• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PAN_SPRCHA:
    Třeba FVE jsem řešil reálně a po obdržení konkrétních nabídek jsem docela k názoru že návratnost není pesimisticky a dokonce ani optimisticky 8-12 let ale prostě nikdy.

    Mám opačné informace, tady to je na datech za dva roky:

    Střípky solárního barona 04 - Vyhodnocení návratnosti - Root.cz
    https://blog.root.cz/greatlama/fve-vyhodnoceni-navratnosti/
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Pujde nahoru cena elektriny, proto je logicke koupit si elektromobil. Mas v tom trochu zmatek, ale to nevadi, fantazii se meze nekladou. Nyni pristupme k dalsi diskusi o energetice.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PAN_SPRCHA: Právě protože uvažuju prakticky, tak přejdu na elektřinu.

    Bude to stejný jako s tehdejšími diesely. Nafta byla o půlku levnější, zatímco pořizovací cena byla mnohem výš než tehdy u benzínů. Jak se zvedla poptávka po naftě, rostla cena nafty. Zatímco se nasytil trh diesely a jejich cena klesla.

    Stejně to bude u elektřiny. Půjde nahoru cena elektřiny, zatímco cena aut a baterií půjde dolů.

    Elektromobily jsou teď drahý, protože je jich na trhu málo a poptávka roste.

    Konečně, auto ani FVE neprodukuje peníze, ale jedno produkuje elektřinu a druhý ji může uložit a využít. Peníze jsou koneckonců relativní hodnota.
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    R_U_SIRIOUS: hele je rozdíl o něčem teoretizovat a přijít trochu k praxi.

    Třeba FVE jsem řešil reálně a po obdržení konkrétních nabídek jsem docela k názoru že návratnost není pesimisticky a dokonce ani optimisticky 8-12 let ale prostě nikdy.
    To samé když jsem si kupoval nové auto, a to mi dojezd vůbec nevadí jsem volil benzín, protože ten rozdíl je velmi pro něj.

    Až ty peníze budeš mít nebudeš je chtít vyhodit z okna a začneš uvažovat trochu ekonomicky.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: Co to? Jakej chleba? Nepotřebuju chleba. Potřebuju elektromobil. :-)

    Víš, kolik km už jsem najezdil ve spalováku celkem? Nevíš.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Tyjovka, ty to vedes. Chleba je v akci, misto 20 korun stoji 10, tak mi jich dejte rovnou 50, at usetrkm 500 korun!
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PAN_SPRCHA:
    MAKROUSEK:

    Elektromobil je normální auto a provoz je desetkrát levnější než spalováky. Já nejsem normální, protože já nemám úspory ani na ten ojetej spalovák.

    Moje další ojetý auto ale bude elektrické, většinu jízd mám denně do 150 km, takže ani nepotřebuju ten dojezd na jedno nabití.

    Na FVE si budu muset půjčit, ale návratnost je i pesimisticky před horizontem životnosti fve (8 - 12 let), takže to utáhnu z úspory za elektřinu.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tak ekonomicky to stále nedává smysl, ale to se počítám během pár let otočí. Respektive automobilky ještě čínská auta donutí jít s cenou dolů....

    Já bych chtěl zkusit nastoupit do vlaku kolem roku 2026 - 2027, nejdřív pořídit FVE a pak začít 2. autem v domácnosti (i když to taky zvažuju jestli to nebude vlastně rovnou i alternativa k prvnímu.... ale cenově bych rád něco do 0,5mio a teda neplánuji kupovat nic nového.

    Jinak [Elektromobily 🚗🔋]
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    R_U_SIRIOUS: takže všichni by si měli pořídit elektromobil..... protože je to normální.,.......ale ty ho nemáš.

    Ne vážně elektromobil je z hlediska ekonomiky provozu prostě pořád o dost horší než spalovací motor. Kupují si ho lidé kvůli dotacím, umělým výhodám a z čirého fanouškovství. Když si srovnám ty verze vozů s benzínem a s baterkou tak třeba Kona vyjde s benzínem na 560 tis. a s baterkou na 900 tis.......jako to nemůžeš nikdy dohnat i s vlastním solárem.

    Lidi počítat umí, proto třeba v Norsku kde byly elektromobily levnější díky dotacím než spalovací se prodalo 3/4 elektromobilů.

    Těch kecálků co melou jak je elektro špatný je tak 10%, 85% se rozhoduje poměrem cena/výkon a 5% by si koupilo elektro jen proto že je elektro.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Jo tak, takze jenom mas nazor, nikoli podlozeny fakty. Tak to jo.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PAN_SPRCHA: je to 10.5 vs. 4.2 pro plně elektrický auta.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: Střádám, pane Pařízek, střádám, ale jde to pomalu. :-)
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    JIMIQ: no to nerozlišuje BEV a PHEV. PHEV je standardní benzínový auto co s sebou tahá baterku kvůli přístupu na parkoviště v centrech měst.
    Teda alespoň lidí co znám to v životě do zásuvky nedali.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Number of new cars sold, by type - Our World in Data
    https://ourworldindata.org/grapher/car-sales

    Tenhle grafik se mi libi :)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Jak nedoslo? Za 100 tisic kilometru usetri 180 tisic korun, to prece musi byt jasne kazdemu! Takze kazdy normalni clovek ma dle tveho nazoru vlastni fotovoltaiku? A ty mas ten elektromobil?
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: Těm lidem to ještě asi nedošlo, ale těch, co jim to už došlo, bude přibývat, protože normálně si to lidi mezi sebou řeknou. :-)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: A proc si ho tedy nekoupi, vzdyt by usetrili!
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: Nemají normální elektromobil. To je celé.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Tak to je mi zahadou, proc vsichni normalni lide nesetri na 100 kilometrech 180 korun. Cim to asi dle tveho odborneho nazoru je?
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Jinými slovy: normální je nečmoudit. :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam