• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADMIX: mlžíš. v té v předchozí debatě jsem nikoho nezabanoval - z té jsem prostě odešel. na to rozhodně mám právo.

    v podstatě hlavním problém tam bylo, že jsme neshodli, co by takový propočet vlastně dokazoval, a zaznělo tam, že v podstatě žádný myslitelný výsledek takového propočtu neuznáte, že by _jakkoliv_ mluvil v můj prospěch (třeba ve prospěch toho, že se umím trefit do nějakého odhadu).

    podívej, pokud jsou nějaké moje názory chybné, tak je rozhodně opravím: ale ne na základě toho, že "vás je víc" (nebo co si o sobě vlastně myslíte - vzhledem k poměrně vágním formulacím, proti kterým tak urputně bojujete, vlastně nechápu, co vás tak strašně sjednodcuje, proti mě... )
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    XCHAOS: Aha, takze mame solarni letadla, a nehody nejsou tematem - to je velmi zajimava uvaha, pripomina mi to tvuj zpusob vyporadani se s argumentem "vy jste neco rikali? ja nic neslysel, lalala" ...

    ale mas recht, zatim jsi nedodal jediny dukaz, ze by se to nerozpadlo uz na zemi, nase nabidky na aspon parcialni dukaz resis banem, a tak jsou nehody skutecne offtopic, protoze zatim jedina nehoda, ktera se tvymu letadlu muze stat je, ze si vypichnes paratkem oko, az budes stavet verny model kridla.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADMIX: ?? z čeho vyplývá, že na letecký nehody "jsem zatíženej"? jako moje solární letadlo oproti autobusu např. nemůže havarovat v tunelu (protože by se do něj každopádně nevešlo :-) ale ani jinak). ovšem ani tryskáč nemůže havarovat v tunelu.

    navrhuji se o těch nehodách přestat bavit: až by to létalo 10 let, má cenu srovnat průměrnou úmrtnost na nějaký konstantní počet cestujících s autobysy vs. s tryskáči: podle mě u solárních letadel to číslo bude prostě jiné, ale samozřejmě teď jen tak nebudu "sázet" jaké: to není fyzika, ale statistika chyb během provozu. možná tam budou mechanické závady, možná lidské chyby, možná se častěji projeví nečekané změny počasí... co ja vím.

    každopádně s nehodama jsem nezačal já - viz [ REDGUY @ Solární letadla a vzducholodi ] a NEJSOU TÉMATEM klubu (vidíte je snad v záhlaví?). teoreticky spadají do ekonomiky (statisticky nehodovější dopravní prostředek bude muset asi konkurovat cenou...)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    (pomijim fakt, ze zalozit reklamu na letadlo na hesle "s nami dopadnete do mekkeho" nebo neco takovyho, to by bylo pravy vizionarstvi)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    XCHAOS: Ty ses na ty letecky nehody nejak zatizenej, tak te poprosim, abys mi uvedl tri posledni letecke nehody, jejichz pricinou nebyla lidska chyba, kolik cestujicich letecka doprava prepravila v intervalu od te prvni do te treti nehody, a strucne napsat, jak by xchaosplan ve stejne situaci nehavaroval. Predpokladam, ze to vysypes z rukavu, podle toho jak argumentujes :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: hmm, poletí to pomalu.. tudíž ten (relativně) menší hluk bude trvat delší dobu. to je skutečně poněkud problém... ale zase já bydlím na Šestce, takže co občas umí Ruzyně (když se startuje ze špatné dráhy), to znám docela důvěrně...

    i když samotné motory budou tiché, tak hluk z nějakého toho 1.5MW vrtulí (během startu) slyšitelný bude. jak se to bude lišit od tryskáčů, to by asi bylo nutné fakt nejdřív vyzkoušet. videa dosavadních solárních letadel ukazují, že je to hodně tiché.. ale tam jde o zanedbatelné výkony...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: vzhledem k nízké hlučnosti - a za domaci ukol zkus vymyslet, proc je tohle pitomost.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK:
    KEJML: BTW já jsem nikde o žádné "výměně" nepsal... ani mě nenapadlo, že by konkrétní kus vždy nevlastnila jedna letecká společnost a nehlídala si kolik má "nalétáno" a kdy s ním musí zaletět do servisu, apod.

    pište si samozřejmě o svých nápadech jak chcete, pokud jsou ontopic - ale nepoužívejte potom můj trademark "chaosoplán", aby nedošlo k záměně.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: hmm... první nástřel ceny 30 mil. CZK jsi napadl... takže nevím.... nemám žádný konečný odhad ceny, kromě "nemělo by to být X-krát dražší než autobus a musí to být min. Y-krát levnější než tryskáč". hodnota X=4, Y=30 je můj odhad, a vychází mi někde kolem těch 30 mil. Opravdu ale nejsem specialista na tenhle segment trhu. Navíc ceny se mění rychleji, než základní fyzikální zákony, takže ty ekonomické propočty nemají moc trvalou platnost....obecně mě to moc nebaví, řešit prachy.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no, ale to je spíš argument v můj prospěch, ne?

    (vzhledem k nízké hlučnosti by se docela dobře mohlo stát, že by solární a elektrická letadla měla povolený provoz i na starších letištích blízko městských center, kam už tryskáče smět nebudou...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOMVYN: tak.... a kolik takovej autobus podle tebe na vzdálenost 2000 km (kterou solární letadlo přeci jen asi dá?) sežere průměrně nafty? a kolik to při dnešních cenách stojí? a kolik spotřebuje autobus nafty za dobu své životnosti?

    TOMVYN: jeho konzistentní cynismus je sice pozoruhodný, leč přesto odporný (no... zase na offtopic reaguju offtopicem...)

    TOMVYN: mě pád z 15 km nepřijde principiálně nebezpečnější, než třeba z 1 km (spíše naopak: máš víc času s tím něco dělat)

    KEJML: jednoduše jseš offtopic. (a závidíte, že v letadle s tak nízkou pádovou rychlostí půjde po havárii použít cestující aspoň na orgány, co? tohle u dnešních tryskáčů fakt nehrozí... tam je kremace po havárii téměř zaručena... pokud se to nerozfláká o vodní hladinu, teda...)

    KEJML: ráno letíš v tom pořadí, v jakém parkuješ: stejně chceš co nejvíc Slunce. na opozdilce se nečeká (asi jako u těch autobusů). potřebuješ ještě nějakou menší odstavnou plochu, kam případně odtáhneš stroj, který bude mít defekt (nic tak odlišného proti dnešnímu stavu)

    TOMVYN: k ekonomickým otázkám tady odběhli jiní. mě na tom samozřejmě zajímá ta fyzika. až se to dostane do fáze prototypu, přestane to být pro mě zábavné... pak už bude následovat jen nudná revoluce v cestování, to není nic pro mě.

    TOMVYN: statisíce...? nevím. cenu by snížila jedině sériová výroba, dostupnost náhradních dílů, apod.... nutností bude dořešit třeba snadnou diagnostiku trhlin v tak rozsáhlé konstrukci, apod. nikdy jsem neřekl, že by to bylo snadné: to vy mě tlačíte od vize k něčemu jako "projekt", "business plan", apod. .. vize je zábavná právě tím, že se může vznášet nad oblaky a nemusí stát nohama pevně na zemi.

    OMNIHASH: zajímavé. prostě dnes letadla takovou tržní cenu mají. min. z toho vyplývá, že by letadlo pro 40 lidí za 2x takovou cenu asi nebylo zrovna "neprodejné"... samozřejmě z toho ale není jasné, jestli by to tak levně šlo postavit: je to jen takový první nástřel, v jakých cenových hladinách se pohybujeme, a proč by ten prototyp postavený "garážovou technologií" (tedy za méně peněz) asi jen tak neunesl požadované užitečné zatížení (prostě by byl z těžších materiálů...)

    REDGUY:
    FEMUR: popravdě - ani v Praze např. charterové autobusy cestovek nekončí zrovna v centru (nebo jak které, ale většinou ne, spíš někde na Zličíně a tak). mezi pravidelnými linkami a zájezdy je jistý rozdíl, ale obecně si nemyslím, že autobusová nádraží v centrech Londýna nebo Paříže obsluhují nějaké extrémní miliony cestujících: zajíždí tam pár dálkových linek, no. (na Florenc také už jezdí spíše jen dálkové a mezinárodní spoje a řada spojů co tam dřív zajížděla naopak končí na těch různých Zličínech... prostě trh).

    detaily autobusové dopravy jsou offtopic: jestliže jsem mluvil o charterových letech na odlehlé ostrovy, tak je asi jasné, že to má být alternativa k charterovým autokarům cestovek... tam se celkové náklady dají proti letecké dopravě vyčíslit poměrně snadno a jsou všem srozumitelná, takže ta čísla jsou reálnější. (lze si i představit, že kvalifikace pilota poměrně pomalého letadla se bude spíše blížit kvalifikaci řidiče autobusu...)
    BURAN
    BURAN --- ---
    KEJML: dostanes kotel, jen pockej. takhle uvazovat smi jen moderator :))

    priklad FV panelu:
    100 w Watt 100W 100WATTS Photovoltaic PV Solar Panel Module 12V RV Boat Camp | eBay
    http://www.ebay.com/...-Watt-100W-100Watts-Photovoltaic-PV-Solar-Panel-Module-12V-RV-Boat-camp-/400349651756?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5d36b2e32c
    KEJML
    KEJML --- ---
    DANYSEK: Ty jsi hroznej vizioterorista. Tohle osvícení majitelé Xchaosplánů zkrátka nedělají.
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    DANYSEK: no hlavne az to, co vypadalo v cajku prestane bejt v cajku v 15ti kilacich, tak ti ani nic jinyho nez modleni nezbyde, ze jo.. ;o)
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    REDGUY: prave jsi ziskal pozici financniho reditele..
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    KEJML: takze zadna miliardarska spolecnost? zklamals me..
    DANYSEK: bohuzel nezbyva nez souhlasit.. ;o)))
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KEJML: ale jo, neco si rozsekam na svem aeroplanu, co treba nebude hned poznat...takze jej vhodne nekde vymenim a budu se modlit, ze novy kus je v cajku :D
    KEJML
    KEJML --- ---
    DANYSEK: Povinost účastnit se těchto výměn bude součástí licenčí smlouvy, kterou podepíšeš při nákupu letadla. Lidi si zvyknou.

    Xchaos mě zabije, až tohle bude číst
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KEJML: chtel bych videt pitomce, co takovou vymenu provede :D
    KEJML
    KEJML --- ---
    TOMVYN: To není nutné, jen před odletem podepíšeš s předchozím majitelem "smlouvu o výměně" :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam