• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEGOPRO HERO , Contour, Drift hd, MagiCam a ostatní outdoor HD kamery a kompakty, diskuze, editace,ukázkové videa a fotky





    Diskuze o této sportovní kameře, určené především k nátáčení extrémních sportů. Všeobecná diskuze, ukázkové videa, fotky, (nyx gopro users videa a fotky).

    rozbalit záhlaví
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: ad smouhy: to je uplne normalni vlastnost objektivu, dyt to nema zadnou slunecni clonu, tohle ti udela kazdej sirokac, na kterej dopadne zboku svetlo. To neni vada kamery, ale spis moje, ze sem si to nepohlidal. Ale me tyhle artefakty nevadi, naopak. Zrovna s Z5 sem to porovnaval a bez sance, ten mobil foti hrozne. Ted mam Samsung S7 a tam uz je to teda krute jinde, to uznavam. Ale tvam na tom, ze pokud umi clovek fotit, tak Gopro5Black je plne dostacujici na foceni blbin. Ono nic jinyho ani nez blbiny a krajiny fotit nejde, vzhledem k tomu, jak velky ultrawide to je.
    Jinak teda napriklad Xperie maji s pridanym sumem v blbym svetle dost problemy. stejne tak jako i to gopro, to je asi normalni, chtit taky od takhle ultra prtavyho snimace, aby delal neco jinyho, je dost nesmyslny. To je proste fyzika, budto mas velikost snimace, kterej umi zaznamenat a nebo mas pridanou chromatickou aberaci, aby ses dopocital udavanych pixelu. Jedina rada, jak tohle vyresit, je fotit do mensiho rozliseni. Ono jako fotit na mobil do 21 mpixelu je taky naprosto zbytecny plejtvani datama, nikdy to neda vic nez dejme tomu 6mpixelu, spis min, aby to nebylo plny sumu. Za mne vazne Gopro5B hodne spokojenost.
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Za dobrého světla v nízkém rozlišení fotí všechno. Jakmile ale vyletí ISO (rozmazané, barvy mimo) nebo začne prostisvětlo (odlesky, kontrast), tak to jde do kytek.
    Kvalita videa by měla být stejná, ale Session 5 bohužel nemá raw. Je možné, že z Hero rawu se dá vykřesat víc, čekal bych, ale že jenom zachráníš přepaly.
    Xperia Z5 fotí většinou líp než Session 5 - a to to není moc dobrý foťák. Vlastně je to spíš špatný foťák.
    Ale i v té tvojí fotce jsou ale výrazné šmouhy/odlesky od slunce nalevo, které jdou přes lanovku, borcovu bundu a modrého pána za ním. V této fotce to tak nevadí, ale přijde mi, že skoro polovina mých záběrů je na píču buď kvůli protislvětlu (kontrast a odlesky) nebo vysokému ISO (rozmazané video a barvy na píču). V dobrých podmínkách je obraz parádní, to jo.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    DRAGON: imho se řeší jak točit proti slunci s gopro. i když nevim moc proč, mně ten obrázek, až na tu kompresi, přijde relativně vpohodě.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    nevim jak Session 5, ale 5 Black je kurva hodne dobrej fotak, hlavne kdyz fotis do rawu

    tohle ti prijde blby, jo (a to je to jpeg)? foti to lip nez kterakoliv Xperie

    MINER
    MINER --- ---
    Já mluvil o videu v měnící se scéně. Fotky jsou výrazně jednodušší. GoPro není dobrý foťák a tudíž ji tak většinou ani nepoužívám.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ale ted mi dochazi, ze mas pravdu v tom, ze ND filtr je k hovnu, kdyz ma cela optika ani ne centimetr, tam nic neudelas, na to potrebujes poradnej predni zavit aby filtr byl co nejvetsi, taky pravda
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOKKTOR: no moment, ja myslel ze tu resime fotky z gopro a ne video. Vzdyt na videu je uplne jedno, jestli par frames bude mit mensi kontrast, ne? Neresi spis fotografie porizeny session 5?
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    DRAGON: neni to sarkasmus, jenom mi to nedocvaklo. cpl fungovat nebude, půlený nd bych nedával na akční kameru, celý šedák spíš taky nic neudělá, poud ti expozici počítá automat a furt se ti mění světelné podmínky.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    no nevim, jestli je to sarkasmus nebo neni :) nicmene kdyz uz bych doporucoval nejake filtry, tak CPL pro urcity naklon ke Slunci a nebo otocny neutralni gradient, ktery 50/50. Ten by mu to mohl vyresit. Ja s nim resim napriklad expozicni problemy, kdyz fotim zapady Slunce nad velmi temnou krajinou, viz napriklad toto:

    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    DRAGON: jo, máš pravdu. modrý má smysl jenom v černobílé
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    modry filtr k cemu? ten je dobrej akorat tak na b&w fotografii. Nebo jako ze pridas modrou pred vyfocenim a pak ji v postprodukci budes odstranovat? jak to pomuze snizenymu kontrastu v protisvetle?

    kdyz uz, tak to zjemnit oranzovym, to po zprocesovani da vetsi prostor pro praci s kontrastem. Ale je to stejne kokotina jako modrej filtr. Proste nejjednodussi je si pockat na lepsi svetlo nebo tocit v takovym uhlu, abys mohl pouzit polarizak (90+)
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    MINER: já vím, že ta čočka tam nejde vyměnit, to bylo jenom takové štouchnutí. ale dělají se redukce na 52mm filtry, takže bych zkusil UV a modrý.
    ad postprodukce - tracking na takto kontrastním přechodu funguje dost dobře, takže zas takový piplačka to nebude. původ komprese neznám, taže to sem nehodnotil ;)
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Jo, tohle je parádní.
    Ale to včerejší mě donutilo posunout ikonky na ploše:)

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    slusny foto z gopro

    MINER
    MINER --- ---
    DOKKTOR: co znamená nasadit na GoPro aspoň průměrné sklo? Akční kamery maj integrovaný široký objektiv, nejde vyměnit.
    Často nejde změnit záběr: sjezd je např. prostě na západ, a nejde čekat na druhý den ráno, až bude výhodnější světlo.
    Snažit se vyladit křivky je možnost, no, díky za ukázku. Jenom je to hrozná piplačka zejména, pokud se scéna mění, slunce na chvíli zmizí, nebo se mění úhel ke slunci, takže i úroveň degradace kontrastu (pak je to skoro nemožné bez korekcí téměř frame by frame).

    Každopádně díky moc za ukázku postprodukce.

    BTW: Teď koukám, že nyx ty obrázky ještě dorazil: origoš je bez kontrastu, ale nyx přidal ještě rozmazání brutální kompresí.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    DOKKTOR:

    asi minuta ve fotokrámu (nikoliv v afx, kde z toho vykřešeš úplně jiný obrázek), tři základní nástroje. dá se to dotáhnout mnohem dál.
    jak tomu předcházet? netočit do protisvětla :) proti světlu točíš, když tam chceš mít ten bílý shit. nevim jestli se na gopro dělá šíro, ale s tak nízkým slunkem to stejně nebude fungovat, navíc s tak širokým záběrem, co gopro dělá ... asi to nepude.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    MINER: jednak jak píše FOGH: vypadá to celkem umaštěně, hlavně okraje. druhak s gopro asi nic lepšího čekat nemůžeš, pokud na to nenasadíš aspon průměrné sklo a třetak mi to nepřijde zas až tak postpro neřešitelné.
    FOGH
    FOGH --- ---
    MINER: Z fotografickeho hlediska je toto spatne svetlo, nicmene chapu, ze by to delalo i pri zapadu/vychodu slunce. A problem to neresi.
    Mam vyzkouseno, ze spinava cocka problem vyrazne zhorsuje na libovolne optice, takze krok c. 1 - poradne vycistit. Dale pak mnozstvi optickych clenu - pri vytazeni z pouzdra to bude lepsi.
    MINER
    MINER --- ---
    Je nějaký trik, jak s GoPro točit v protisvětlu? Session 5 v protisvělu úplně ztratí kontrast a je to k ničemu a nejde z toho ani nic vykřesat. Je to škoda, protože ten pohled i světlo ve skutečnosti byly nádherné.

    Jakmile se dostane do záběru sluníčko tak kontrast skokově zmizí. Umí tomu někdo nějak předcházet? Jsou na to nějaké fígle?

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: nj, to uz je asi spis na uvazeni kazdyho soudruha, jak chce rezat. napriklad ja bych to nedelal, nelibi se mi kvalita 360, natoz abych rezal do obrazu, ergo ubirat jim to jediny, v cem maj navrch pred klasikama typu gpro 5black.
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: taky to má své kouzlo, ale zároveň musí divák chtít i u 30. paraglajdisty hledat, kde tam je co zajímavého.
    Mě nadchlo, že jednou 360 nahradíš několik kamer a kameramanů a pak můžeš vybrat to nejlepší a navíc plynule měnit záběr! V promo videích to tak i prezentují, ne, že nechaj skenovat, co kde je.
    Já si myslím, že dobré video dělá krom motivu nebo akce i střih a kompozice, že divák nechce tápat a hledat si záběry. Teď to bude rok dva zajímavá technologická novinka, ale pak to všechny omrzí.
    Divák chce být uchvácen videem s nejlepšími záběry, přechody a střihem a hudbou. A právě možnosti těch přechodů a určení sledování měnící se scény mě nadchla ta 360.
    Myslím, že i tu volnost líp vykreslím když zvolím dynamický přechod, jak měl všechno na dlani, nebo nebezpečí, když vyberu jak blízko něco míjí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam