• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KACHNIKVytápění rodinných domů
    FRUITS
    FRUITS --- ---
    Zdravím, máte někdo zkušenost s tímto přístrojem a případně typ, který si ne/pořídit? Díky za tip

    AHARAZ
    AHARAZ --- ---
    Zdravím,
    máte někdo zkušenost s klapkou na přívodu venkovního vzduchu (120mm) do krbových kamen? Jde mi hlavně o "kompletní" uzavření přívodu ve chvíli, kdy se kamna nepoužívají.
    Jsme trochu na větrné hůrce a máme v jedné místnosti krbová kamna i kuchyň s digestoří a odtahem až na střechu. Když je větrno, jako třeba dnes, tak přívod vzduchu do kamen v kombinaci s tahem odvodu digestoře, prostor se zbytečně vyvětrá/vychladí.
    Taky mi přijde, že i normálně se přes kamna větrá víc, než je třeba a když dotopíme, že by mohli chladnout pomaleji. Když kamna nepoužíváme máme přívod na kamnech zavřený, taky zavíráme klapku na komíně, ale i tak...
    V digestoři je zpětná klapka, ta nestačí, tah ji přepere...
    MARTIK
    MARTIK --- ---
    BOREC: já to nejprv pochopil stejně, jako ty :)
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    BOREC: Příště bude kotel max 30kW, už nevytápim sklepy, chodbu. A není už taková potřeba teplé vody, ten kotel dělá i teplou užitkovou vodu.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    BOREC: No já nastavím 15°.
    BOREC
    BOREC --- ---
    Pár stupňů je asi ok, ale nějaký dramaticky snižování nedoporučuji. Taky bacha na plísně.
    Jinak až budeš příště měnit kotel zvážil bych nahradit 2 kotli s třeba 19 nebo 26 kW do kaskády.
    1) když se 1 rozbije, máš zálohu
    2)déle to vydrží, 2. Kotel se spina při 1/3 výkonu prvního
    3) pravděpodobně to bude lepší modulovat (můžeš jet na nižší výkon delší dobu než se kotel vypne) A ušetřis na plynu

    Ale budeš muset udržovat 2 kotle ( s levnějšími náhradními dily)
    BOREC
    BOREC --- ---
    COWBOY: stáhni to jen málo, zavíráním termohlavic snižujes průtok a kotel se zlobí.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    DOKKTOR: Ty vytápěné jsou nad těmi, které budu vypínat, ale jsou to ložnice. Tam se obecně topí méně.
    MRDAC_BEDEN
    MRDAC_BEDEN --- ---
    Podle mojí zkušenosti ze stejného typu domu je potřeba vzít v úvahu ještě pocitové teplo.
    Pokud dům vychladne, ze zdí "sálá zima" a nejprve musím vytopit místnost na 24˚C namísto požadovaných 21˚C, abych necítil zimu (jakoby nepřetržitý pocit, že táhne). Ale hodně to záleží na způsobu využití. Já "cítím jak mi táhne na krk" když sedím na gauči, který je u obvodové vychladlé zdi. Nebo mi je zima na nohy, když sedím u počítače. Takže přitopím, ale to je zase nepříjemné.

    Předcházející diskuze ukazuje, že objektivně změřit je to dost obtížné a to vůbec nezohledňuje pocitové vnímání tepla, které je důležitější než fyzikální veličina na teploměru.

    Já bych doporučil si to vyzkoušet. Osobně jsem dospěl k názoru, že nejkomfortnější je mít na termostatu konstantně 20 až 21˚C a pokud jedu na více než 3 dny pryč, snížím maximálně o 1 stupeň
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    COWBOY: zkus si to spočítat, vzorec máš tady - teoreticky můžeš přímo využít tu kalkulačku, vzduch má c 4x menší než voda, takže objem vody zadej 4x menší než máš objem vytápěného prostoru. Kolik energie potřebuješ na temperování víš z měřáku nebo si spočítáš podle vzorce o tepelných ztrátách, v kalkulačce si pak spočítáš množství energie potřebné na ohřátí vychladnutého objektu. Ale v případě, že topíš jenom 4 dny z týdne tipuju, že bude výhodnější to nechat vychladnout. Pokud je ale situace, že v některých pokojích se topí a v některých ne, tak přes ty studené ty vytápěné ztrácí teplo rychleji - těma, kde se topí, vytápíš i ty, kde se netopí, a spotřeba je tím pádem větší. Toto už je na komplexnější počítání.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    BOREC: Jj, barák z roku 30. Původně tu bydlelo až 10 partají. Trochu jsme to zredukovali a udělali z toho 4 byty. Ve sklepě už jenom tělocvična, posilovna, dílna, kolarna, sklep na víno, sklep na ovoce a kotelna. Dřív tu taky byly dva byty.
    BOREC
    BOREC --- ---
    COWBOY: co máš za barák, to je nějaká prvorepublikova vila ?
    BOREC
    BOREC --- ---
    JIMIQ: ajo pardon už sem asi prepracovanej, je toho teď mnoho
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    V mém případě se jedná o kondenzační kotel s výkonem 47kW. A bavíme se od 2 pokojích v baráku.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOREC: rikas to same co ja :)
    Kotel se dimenzuje tak aby casto nespinal, ale neni to kvuli tomu ze ma pak nizsi spotrebu, ale kvuli tomu ze ty starty mu vadej z dlouhodobeho hlediska
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    KADERAS: U je koeficient, ten se asi měnit nebude. A je plocha, přes kterou dochází k tepelným ztrátám. Ta se asi taky měnit nebude. A zbývá rozdíl mezi teplotou uvnitř a venku. A to se asi nejspíš měnit může. Takže má [JIMIQ @ Vytápění rodinných domů] pravdu a je to jednoduché. U konkrétního baráku, když nebudeš v průběhu měnit kotel ani přistavovat místnosti, tak záleží fakt jenom na tom teplotním rozdílu.
    BOREC
    BOREC --- ---
    JIMIQ: ale kulový, každej kotel když sepne tak jede na max. výkon a pak padá dle potřeby - každej tenhle zážeh ten kotel opotřebí víc než když jede kontinuelně na nízkou teplotu. Stejně tak s tepelkem, když budeš mít hodně startů tak ti dřív odejde kompresor.
    BOREC
    BOREC --- ---
    KADERAS: ano, přesně tak to je.
    Taky záleží na způsobu vytápění resp. na zdroji. Obecně u zdrojů s nízkým teplotním spádem (tepelné čerpadlo, kondenzační kotel s podlahovkou se vyplatí to udržovat), u elektrokotle s radiátory se to dá rychle natopit a je to ok.
    Pokud to budeš dělat s kondenzačním kotlem (útlumy) pravděpodobně se ti bude vracet teplá zpátečka a kotel nebude kondenzovat - protopíš víc na plynu. U tepelka tím zase snížíš COP (musíš topit na vyšší teplotu) ale hlavně zde jde o to zateplení (izolaci).

    Je to obvyklej rozpor mezi topenáři :)
    KADERAS
    KADERAS --- ---
    JIMIQ: Takto jednoduché to není, roli hraje vychladnutí domu a energie potřebná k natopení na požadovanou teplotu. Jak jsem psal záleží jak se teplota sníží a na jak dlouho a jak je dům izolovaný.
    Q=U.A.^T
    Q) je tepelná ztráta,
    U) je celkový tepelný přenosový koeficient,
    A)je plocha, přes kterou dochází k tepelným ztrátám,
    ^T) je teplotní rozdíl mezi vnitřním a venkovním prostředím.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MARTYYNO: ten kotel se tim opotrebovava, to nedelaj kvuli spotrebe
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam