• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK:
    KEJML: BTW já jsem nikde o žádné "výměně" nepsal... ani mě nenapadlo, že by konkrétní kus vždy nevlastnila jedna letecká společnost a nehlídala si kolik má "nalétáno" a kdy s ním musí zaletět do servisu, apod.

    pište si samozřejmě o svých nápadech jak chcete, pokud jsou ontopic - ale nepoužívejte potom můj trademark "chaosoplán", aby nedošlo k záměně.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: hmm... první nástřel ceny 30 mil. CZK jsi napadl... takže nevím.... nemám žádný konečný odhad ceny, kromě "nemělo by to být X-krát dražší než autobus a musí to být min. Y-krát levnější než tryskáč". hodnota X=4, Y=30 je můj odhad, a vychází mi někde kolem těch 30 mil. Opravdu ale nejsem specialista na tenhle segment trhu. Navíc ceny se mění rychleji, než základní fyzikální zákony, takže ty ekonomické propočty nemají moc trvalou platnost....obecně mě to moc nebaví, řešit prachy.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no, ale to je spíš argument v můj prospěch, ne?

    (vzhledem k nízké hlučnosti by se docela dobře mohlo stát, že by solární a elektrická letadla měla povolený provoz i na starších letištích blízko městských center, kam už tryskáče smět nebudou...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOMVYN: tak.... a kolik takovej autobus podle tebe na vzdálenost 2000 km (kterou solární letadlo přeci jen asi dá?) sežere průměrně nafty? a kolik to při dnešních cenách stojí? a kolik spotřebuje autobus nafty za dobu své životnosti?

    TOMVYN: jeho konzistentní cynismus je sice pozoruhodný, leč přesto odporný (no... zase na offtopic reaguju offtopicem...)

    TOMVYN: mě pád z 15 km nepřijde principiálně nebezpečnější, než třeba z 1 km (spíše naopak: máš víc času s tím něco dělat)

    KEJML: jednoduše jseš offtopic. (a závidíte, že v letadle s tak nízkou pádovou rychlostí půjde po havárii použít cestující aspoň na orgány, co? tohle u dnešních tryskáčů fakt nehrozí... tam je kremace po havárii téměř zaručena... pokud se to nerozfláká o vodní hladinu, teda...)

    KEJML: ráno letíš v tom pořadí, v jakém parkuješ: stejně chceš co nejvíc Slunce. na opozdilce se nečeká (asi jako u těch autobusů). potřebuješ ještě nějakou menší odstavnou plochu, kam případně odtáhneš stroj, který bude mít defekt (nic tak odlišného proti dnešnímu stavu)

    TOMVYN: k ekonomickým otázkám tady odběhli jiní. mě na tom samozřejmě zajímá ta fyzika. až se to dostane do fáze prototypu, přestane to být pro mě zábavné... pak už bude následovat jen nudná revoluce v cestování, to není nic pro mě.

    TOMVYN: statisíce...? nevím. cenu by snížila jedině sériová výroba, dostupnost náhradních dílů, apod.... nutností bude dořešit třeba snadnou diagnostiku trhlin v tak rozsáhlé konstrukci, apod. nikdy jsem neřekl, že by to bylo snadné: to vy mě tlačíte od vize k něčemu jako "projekt", "business plan", apod. .. vize je zábavná právě tím, že se může vznášet nad oblaky a nemusí stát nohama pevně na zemi.

    OMNIHASH: zajímavé. prostě dnes letadla takovou tržní cenu mají. min. z toho vyplývá, že by letadlo pro 40 lidí za 2x takovou cenu asi nebylo zrovna "neprodejné"... samozřejmě z toho ale není jasné, jestli by to tak levně šlo postavit: je to jen takový první nástřel, v jakých cenových hladinách se pohybujeme, a proč by ten prototyp postavený "garážovou technologií" (tedy za méně peněz) asi jen tak neunesl požadované užitečné zatížení (prostě by byl z těžších materiálů...)

    REDGUY:
    FEMUR: popravdě - ani v Praze např. charterové autobusy cestovek nekončí zrovna v centru (nebo jak které, ale většinou ne, spíš někde na Zličíně a tak). mezi pravidelnými linkami a zájezdy je jistý rozdíl, ale obecně si nemyslím, že autobusová nádraží v centrech Londýna nebo Paříže obsluhují nějaké extrémní miliony cestujících: zajíždí tam pár dálkových linek, no. (na Florenc také už jezdí spíše jen dálkové a mezinárodní spoje a řada spojů co tam dřív zajížděla naopak končí na těch různých Zličínech... prostě trh).

    detaily autobusové dopravy jsou offtopic: jestliže jsem mluvil o charterových letech na odlehlé ostrovy, tak je asi jasné, že to má být alternativa k charterovým autokarům cestovek... tam se celkové náklady dají proti letecké dopravě vyčíslit poměrně snadno a jsou všem srozumitelná, takže ta čísla jsou reálnější. (lze si i představit, že kvalifikace pilota poměrně pomalého letadla se bude spíše blížit kvalifikaci řidiče autobusu...)
    BURAN
    BURAN --- ---
    KEJML: dostanes kotel, jen pockej. takhle uvazovat smi jen moderator :))

    priklad FV panelu:
    100 w Watt 100W 100WATTS Photovoltaic PV Solar Panel Module 12V RV Boat Camp | eBay
    http://www.ebay.com/...-Watt-100W-100Watts-Photovoltaic-PV-Solar-Panel-Module-12V-RV-Boat-camp-/400349651756?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5d36b2e32c
    KEJML
    KEJML --- ---
    DANYSEK: Ty jsi hroznej vizioterorista. Tohle osvícení majitelé Xchaosplánů zkrátka nedělají.
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    DANYSEK: no hlavne az to, co vypadalo v cajku prestane bejt v cajku v 15ti kilacich, tak ti ani nic jinyho nez modleni nezbyde, ze jo.. ;o)
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    REDGUY: prave jsi ziskal pozici financniho reditele..
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    KEJML: takze zadna miliardarska spolecnost? zklamals me..
    DANYSEK: bohuzel nezbyva nez souhlasit.. ;o)))
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KEJML: ale jo, neco si rozsekam na svem aeroplanu, co treba nebude hned poznat...takze jej vhodne nekde vymenim a budu se modlit, ze novy kus je v cajku :D
    KEJML
    KEJML --- ---
    DANYSEK: Povinost účastnit se těchto výměn bude součástí licenčí smlouvy, kterou podepíšeš při nákupu letadla. Lidi si zvyknou.

    Xchaos mě zabije, až tohle bude číst
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KEJML: chtel bych videt pitomce, co takovou vymenu provede :D
    KEJML
    KEJML --- ---
    TOMVYN: To není nutné, jen před odletem podepíšeš s předchozím majitelem "smlouvu o výměně" :)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Hmmm, myslim ze mam reseni problemu ceny letadel:

    Kidney and Organ Prices
    http://www.havocscope.com/black-market-prices/organs-kidneys/

    Jestli jedna ledvina stoji prumerne $150k, tak kdyz k tomu pridam srdce, jatra, rohovky, plice, kdovi co jeste, myslim ze z jednoho cloveka ten milion dostaneme. Ne kazdej je transplantacni material, takze odhadnu ze pulka pasazeru je nejak diskvalifikovana, porad mi z tech ctyriceti lidi dvacet zbejva. Cili kdyz xchaosoplan spadne, coz se stane spis driv nez pozdeji, mozna uz v okamziku kdy se prestane opirat o nastupni schudky, razem mam 20 mega dolaru ktery muzu vrazit do stavby novyho.

    Ta-daaaa!
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    KEJML: takze ted uz nejen, ze jeste nemame letadlo, ale uz vyrabime nadnarodni multimilardarskou spolecnost, ktera vlastni vsechna letadla a pujcuje je leteckym spolecnostem?
    oka.. to zni fer.. jsem pro.. 8)
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: nasel jsem z roku 2008, najeto 135.000 za 5.5M.. coz znamena, ze novej bude cca za 8M..

    coz o to.. to letadlo by mozna aji prodejny bylo..
    ted jde o to, jestli je za ty penize vyrobitelny, ze jo..
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KEJML: tenhle rezim fungovani s dlouhou zivotnosti dohromady rozhodne zkloubit nepujde :) problem bude v lidech - posadkach, jakmile to nebude "jejich" stroj a budou litat se vsim, co je zrovna po ruce, tak se o to zakonite ani nebudou moc starat...
    KEJML
    KEJML --- ---
    TOMVYN: Tak letadla jsou samozřejmě záměnná, kdo potřebuje letět první, vezme si první letadlo z kraje.
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: ja bych asi do takovych podrobnosti nezabihal..
    jakmile rekneme, ze parkujou pres noc takhle, tak jakmile by z jakyhokoliv duvodu nejaky letadlo chtelo vyjet driv, tak proste nevyjede, protoze ma vepredu i vzadu jiny a nejspis se nevytoci..
    urcite pujde vymyslet system, jak je dat k sobe co nejekonomictejs, ale to ted asi neni to k reseni..
    mimo jine - resime jak ustajit cca 10kusu na JEDNOM letisti, coz predpoklada, ze se jich uz vyrobilo nejmin pres sto (u nas 10, na prvni destinaci taky 10 a pocitam, ze se nelita jen tam) nebo se to planuje v historicky dohledny dobe..
    coz znamena, ze nejprve by bylo dobry vyresit jestli to vubec poleti..
    pokud jo a pokud to bude ekonomicky zajimavy, tak parkovani uz se nejak urcite vymysli ;o)))
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a videls, jak daleko od mesta je treba letiste v Mnichove? ;) A jestli mas pocit, ze (ex-zapado-)berlinsky Tegel je k centru docela blizko, tak vez, ze ho brzo zavrou :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam