PES: Polep je hlavně drahej. A různý sklon limituje výkon.
JIMIQ: No já teď úplně neřešil tebe, ale pokud bych chtěl rok a půl cestovat do Kapského města, tak zvolím určitě dodávku. Ta moje má cca 5m2 střechu. Velikost tak akorát. Délka do 5m. Tedy 1KWp trvale zapojen a druhý vy se vytahoval při parkování a tedy by tvořil i další střechu, což je v těch vedrech dost užitečné. Na aerodynamiku sere bílej tesák, protože větší rychlosti dosažení cíle, dosáhnu při menší rychlosti provozní. 80km je naprosto ok. Při snížení hmotnosti a rychlosti na 80km/h není IMHO problém dosáhnout spotřeby 10 na 100.
To i teď přes zimu dá klidně 100-200km dojezd za jediný den. Což je mnohem více než je nutně pro cestování potřeba. Cca 100km/den je moje běžná cestovní průměrná spotřeba. Pravda přes Německo a část Francie to většinou přelítneme nonstop. Ale to by se dalo vyřešit dobitím.
Z Amstru do Kapetownu je to odhadem tak 15k Km Pokud se to vezme trajektem tak ještě méně.
Tedy pokud by člověk chtěl dá se to udělat za cca 150dní Pokud budu mít smůlu tak max do půl roku. Baterie by stačila cca 30-40kWh, aby to bylo hodně pohodlné.