídat tracking?
    POSEIDON
    POSEIDON --- ---
    TOM: ja jim poslal mejlem odvolani plne moci, oni to potvrdili.
    TOM
    TOM --- ---
    Lze vůbec nějak obejít 200,- poplatek u ČP a vyřídit vše přes ECEP, pokud jsem kdysi uzavíral smlouvu s ČP o zastupování?
    Přišlo mi avizo od ČP, potvrzení jsem neodklikl, šel rovnou na https://cportal.celnisprava.cz/ a vytvořil prohlášení.
    To je teď ve stavu "Registrováno".
    V hlavičce je ale status "Informace o platebních údajích (k zaplacení) nejsou k dispozici, vzhledem k tomu, že celní prohlášení dosud nebylo přijato celním úřadem. Celní prohlášení bylo úspěšně zaregistrováno, nyní se čeká na předložení zboží dopravcem."
    Informuje celní správa automaticky ČP, že k dokončení řízení potřebuje samotnou zásilku?
    MA747: jak rychlý byl helpdesk?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    REDSNAKE:
    Touch Screen Tactical Gloves Military Army Paintball Airsoft Shooting Combat Anti Skid Bicycle Hard Knuckle Full Finger Gloves|Men's Gloves| - AliExpress
    https://www.aliexpress.com/item/1005003178074364.html

    Já je používám při geocachingu na lezení (skála, stromy (arboristicky), ...). Nebojím se o otlučení kloubů, při slaňování se nebojím sevřít (přibrzdit) lano. Upínají se i kolem zápěstí, tak se nebojím toho, že se mi svléknou při nějakém záběru. Vydrží mi tak jedny na rok. Možná je i něco lepšího, ale já narazil na tyto a dále už nehledal. Je to čínské značení velikostí, takže si beru XL velikost i když bych pocitově bral u nás L.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    KOC256: Co to je za rukavice a jaká je s nimi obecně zkušenost?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Reklamace na aliexpressu...

    Občas něco reklamuji, ale pokud mi to už dojde, tak většinou ta úspěšnost klesá...

    V pátek mi došly rukavice s ochranou kloubů... Stejné i od stejného výrobce jsem kupoval už čtvrté. A tentokráte to číňanovi ujelo a vyztužení kloubů našil o cca centimetr jinam, takže hrana vyztužení padla přímo na kloub ==> nepoužitelné.

    Moc jsem nedoufal v úspěšnou reklamaci, protože se to nedá moc zdokumentovat ani při porovnání rukavic vedle sebe to není jasně zřejmé, že je něco špatně. Ale za pokus nic nedám a klikl jsem na dispute, kde jsem žádal o full refund bez vracení zboží. V neděli večer zadáno, v pondělí přišlo že OK a dneska ráno mi peníze došly na účet... Super... Jednalo se o cca 11 €.

    HANZO
    HANZO --- ---
    HANZO: heh, ty kokoti to pořád nedovezli.
    MA747
    MA747 --- ---
    MA747: nakonec byla přepravce KUPODIVU Zásilkovna, resp. packeta.com, která to doručila na adresu, bez clení, nebo poplatků. Tohle bylo pro mě překvapení. Před tím mi VŽDY balíčky z Činy doručovala ČP.

    Historie přepravy byla následující:
    • první záznam na sypost.net byla informace o tom, že informace o zásilce byla poslána do ČR (2021-11-26 04:38 Pre-Shipment Info Sent to Czech Republic),
    • za několik hodin bylo oznámeno akceptování zásilky a následně posláno do ČR (2021-11-26 15:43 CHINA, SHENZHEN, Acceptance, Sent to Czech Republic)
    • a za další necelou hodinu bylo tomu balíčku přiděleno "last mile" tracking ID. Podle toho Z na začátku mě mělo napadnout, že se jedná o Zásilkovnu a nikoliv ČP (2021-11-29 16:33 CHINA, SHENZHEN, Departed Sunyou Facility, Last mile number Z1234567890)
    • následně jen meziskoky různě po světě (GMTC, Arrived, GMTC, Departed), příjetí na letiště (2021-12-05 Czech Republic, Arrived at Destination Country Airport), 2021-12-07 Czech Republic, Arrived at Facility, 2021-12-07 Czech Republic, Arrived at Regional Facility, ...

    Jak jsem psal zde, tak je to loterie. Obchodník zvolí dopravce, zahraniční dopravce může, ale nemusí poslat do ČR echo o zásilce, ČR může, ale nemusí souhlasit s přijetím, v ČR se podle nějakého klíče vybere lokální dopravce. Pokud to jde přes ČP, která jako jediná spolupracuje s ECEP, tak to může, ale nemusí vložit do trackovacího systému, může, ale nemusí informovat o zásilce a nutnosti vyclení pomocí sms/mail (pokud obchodník/zahraniční dopravce poskytl). A pokud to v trackovacím systému ČP není, nelze provést celní deklaraci, což znamená výdaje.

    BTW:
    Na poště se hromadí zásilky z třetích zemí - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/na-poste-se-hromadi-zasilky-z-tretich-zemi-40380785
    HANZO
    HANZO --- ---
    Hele, tak už mám výsledek stížnosti. Stěžoval jsem si ombudsmovi české pošty, ze před měsícem celníci zásilku proclili a od té doby trčí na poště. Psal jsem mu včera v poledne.
    Dnes v poledne napsal, že v tom nemůže nic dělat, když jsem to ještě nereklamoval na celní poště, ale že to tam pošle. A teď píšou z celní pošty, že to uvolnili k doručení.
    Takže po stížnosti to jde rychle.
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    QUIP: No to právě není jistý.
    Protože to CZxxxx je formát cainiao se kterým česká pošta vůbec nepracuje a s největší pravděpodobností to spadne pod odstavecMA747: Nepříznivá je situace s nejlevnější dopravou typu "listovní zásilka" (bez možnosti sledování)....

    Takže když ta zásilka přistane v zemi EU kde si tímhle formátem rozumí (u mě u těch 3 konkrétně maďarsko) projde to celnicí a ty to hodí do pytle procleno a pošlou to do ČR. Takže ty by měli dorazit přímo bez doplatku.

    Ty zbývající 3 dle všecho přistáli v Praze a protože ČP tento formát "nezná" tak to pravděpodobně projede tím automatickým celním řízením.

    Ale třeba ne, nechám se překvapit, teď s tím stejně už nic neudělám.

    Každopádně teď už objednávám všechno jen přes aliexpres shiping
    QUIP
    QUIP --- ---
    PISTA1: Aha, zmatlo me, ze 3 CZxxx ti dorazily a u 3 se bojis, ze nedorazi bez procleni. Ty Czxxx by mely patrnep rojit vsechny.
    Ja v rijnu / listopadu objednaval asi 15 zasilek a zatim vsechno dorazilo a vsechno nakonec slo jako combined package i kdyz to tak puvodne nevypadalo a puvodni tracking byl treba NL, DE, UH a tak podobne. Ted mi udajne do CR dorazila combined package s asi 8 balickama uvnitr a najednou je z toho LFxxxF
    KOC256
    KOC256 --- ---
    PISTA1:
    tam bylo nějaké pravidlo, že to musí končit F a možná i něčím začínat ne?

    EDIT: Tady to popisuje MA747 CZ* nebo *F...

    Tak buď v klidu :-)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    PISTA1:
    tam bylo nějaké pravidlo, že to musí končit F a možná i něčím začínat ne?
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    QUIP: No jak jsem psal všechny cainiao (CZxxxxxxxxx)
    QUIP
    QUIP --- ---
    PISTA1: Jaky maji tracking num. ty ostatni?
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    No já sem zvědavej, jde mě 6 zásilek přes cainiao (CZxxxxxxxxx) všechny odletěli v říjnu z číny. 3 z nich začátkem listopadu přistály v Budapešti kde prošli celním řízením a doručeny do země určení. Od tý chvíle u všech ticho.
    Počítám teda s tím, že ty tři by měli dorazit přímo do schránky. Ty zbývající přistáli přímo v Praze a přijdou se 150Kč výpalným.
    MA747
    MA747 --- ---
    MA747: Ještě mailová odpověď z helpdesku celní správy:

    Aplikace ECEP Vám umožní projednat zásilku, které splňuje určitý formát (např. EC654466857US) figuruje v evidenci České pošty a musí tato zásilka být určena k celnímu projednání, tedy má jakýsi interní příznak "k projednání". Ne všechny zásilky, které vidíte v trasování ČP, lze tedy celně projednat.

    Některé zásilky s dražším druhem dopravy jsou projednány již při vstupu do EU, a k Vám se dostanou již jako vnitrounijní, aniž byste musel cokoli řešit. Taktéž může být zásilka fyzicky dopravována z EU skladu, přestože byla objednána na Asijském eshopu. Číslo těchto zásilek obvykle končí znakem F, nebo jsou ve formátu CZ+číslice.

    Varianty nákupu, které mohou nastat, jsou přehledně popsány, zde: https://celnicka.cz/kdy-a-komu-platit

    Pokud vidíte svou zásilku v trasování České pošty, je určitým vodítkem, že je nutno podat celní prohlášení, pokud je vlevo dole dostupné žluté tlačítko "Doplnit údaje pro celní řízen". Nemusíte tlačítko používat, ale v tu chvíli víte, že by Vám měl ECEP číslo zásilky akceptovat, a to i několik dní poté, co zásilka dorazila na Českou poštu.

    Nepříznivá je situace s nejlevnější dopravou typu "listovní zásilka" (bez možnosti sledování). Dle informací pošty lze i tento typ dopravy použít pro zboží do 2 kgm a určitého rozměru. Pokud v tomto případě odesílatel odešle data k zásilce do mezinárodního sledovacího systému, (nemusí to udělat), a obsahují li tato elektronická data email či telefon příjemce, pak Vám Česká pošta může poslat avízo o příchodu zásilky, a Vy tak budete znát číslo zásilky, a můžete podat ECEP. V opačném případě se nesledovatelná zásilka náhle objeví na poště bez dat, a ta nebude příjemce obesílat písemně a čekat i týdny na případnou reakci (má o zásilku zájem, proclí si ji sám, nebo dá zmocnění poště?), na to nemá skladové kapacity, jejich systém zpracování je nastaven jako "průtokový", a nepočítá se skladováním většího množství zásilek. Tedy pošta takovouto zásilku projedná sama, jinak ji nemůže doručit.

    Co se týče změny čísla během cesty, stává se to, ale většinou u zásilek, které celním řízením neprochází, tedy čísla CZxxxx, xxxxF.

    Jak vidno, jednoznačnou odpověď Vám nedám, záleží mnohdy na odesílateli a zvoleném druhu dopravy. Nicméně i tak snad pro Vás budou výše uvedené informace užitečné.
    HANZO
    HANZO --- ---
    S2FI: ječtě máš ombudsmana české pošty. tomu jsem dneska napsal, tak uvidíme :)
    QUIP
    QUIP --- ---
    S2FI: Jo, to je prave ten problem, ze si posta navymysli spoustu svych "sluzeb", ktere pak do lidi tlaci reklamou a ty sluzby nepodlehaji kontrole ze strany CTU. Moc vychcane to na te poste delaji :( Tam pak clovek musi mit jedine pevne nervy a trvat na reklamacich, ktere ale vetsinou nikam nevedou.
    S2FI
    S2FI --- ---
    HANZO:
    QUIP: ok, máte pravdu, reakci jsem v historii svého mailu dohledal - už je to cca 2 roky, tedy ČTU zareagoval a omlouvám se za chybné info. Tu odpověď jsem z hlavy vypustil právě z toho důvodu, jak píše QUIP. Ani oni s mým problémem nemohli nic udělat, protože službu, na kterou jsem si stěžoval (balík do ruky), ČTU nereguluje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam