• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    :) energetická revoluce z wishe nyxu
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MMORT7: Ale no tak. Dela se to mnoho let a bude stale vice.

    Synthetic fuel - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_fuel
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    MAKROUSEK: Tak teoreticky uděláš i z prdu kuličku. Prakticky ne.

    A víš že teoreticky z jednoho prvku můžeš udělat jiný? Stačí jen přidávat nebo odebírat protony... Easy peasy
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MMORT7: Jasne. H2 plus nejaky ten CO2 a nasyntetizujes si temer jakykoli uhlovodik (ktery se sklada z *tramtadada* uhliku a vodiku/
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Jeste jednou - kolega se ptal, jak do benzinu ulozis energii, coz jsem zodpovedel. Odkud tu energii vezme, je jeho problem.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    MAKROUSEK: A to umíš? Jaké máš náklady na cyklus?
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: To jest konkrétně kde?

    Tenhle koncept ti nikdy energeticky nevyjde, protože ta syntetizace je velmi drahá a energeticky náročná metoda. Kdybys měl pouze fosilní i jaderné zdroje, výsledkem bude nakonec pouze množství odpadu - ve vzduchu a úložištích odpadu.

    Na investice by ti už žádná energie nezbyla.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Presne tam, kde vezmes energii na ukladani do baterek, coz byla podstata otazky, na kterou jsem odpovidal.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: Tu energii na tu sytetizaci ze vzduchu vezmeš kde?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MMORT7: To je pomerne snadne. Nejdriv ho spalis. Pak ho ze vzduchu zase syntentizujes. A pak ho zase spalis. A pak ho zase syntetizujes. Opakujes alespon 1000 krat.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    PES: A můžeš ukázat, jak do toho benzínu tu energii uložíš, alespoň 1000 cyklů?
    HANZS
    HANZS --- ---
    NECROMAN: Divny graf. Kolem roku 2018 pouzivala Tesla standardni 18650, jejichz kapacita v roce 2000 byla cca 1800mAh a v roce 2018 ccc 2400mAh. Takže žadný dramatický růst za cca 18 let.
    PES
    PES --- ---
    GOR: 3.5 (benzín) - 4.1 (nafta) kWh/l na pohon...
    ...ve studených obdobích bonus "odpadního tepla" na ohřev kabiny (snadno a jednoduše, u EV buď špatně přímo anebo složitě tepelné čerpadlo)
    GOR
    GOR --- ---
    PES: Tak to mas srovnani pro vytapeni, ted to jeste zkus pro pohon.
    PES
    PES --- ---
    NECROMAN: ještě mají co dohánět...

    Benzín

    Benzin obsahuje cca 32 MJ/l, resp. 46,4 MJ/kg energie, tedy jinak vyjádřeno 8,89 kWh/l, resp. 12,9 kWh/kg (pro snazší porovnání s bateriemi).
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Jeden zajímavý graf jak stoupá kapacita baterií / kg

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    USA ve velkém rozvíjí bateriové systémy
    https://oenergetice.cz/akumulace-energie/usa-ve-velkem-rozviji-bateriove-systemy

    Krasna prace. V clanku se zminuje i Evropa
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HANZS: bude imo obojí... zbohatlíci co teď dají 3-5M za auto, tak si pak pořídí dělo s dojezdem 1200, běžný "obchodní cestující" ("dám Praha-Ostrava a zpět dvanáctkrát týdně a Chorvatsko každý víkend") si pořídí 800-900km a nám ostatním postačí 500
    HANZS
    HANZS --- ---
    MARASAN: baterky nyní váží cca 400-500kg, takže nějakých 150kg dolů by šlo. Ioniq Electric s 28kWh baterií váží 1495kg a je to rekordman v soutěžích spotřeby s EV. Takže dojezdu to pomůže (byť ne zázračně).
    Jako kdo má chalupu a příbuzné do 150ti km, imho nepotřebuje pořád sebou tahat velkou baterii s dojezdem 1000km.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    MARASAN: the Tesla Model 3's battery pack weighs around 480 kg
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam