• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    PES
    PES --- ---
    Dnes ta výroba a soběstačnost nebude nic moc... spíš vůbec nic...

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JIMIQ: ano :-)

    "Krize VW a celého evropského automobilového průmyslu je důsledkem iracionální zelené dekarbonizační politiky pod názvem Green Deal a v mnoha ohledech spíše tvrdé ideologie vedení EU i podvolených vlád členských zemí v zajetí zelené lobby profitující miliardami eur na šíření klimatické hysterie. I kdyby se všech 300 milionů aut v zemích EU zlikvidovalo, do roku 2100 by to růst teploty zmírnilo o tisíciny stupně Celsia"

    ELEKTROMOBILITA: Místo příležitosti hrozba - Neviditelný pes
    https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/elektromobilita-misto-prilezitosti-hrozba.A241205_163622_p_ekonomika_nef

    Ja nemam nic proti novym a lepsim technologiim, pokud fungujou. To o co se snazi elektromobilita ale nefunguje, je to vyrazeni klinu klinem. Kdyz odhlednu od toho onanovani nad "zachranou klimatu" tak muze jednoho dne elektromobilita fungovat ale jeji dopad na nejaky klimaticky ucinky bude jeste hodne dlouho nulovej. Cesko je chuda vychodoevropska zeme, montovna skopcaku, a kdyz si ideologicky odsterelj svuj vlastni prumysl, nebude kratce na to mit v cesku na normalni dustojnej zivot penize vetsina lidi - a tim nemyslim nejakou elektromobilitu, tim myslim aby vecer meli co zrat.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ: to sou ty vedlejsi ucinky jeho IQ :) casto to byva problem, jak je videt
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    To se nesnazim byt vulgarni nebo ad hominem, takhle se ten termin proste jmenuje

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BLOWUP: nepřímo ano, způsobím tím, že bude potřeba míň plynu pro špičkové plynovky a bude lepší využití FVE a VTE... nechápu čemu na tom nerozumíš :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JIMIQ: abych se priznal tak vubec nechapu jak to s tim tematem souvisi. Ty chces jezdit EV a vyrovnavat jeho pomoci elektrickou sit protoze si myslis, ze tim ovlivnis klima? :-)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PES: to už je slušná obsese, skoro mi to připomíná nekonečněj rant na cyklisty na d-fensu, ty Cimrmani měli s nechopností opustit myšlenku fakt pravdu.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SHEFIK: Eh, ja s chapanim nikdy moc problem nemel, to jsou halt vedlejsi ucinky myho IQ, coz ovsem casto prave byva problem ;-)
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PES: NP je predpokladam dezolatskej mainstream, jinak tomu sdeleni nerozumim.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PES: meanwhile Čína: solar panels and electric cars go brrrrt :)
    PES
    PES --- ---
    BLOWUP: "Dezolátský plátek" už to píše úplně naplno (obvykle to tak 2-3 roky trvá, než odmítané a zesměšňované věci z NP proniknou do mainstream médií a začnou všichni obracet kabát) - a to máš teď jen za poslední 2 dny !!!

    DOBA: Pravá podstata Green Dealu - Neviditelný pes
    https://neviditelnypes.lidovky.cz/politika/doba-prava-podstata-green-dealu.A241204_134031_p_politika_nef

    UHLÍKOVÁ NEUTRALITA: Jako blbý vtip - Neviditelný pes
    https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/uhlikova-neutralita-jako-blby-vtip.A241204_134850_p_spolecnost_nef

    ZELENÝ VODÍK: Řešení, nebo šidítko - Neviditelný pes
    https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/zeleny-vodik-reseni-nebo-siditko.A241204_200337_p_ekonomika_nef

    ELEKTROMOBILITA: Místo příležitosti hrozba - Neviditelný pes
    https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/elektromobilita-misto-prilezitosti-hrozba.A241205_163622_p_ekonomika_nef

    MANIPULACE: Atribuční studie služkou zelené politiky - Neviditelný pes
    https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/manipulace-atribucni-studie-sluzkou-zelene-politiky.A241205_164059_p_spolecnost_nef

    BEV: Kdo tahá za ocas elektromobilního tygra - Neviditelný pes
    https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/bev-kdo-taha-za-ocas-elektromobilniho-tygra.A241203_164501_p_ekonomika_nef
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BLOWUP: je fajn, ze zacinas chapat vesmiry ostatnich. Je to prvni krok
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jenomže ta kravina co se ti někdo snaží nakukat je ruská propaganda že lidskou činností způsobená změna klimatu je hoax ;)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SHEFIK: K te otazce "co dava smysl" se ted vyjadrovat nebudu, ale diky tvy odpovedi zacinam tak trochu chapat ten vas vesmir. Delat neco, co vlastne delat nechces ale nekdo ti tvrdi ze bys to delat mel ti umoznuje citit se jako dospelej. Fair enough :-)
    Ja se zase cejtim jako dospelej kdyz delam to, co sam povazuju za smysluplny a ne kazdou kravinu kterou se mi nekdo snazi nakukat.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    JIMIQ viz tady :)
    HANZS
    HANZS --- ---
    OMNIHASH: Na energostatu. První týden v listopadu nefoukalo v Německu, Francii, Nizozemsku a Spanělsku. Kromě Španělska v těchto zemích ani nesvítilo, takže minimální výroba z FVE.
    PES
    PES --- ---
    HANSCV: tak přece! ;-)
    HANSCV
    HANSCV --- ---
    PES: Zhundong–Wannan HVDC 1100kV na vzdálenost 3293km
    PES
    PES --- ---
    R_U_SIRIOUS: od doby, co se podařilo udělat relativně dostupné vysokonapěťové a vysokovýkonové polovodiče (hlavně velké IGBT a IGCT) pro usměrňování i zpětné rozstřídání, tak se HVDC staly relativně přijatelnou variantou zvláště ty opravdu vysokonapěťové nad 500kV až tuším 800kV, zatím 1MV hranici jsem ještě neviděl pokořenou ;-) - dobré jsou pro podmořské kabely (stejnosměrný proud nepřitahuje tolik žraloky, mimo jiné) a hlavně umožňuje propojit napěťové soustavy bez nutnosti synchronizace střídaviny (a tohle je na tom obvykle to nejdůležitější), dá se tam protlačit větší proud při stejném HV napětí oproti střídavině (netvoří se korona na hranách), vykoupeno je to ovšem nižší spolehlivostí/operační dostupností (uvádí se 98.5% dostupnosti a třetina výpadků je neplánovaných kvůli selhání komponent).
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    LEXIK: Pro přenosy na dlouhé vzdálenosti se využívá HVDC?


    HVDC (High Voltage Direct Current):

    Stejnosměrný proud na velmi vysokém napětí
    Až 800-1100 kV
    Nižší ztráty než AC na dlouhé vzdálenosti
    Vhodné pro vzdálenosti nad 500-800 km
    Používá se např. mezi státy/kontinenty
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam