• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KACHNIKVytápění rodinných domů
    Vytápění všeho druhu. Pochlubte se, sdílejte zkušenosti, recenzujte dodavatele...
    rozbalit záhlaví
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    EXCITE: To doufám, že to není celá řídící jednotka v jednom kusu. :-)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    COWBOY: v tom případě to bude prkotina, tedy ten přepínač na kotli, který přehazuješ typ provozu.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    EXCITE: Jako vychytávka by to bylo fajn. :-)
    ten kotel je cca 20 let starý, takže se připravuji na variantu, že budu muset pořizovat nový. Takže uvažuji o novém, čistě na topení a plynovém "bojleru" na TUV, k tomu nějaký kolektor. Co vy na to?
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    COWBOY: je to rozbitý bych řekl (termostat, který řídí, nebo ten přepínač na kottli, kterým to rídíš), mám tedy obyčejný kotel plynový,ale na letní provoz mi to do readiátoru nic nedělá.. je hřeje vodu do bojleru. Ještě mne napadlo, jestli to není vychytávka,že ti to hřeje žebříky,jakože to suší ručníky :)
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    PISTA1: No ale ono to dělá klidně obden nebo pár dní za sebou. A rozhodně to není na pár minut.
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    COWBOY: letní provoz většinou znamená, že jednou za x dní jednotka pustí na pár minut čerpadlo a protočí sem tam 3cv aby nezatuhli, nemůže to bejt ono?
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    Taky si tu ohřeju...
    Mám kondenzační kombinovaný kotel Le Blanc. Je přepnutý na letní provoz, takže by měl topit jenom do TUV, ale přesto mám každou chvíli poměrně rozpálené radiátory. Tedy jenom žebříky v koupelnách, na kterých není termostat. A když se jdu dolu do sklepa kouknout, tak trojcesťák fak pouští teplou vodu do topení. Napadá Vás někoho, proč to dělá?
    Díky
    POHODAVOLE
    POHODAVOLE --- ---
    PISTA1: mrknu na to a kdyztak te jeste zneuziju :)

    Diky!
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    POHODAVOLE: na akučku bez dvou 3c ventilů, zapomeň.
    1) natápění - bez ventilu ti do krbovek půjde pořád studená voda, takže rosení, koroze a pápá výměníku.
    2) topení z aku - bez ventilu vyhrneš všechnu žhavou vodu ven a budeš mít zimu.

    nezkoušel bych žádný extra vifikundace a zapojil to osvědčenou atmosáckou 14 http://www.atmos.eu/czech/images/zapojeni2/14.jpg ta prostě funguje ;)

    ke kotli http://www.regulus.cz/cz/termostaticky-ventil-tsv3bf
    a k topení http://www.regulus.cz/cz/ventil-termostaticky-smesovaci-tvmix-g-3-4-m všude termohlavice vyjma místa který vychládá nejrychleji, tam dát čidlo termostatu který ti vypne čerpadlo. Pokud už nebude stačit teplota vody na vytopení, tak párkrát za zimu přidáš na teplotě výstupní vody a na jaře zas ubereš.
    Taky jsem to tak původně plánoval, ale pak sem dostal 3cv se servem, tak sem dokoupil jen regulaci :)

    já mám zaizolovaný 30cm vatou obalený parotěskou s hliníkovou foliií a pořádně ještě oblepený hliníkovou páskou na folie

    Elektrokotel taky plánuju jako zálohu připojit (mezi nádrž a 3cv), ale ještě jem se nedostal k tomu nějakej koupit :)
    POHODAVOLE
    POHODAVOLE --- ---
    POHODAVOLE: jeste jsem zapomnel doplnit, ze je v okruhu i el. kotel..
    POHODAVOLE
    POHODAVOLE --- ---
    Tak letos konecne prijde osudovy den, kdy bych rad koupil a pripojil
    750l DZD aku nadrz ke stavajicim krbovkam, sesti radiatorum a 40 m podlahovky. Cely si to budu delat sam, tak samozrejme hledam nejsnazsi reseni a napadly me v zasade dve varianty bez pouziti trojcestaku a regulace:

    1/ napojeni aku pres vrchni cast za vystup z kamen odkud by pak pokracovala do radiatoru + podlahy a po ceste zpet pres spodni cast aku zpet do kamen

    2/ napojeni aku aku pres vrchni cast za radiatory a podlahovku a z vrchni casti pak do spodni casti a zpet do kamen

    Je to takto vubec realny nebo je to kravina? Je mi jasny, ze se bude dyl nahrivat okruh, ale pocitam s tim, ze diky aku se nedostanu do situace, kdy to uplne vychladne. Dalsi veci je pak izolace aku. Co jsem koukal, tak vychazi okolo 4k, coz je pomerne dost, kdyz je nadrz za 8,5k. Kamarad rikal, ze si lidi delaji izolaci samo domo z peny. Ma to vubec smysl takhle experimentovat nebo se na to mam vykaslat? Penize na ni mam, ale samo je nerad vyhazuju z okna. Jeste by me zajimalo, jestli je pak nutny dalsi cerpadlo, kdyz je ta nadrz vlastne jako dalsi radiator ve stejnym okruhu?

    Diky za rady!
    MEDDOG
    MEDDOG --- ---
    OGMIOS: Jo tak to je to samé jako s popelnikem. V krbových vlozkach se to proste děla takhle. Je to opruz ale jsem smirenej.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    MEDDOG: jo litinova by mohla byt lepsi. Co mi osobne ale schazi ze vlozky nemaj rost kterym si zarostujes. Hledal jsem takovou dlouho a marne. Jaky duvod vede vyrobce tam nedavat takovou uzitecnou vec mi je zahadou.
    MEDDOG
    MEDDOG --- ---
    OGMIOS: Sory málo jsem se rozepsal. Mam topení více méně kombinované. Na systém mam napichlej jak el. Kotel, tak i krbovou vlozku v budoucnu chci ještě kotel nebo výměník vzduch/voda. Nicméně mam krbovou vlozk Aqatick 85 od firmy BeF a ta mi prorezla a z vyměniku mi chčije voda, stěny jsou tak oslabené ze to asi opravit nepůjde. Navíc je to svarenec z tahokovu a ne z litiny.
    Práce s dřevem a i úklid je náročnější. To vše vím, ale ten krb chci, každopádně dnes uz asi s litinovým vymenikem.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    MEDDOG: mam vlozku a radsi bych sel dneska uz do krbovek z duvodu udrzby kdyz se ti tam neco vysere. Sice jsem si nechal servisni otvor ale pak do toho potrebujes nekdy hrabnout vic a budes to muset rozbourat. Navic 19kw tim chces topit jako hlavnim zdrojem? Budes mit doma hodne bordelu z dreva, tomu se nevyhnes. Pro me bylo topeni drevem jasnou volbou ale dneska uz bych radsi krbovky na obcasny zatopeni pro atmosferu a mit nekde bokem v kotelne normalni kotel. Leda ze bys mel tak dokonale zateplenej barak ze budes topit jen jednou za cas do akumulace.
    CUKI
    CUKI --- ---
    STETKA: Dospěl jsem k podobným závěrům, i když nepřesnost čidel vlivem dlouhodobé nekalibrace nebyla nějak velký problém. Cena je asi největší zátěž. Nicméně já osobně VZT nikomu nikdy nenutil. Pokud někdo umí větrat zas tak moc mu to nepřinese. Já třeba u sebe mám systém VZT se zemním výměníkem, ale jednotku jsem ještě nezapojil z důvodu testování. Chtěl bych to pět let dát bez ni a pak pět let s ní a porovnat v reálu. Zatím sbírám data. Nicméně u mě budou VZT 2. Jedna na denní provoz a jedna na noční. Udělat to vše na jednou jednotku sice jde, ale postrádá to jednoduchost systému a nic to nepřinese. Elektronicky řízené klapky jsou dost drahé a zvyšuje to zbytečně tlakové ztráty.

    STETKA:
    Já nemluvím o tom, aby se nic nepočítalo, ale jen že výpočet na ZÚ je naprosto zavádějící. Já se naopak snažím vše počítat podle reálných potřeb lidí co tam budou bydlet a toho jak dům budou využívat. Podle toho se snažím vypočítat a najít nejvhodnější řešení. Každý je jiný a pro každého je vhodné něco jiného.
    A věta že se to tak dělá a že on to tak dělá celý život, na to jsem přímo alergickej :-D
    STETKA
    STETKA --- ---
    CUKI: já vzt beru hlavně jako zařízení na výměnu vzduchu. To, že něco šetří je příjemný bonus (ostatně tak beru pasivní dům jako celek - vždycky zákazníkům říkám, že jde hlavně o komfort bydlení a mimochodem je to také levné na provoz...). S CO2 čidly jsme dlouho experimentovali, ale nakonec se nám nejvíc osvědčila prostě dobře nastavená vzt bez čidel s případnou úpravou dle provozu (každý žije trochu jinak). CO2 čidla jsou poměrně drahá, nemají moc dlouhou životnost a navíc je potřeba je většinou ještě průběžně kalibrovat, což dává poměrně velké nároky na uživatele a podle mě dobře fungující vzduchotechnika je taková o které uživatel neví (nemá nikde průvan, nedělá to hluk a má čerstvý vzduch) - akorát si po nějakém čase uvědomí, že vlastně dlouho neotevřel okno, protože ho k tomu nic nenutilo...
    STETKA
    STETKA --- ---
    CUKI: Taky mě dokáže vytočit do nepříčetnosti, když vidím co jsou "odborníci" schopní lidem napovídat, ale zkušenost mám spíš opačnou - většinou jsou to ti co to nepočítají nebo to počítají špatně a prostě těm lidem řeknou, že se to tak dělá a oni jim uvěří a zaplatí jim hrozné peníze a my to pak předěláváme.
    Snažíme se také dělat domy co nejefektivněji - co nejkvalitnější (ať už co se týče použitých materiálů, provedení práce a kvality bydlení), ale nedokážu si představit, že bychom to neměli podložené výpočty, nejedeme primárně na dotace, ale všechny naše domy je neměli problém získat...
    CUKI
    CUKI --- ---
    STETKA: To s těmi základy jsem se špatně vyjádřil. Prostě pultová střecha nepřenáší všechny síly ideálně kolmo dolu. Je fakt že ty sklony většinou nejsou velké, takže to není žádná trága, ale pak je zase větší požadavek na krytinu pod cca 15-16° sklonu už moc na výběr není. Pokud je zatravněná, tam je pultová střecha velká výhoda.

    VZT se počítá v těch výpočtech globálně pro celý dům. To je velká chyba. Tvrdím, že je mnohem zajímavější použít alespoň 2 VZT i když třeba horší účinnosti na denní a noční prostory. Protože ve výpočtu je zavádějící úvaha, že větráním se ztratí 1/2 tepla, což je hloupost. A ta 1/2 se prachsprostě násobí papírovou účinností jednotky. Toho kdo tohle vymyslel bych pověsil za koule do průvanu.

    Je jasné že ideální stav větrat dle složité regulace klapek jen ty místnosti kde CO čidla klesnou pod nějaký limit, je pěkné, ale finančně neprosaditelné.

    CUKI
    CUKI --- ---
    STETKA: To že to shrábne ta firma je jedna věc to mě netrápí, ale problém je že tu rekonstrukci pak dělá podle toho aby to pěkně papírově vyšlo a nejde jim o reálnou ekologickou a ekonomickou hodnotu. A za to bych sekal ruce! Ani ne těm firmám, oni vlastně dělají přesně to co trh hledá. Ale problém je v tom, že laikovi člověk může nakukat všelicos, ale realita je jiná. A ty výpočty jsou prostě děsně zavádějící. Lepší žádné než tohle.
    MEDDOG
    MEDDOG --- ---
    Caune, mate někdo zkušenosti s krbovymi vložky. Potereboval bych cca o výkonu 19KW
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam