• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOMVYN: jo. ne. hele, s elektrickýma letadlama se experimentuje, každopádně... ty tlaky na snížení energetické náročnosti jsou podobné solárním letadlům - POUZE tam není žádný požadavek na maximalizaci plochy křídla (spíš naopak - jako skoro u všech jiných poháněných letadel)

    BURAN: nevím. nemám žádný přepravní systém. pokud by to skutečně někdy někdo realizoval, tak asi "více než jedno". nemyslím, že je to prostředek pro běžnou rutinní dopravu - na druhou stranu - bude zajímavé sledovat, jak se např. v éře ekonomické krize a teleprezence změní poměr mezi "služebními cestami" a "cestami pro zábavu"...

    BURAN: no ale já 2) nechci: není jednodušší se na nějakých pojmech prostě shodnout?

    TOMVYN: já jsem řadový člen pirátské strany, nemám na ně velký vliv... zkus se rozhlížet spíš po předsednictvu a jiných funkcionářích, pokud tě trápí pirátská strana... to s tímhle klubem nemá společného lautr nic (až na to, že samozřejmě bych se měl snažit co nejvíce porušovat copyright, abych z toho udělal politickou kauzu... jenže já jsem trochu líný a moc se nesnažím...)

    "pokusy na lidech"? v klubu na NYXu? kdokoliv má pocit, že byl zabanovaný neprávem, může mi napsat soukromý vzkaz - a tam si vyříkáme, za jakých podmínek ban zruším.
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: krome v noci. kolik by podle tveho prepravniho systemu nocovalo letadel treba na uzemi Ceske republiky?
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: 1) ne 2) souhlasim
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: vidis.. a svyho casu mi piratska strana byla celkem sympaticka..
    ale tyhle svevolny pokusy na lidech mi hodne neprijdou fer..
    nevim.. volat po svobode a rovnosti a zaroven provozovat 'osviceny totalismus'..
    kazdemu, co jeho jest, ze jo..
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: obavam se, ze spoustu lidi tu zajima prave to.. ;o))..
    protoze kdyby nedochazelo k urazeni stredoskolsky fyziky, tak by mohlo dochazet i k urcitym vzajemnym pochopenim a mohlo by to drobanek evolvovat..
    a ne tak nasilne jako doposud..
    aspon ja se priznam, ze znasilnovani fyziky a vubec cisel atp. me tu ted zajima asi nejvic.. (pokud pominu, ze se tu mimo to stejne vicemene nic jinyho nedeje..)
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: no a neni jednodussi
    . to postavit misto cca 1/6 treba 1/4 hmotnosti baterie, pak se muzu vysrat na FV
    . litat bude porad zadarmo, bo se bude nabijet z FV na zemi
    . ale hlavne nejsem nucenej stavet papirovyho draka a resit proc a jak se ma udrzet ve vzduchu a zaroven se nerozpadnout..
    . s dobrejma bateriema a prip.vetsim podilem hmotnosti baterii mam vystarano a mozna i ziskam urcity prebytek vykonu..
    . no a kdyz budu jo hogo fogo homolka, tak to muzu tou FV polepit aby sousedi pukli..
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GRENDAL: špionážní hra. zatajit důvody (známé americké "no comment") je lepší možnost. v horším případě blufuješ a vymýšlíš si falešné důvody.

    nicméně varoval jsem tě, že za pokračování v offtopicu bude ban.
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    XCHAOS: i diktátoři měli důvody a ti velcí se jimi netajili, protože lhaní by je znemožnilo.

    No nic, nech si své (veřejně známé) důvody pro sebe, ty malý diktátore.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GRENDAL: jaký důvod je "pravý"? je to ban na základě mojí svrchované diktátorské svévole. chovám se jednoduše autokraticky. (dokopali jste mě k tomu, po roce snah se nějak dohodnout....)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ok - jen ten projekt, který tu všichni napadají (a který by pro potřeby kratších letů šlo zjednodušit/odlehčit) počítá s 15t vzletovou hmotností a dostupem na baterie do výšky kolem 7-10 km s výkonem elektrických motorů 1.5 MW.... pravděpodobně by mu tedy stoupání do 4 km trvalo stejně, jako tomu 410 (pokud by tedy byl letuschopný). má ale i nějaké další features... třeba přetlakovou kabinu. (co takhle stratosférický parašutismus? to je dnes poněkud dražší legrace, co?)

    dík za aspoň nějaká konkrétní čísla v debatě, BTW...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEJML: já popravdě odmítám to vypínání anonymity záporného hodnocení. (rozhodně do té doby, dokud je to jen v prémiové verzi). není to fair play.. já bych dal každému možnost rozhodnout se, zda svoje hodnocení uděluje anonymně nebo je pod ním podpesaný, ale nejsem provozovatelem NYXu (NYX mi ani neprozradí součet hodnocení mých příspěvků, ale já se stejně chovám tak, jako kdyby on k tomuto přístup měl - protože je to jediný nějaký SELECT SUM(user.hodnoceni) FROM ... do databáze NYXu, že...)

    prosím o konec offtopicu!
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    XCHAOS: copak? Že by něco, co by ti mohlo uškodit, kdyby to vyšlo na světlo, něco co bys raději tutlal?
    No nic, pravý důvod, proč XKOKOT dostal ban zjevně nehodláš říct (přestože je tolika lidem naprosto zjevný), takže pokračovat nemá smysl, že?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: to ale neodpovida na otazku, jak rychle to nekam doleze... :) L410 je zastarala v pripade, ze koukas na puvodni konstrukci, L410UVPE-20 zas tak stara modifikace neni a vyrabi se dodnes (nove)... konstrukce se vyviji a motoru se tam za ty roky taky uz par vystridalo (nejnovejsi GE H80 - vyssi vykon, mensi spotreba, delsi zivotnost.. poprve vzletlo loni), stejne tak treba vrtuli... S jakym vykonem motoru pocitas ty, pri jake vzletove hmotnosti...? :) Ta L410 v posledni verzi ma 597kW a neco kolem 6.7t...
    KEJML
    KEJML --- ---
    XCHAOS: Tak buď tě autoři mínusek zajímají a v tom případě si vypnianonymní hodnocení, nebo tě nezajímají a pak nevidím důvod k podobným experimentům.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GRENDAL: diskuzi, komu se jaký ban nelíbí, případně směřujte ke mě do pošty. id ADMIX se už ozval a ban "reklamuje"... jinak zatím nikdo...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Trochu specializovanější wiki:
    http://www.appropedia.org/Welcome_to_Appropedia
    příklad:
    http://www.appropedia.org/Portal:Transport

    nebudu zdůrazňovat, že solární letadlo zabírá ještě méně půdy, než třeba jízdní kola... (zvlášť kdyby je stejné množství lidí použilo k cestě na stejnou vzdálenost)
    GRENDAL
    GRENDAL --- ---
    XCHAOS: tak to je fakt zajímavé, si na tohle experimentování vybrat někoho, jehož nick se ti z nějakého důvodu nelibí...

    Hele já ti tohle nežeru, jedno mínusko navíc tě přece nerozhází, za tím bude něco více. Proč jednoduše neřekneš pravý důvod, který tuší každý, kdo se na XKOKOT mrkl a tomu, kdo sleduje klub, kde jsi praskl dveřmi, je to naprosto jasné?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN:
    BURAN: zase kdyby "chaosoplán" byl "kategorie" a ne označení mých nápadů, tak potom 1) tuhle kategorii zkus definovat - spadá tam třeba "omnivzducholoď"? (že nevíš o co jde? pak si ale asi nesledoval debatu od začátku...) 2) změním tedy názor a na zmínky o "chaosoplánu" budu po vzoru seriálu South Park reagovat "mluvíte o mě? mluvíte o mě?"
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GRENDAL: chtěl jsem si jen vyzkoušet, jestli to bude mít vliv na počet mých minusů u příspěvků (minusy jsou anonymní, ale občas trochu experimentuju). jinak do pošty se mi zatím neozval, tak fakt nevím....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: dobře... ale solární letadlo obvykle stoupá na baterie, a teprve při vodorovném letu je (v některých případech) energeticky soběstačné.

    pro vystoupání do výšky 4 km stačí, aby jen cca 1/6 hmoty letadla tvořily lithiové baterie. a dobíjet se můžou např... při klouzavém letu zpět na letiště? (kromě toho, že FV panely během stoupání mohou těm bateriím lehce odlehčit)

    tušíš, jakou část ceny letenky u parašutistů dnes tvoří palivo? (pro často dost zastaralá letadla víceméně u konce své původně zamýšlené životnosti - mám na mysli L-410)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam