HANZS: jenže ten "swap" znamená několik menších komplikací:
- nelze bateriové moduly vestavět objemově tak jako to dělají většinou výrobci dnes (často to i tvoří část tuhosti podvozku), aby to šlo měnit
- musí se vyřešit elektrický odpor na kontaktech (asi zlacení, ale i tak je to při těch proudech technologicky trochu výzva to uhlídat)
- unifikace bateriových modulů (to by mohl být trochu problém se dohodnout a vymyslet to tak, aby to do budoucna nebylo nějak extra limitující - nejhorší by pak bylo mít několik/mnoho typů výměných modulů)
- baterie by se nemohly prodávat jako součást vozu (když se mění), ale spíš pronajímat anebo ještě lépe platilo by se za reálně nabitou kWh (to by trochu korigovalo problém poklesu kapacity) a samo nabíjecí stanice by musely měřit opotřebení a včas vyřazovat slabší kusy z oběhu
- nutnost mít o dost více bateriových modulů v oběhu než provozních BEV
Také by mohla být možnost mít část kapacity jako "swap" a zbytek vestavěný pevně, tedy "rychlé tankování" by znamenalo výměnu přístupných bateriových modulů a "pomalé tankování" by znamenalo klasické dobíjení na kabelu (klidně i z vlastních zdrojů apod.)