Zdravím přátelé, měl bych takový možná trochu nezvyklí dotaz, ale záměrně se ptám v tomto auditku.
Paleo/primal už jím kolem tří let a po takové době samozřejmě nelze jídelníček držet naprosto strikně pokud člověk nemá svého dvorního kuchaře a vzhledem k tomu, že jsem student je to ještě o něco náročnější kvůli financím, ale když se chce, všechno jde.... každopádně k věci.
Poslední dobou se mi začíná maso čím dál tím víc příčit a to hned z více důvodů. Jeden, asi ten hlavní je etické hledisko, nemám na to abych kupoval bio maso vysmátých kraviček papajících tu nejšťavnatější travičku a celkově se mi prostě nelíbí jakým způsobem v chovech zacházeno se zvířaty. Jsem si vědom toho, že ty záběry které se dostanou mezi lidi jsou pravděpodobně ty nejhorší z nejhroších a není to tak všude, ale přesto je pro mě stále těžší se s tím smířit. Další důvod je ten, že jsem musel ze zdravotních důvodů přestat se vzpíráním a obecně silovým tréningem (Vrozená vada kolene a kyčle) a prostě mám pocit, že už vůbec takové množství masa jako dřív nepotřebuju, resp. jísto maso každý den. Přesto, že od té doby možná sportuji snad ještě častěji než před tím (lezení, plavání, kolo, jóga, posilování s vlastní váhou..), tak už né tak intenzivně a celkově na maso prostě nemám vůbec chuť.
Máte někdo zkušenosti s přechodem z Paleo k vegetarianství resp. aspoň k nějákém částečnému omezení masa, čím maso nahradit, nějáké recepty, popř. další věci s tím spojené ? Popř. nexistuje nějáká kvalitní literatura o vegetarianství, něco ve stylu perfect health diet kde jsou fakta podloženy důkazy, žádná broscience od nějáký poděšený sluníčkový veganky.