BURAN: ok.... ale já s tímto vůbec nepolemizuji, co píšeš. 5 dnů ve vzducholodi přes Atlantik... to už je slušně "slow design" :-)
dovolil bych si tě ale upozornit, že 70 km/h mi vychází u solární vzducholodi, která přes den letí na 100% výkonu z FV... a to ještě spíš v "poledne". pokud chceš letět v noci, musíš přes den 50% výkonu dávat do vrtulí a 50% do baterií. protože pro odpor vzducholodi (která dejme-tomu nemá žádný indukovaný odpor vzduchu) platí zhruba to samé, co u obyčejného auta (když zanedbáme valivý odpor pneumatik), tak na 50% výkonu poletíš 70/sqrt(2) km/h - tedy téměř přesně 50 km/h (to pořád není zlé: Solar Impulse, který taky přes den dobíjí baterie, letí taky takhle rychle, většinu času... a vzducholoď na rozdíl od něj navíc ještě něco uveze...). Správná doba cesty přes atlantik je tedy skutečně něco jako 100h ... nebude to nepodobné obřím zaoceánským parníkům.
BURAN: téma tohoto klubu je "volná diskuze", jen je to pro-někoho-možná-vtipně formulováno (prostě Dawkins rulez: myslí za vás samoreplikující se "sobecké memy"... ne vy sami...a tím pádem se tam je možné bavit zcela o všem :-) ostatně, samotné "solární letadlo" je slušný "virálně se šířící mem"... já jen doufám v jeho další mutaci :-) takže když se chceme bavit PROČ solární letadlo, patří to tam: tady se o něm bavíme jen jako o věci s nějakými parametry v různých oborech... neptáme se tolik "proč"...)