• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    HANZS
    HANZS --- ---
    NECROMAN: Trochu se pleteš - v evropě poněkud nastal obrat a čisté elektromobily se prostě prodávají míň - určitě je to vlivem snížení dotací v německu, ale i tím jak se mění nálada, takže automobilky zrušili své cíle ohledně elektrifikace. I Volvo zrušilo, že od 2030 bude plně elektrické.
    Dále při ceně 28Kč/kWh - tě kilometr nevyjde lépe na EV - což je cena na rychlonabíjčče v ČR, pokud nejsi členem jejich sítě nabíječek.

    Ale závěrem máš pravdu - povede to k zavírání a ztrátě možná milionů pracovních míst v EU.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    HANZS: EV se prodávají čím dál tím více - trend růstu je prakticky ve všech zemích, a cena na km vyjde u EV na polovinu i méně, než u spalováků. To, že klasické automobilky v porovnání s Čínou zasypaly, je smutné, ale je to podobné, jako když měla monopol Nokia a najednou přišel iPhone. Některé automobily zkrátka nemusí přežít.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHEFIK: za deset let budeme číst že fotovoltaika ročně vyrábí 5x jádro :)
    HANZS
    HANZS --- ---
    PES: To je opravdu průšvih. Protože Evropa se chytla do vlastní pasti. Tím myslím pokutu pro automobilku za prekročení limitu emisí (95gCO2/km).
    Protože se EV neprodávají (imho z důvodu debilní nespolehlivé sítě dobijení + vysoká cena za dobíjení) tak aktuálně mají automobilky emisní průměr – v gramech na kilometr – u Toyoty činí 105; koncern Stellantis má 113; BMW 106. Nejhůř si stojí asi automobilka Ford se 125. A znovu opět VW, se 123.

    Takže pro VW je pokuta v řádech jednotek miliard EUR.
    No v pohodě je Tesla i Toyota (bude platit jen málo) a překvapivě BMW, které docela EV prodává.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    World now has five times more PV than nuclear power – pv magazine International
    https://www.pv-magazine.com/2024/09/19/world-has-now-five-times-more-pv-than-nuclear-power/
    PES
    PES --- ---
    Prodeje elektroaut v EU se v srpnu propadly, v Německu o 69 procent - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/prodeje-auta-registrace-eu-acea-elektromobil.A240919_104946_automoto_fdv
    PES
    PES --- ---
    PES
    PES --- ---
    MMORT7: a zaplatíme to v elektřině...
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    ČEZ naváže strategické partnerství s firmou Rolls-Royce | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
    https://www.irozhlas.cz/ekonomika/cez-navaze-strategicke-partnerstvi-s-firmou-rolls-royce-budou-se-podilet-na_2409181804_ano
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: Mozna, ze jo, mozna, ze ne.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Ok, pisu si, nekupovat ani cinske ICE :)
    PES
    PES --- ---
    SHEFIK: jak se to dostane k CPU a na CAN-bus (což dostane), tak je přístup prakticky ke všemu co může ovládat palubní jednotka (=ke všemu)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Když máš (adaptivní) tempomat, počítač ti ovládá plyn, brzdy…
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    SHEFIK: Tak třeba můžeš vzdáleně nastartovat, pustit topení/klimatizaci (používají tuším v severských zemích)…
    https://www.motorwerksbmw.com/manufacturer-information/bmw-remote-start-a-users-guide/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SPIKE411: a je to propojeny az na uroven brzd, motoru, nebo nadrze?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    SHEFIK: tak proto si snad nekupujem čínské BEV, ne?

    Jinak pokud bys chtěl, tak to snadno nastavíš i u těch benzíňáků...., proto Neffovi to přirovnání kulhá na obě nohy - ty pagery byly upraveny Mossadem a ne výrobcem. Takže každej otevřeli, dali do něj výbušninu a napojili to na komunikaci, což pak (díky vlastnosti celého komunikačního systému pagerů - signál dorazí všem najednou) odpálili.

    Takže z principu se tohle může stát reálně u každého zařízení, takže to reálně platí i pro ICE a tu plnou nádrž benzínu - kde by ten výbuch mohl být klidně i horší...
    Jinak daleko strašnější by mi to teda přišlo na mobilech, kdy v kombinaci se zavoláním by to asi bylo fatální. Proč Neff nerozjíždí paniku na mobily? (řečnická)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    (Auta se spalovacími motory jsou dneska taky samozřejmě připojená a vzdáleně aktualizovaná.)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    KUTAS: u benzinaku jde ale o to, ze to nenabouras dalkove, musis mit fyzicky kontakt, abys neco upravil. On neni ani problem ten elektromobil samotny, ale to dalkove spojeni a (potencialni moznost ovlivnit) veskere digitalni rizeni baterky/auta
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    PES: ok, když opominem to, že v těch pagerech byla výbušnina, tak je určitě násobně bezpečnější mít auto s 60l benzínu... (facepalm).

    Neff je boomer, kterej je totálně mimo.
    PES
    PES --- ---
    MAKROUSEK: to je sice rozšířená představa, ale jisté možnosti verifikace, že do čipu nebylo přidáno něco navíc existují již dnes (tuším, že o tom byl článek asi také třeba na root.cz , stejně jako o těch "bezpečných překladačích")
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam