• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: asi okrajově vtipné, ale v tomhle klubu totálně offtopic. (takže ty offtopicy asi budu muset začít promazávat, jako všude jinde na NYXu...)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    taky namet na... alternativni pohon... :)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: Robur Dobyvatel od Julese Vernea používal něco podobného :)

    JULES VERNE - Robur Dobyvatel.pdf | Ulož.to
    http://uloz.to/xqJxyL/jules-verne-robur-dobyvatel-pdf
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Wood pulp extract stronger than carbon fiber or Kevlar
    http://www.gizmag.com/cellulose-nanocrystals-stronger-carbon-fiber-kevlar/23959/
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: nechapu jak tva odpoved souvisi s mym dotazem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN: já znova opakuju, že "vstoupit na trh" neznamená to samé, jako "vytlačit z něj existující alternativy". prozradil jsem ti, jaký podíl na trhu pro tuhle technologii předpokládám kolem roku 2023 - tedy za 10 let - a víc odhadovat nechci.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    I’ll Take Manhattan
    http://blog.cafefoundation.org/?p=7281
    Dr. Steven Chu, U. S. Secretary of Energy, has established the Center at Argonne National Laboratory with a budget of $120 million over five years to create a battery five times more powerful and five times cheaper than today’s norms – all within five years.
    DOE wants 5X battery power boost in 5 years - Computerworld
    http://www.computerworld.com/s/article/9234200/DOE_wants_5X_battery_power_boost_in_5_years
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: protoze treba

    "co když se solárními letadly ani tak nechci konkurovat dnešním dopravním letadlům, ale spíš autobusům? (těch 40 míst pro cestující by tomu odpovídalo)"

    nebo

    "a s tou konkurencí vůči dálkovým autokarům to myslím daleko vážněji, než si myslíš... celkově by ta solárně-letadlová infrastruktura byla daleko bližší dnešní infrastruktuře autobusové dopravy - množstvím provozovaných jednotek, množstvím tras, množstvím možných destinací, apod."

    nebo

    "provoz solárních letadel se bude hodně lišit prostě tím, že ráno několik letadel krátce po sobě odstartuje a večer několik (nejspíš stejný počet, i když třeba z jiných destinací) přistane a "přenocuje". přes den se víceméně nic moc dít nebude.... takže víceméně, kapacita letiště bude definovaná kapacitou odstavné plochy."

    to jsi psal vcera.
    me ta myslenka zaujala, tak se ptam na detaily.
    toho, kdo tu myslenku prednesl.

    zajima me treba kolik takovych letadel by prespavalo u nas v Cechach.
    jednoducha otazka.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN: nevím, navrhni nějaké číslo. mě to zajímá jako alternativa ke stávajícímu stavu - stejně jako vše, co jsem kdy dělal: když se to samo stalo většinovou záležitostí, začalo mi to tak akorát srát...

    nevím jak budou lidi cestovat za 10 let: jak rychle, jestli letecky, vlaky, teleportací, na kolech, na koních, na plachetnicích, nebo třeba nějakými hypersonickými scramjety na vodík, pěšky.... fakt NEVÍM (a neví to nikdo)

    pokud by se ale cca 1% dálkové dopravy v té době (s tím, že nevím, jaký bude její celkový rozsah!) odehrávalo takovými solárními letadly, která popisuju, tak budu maximálně spokojen. ale neřeknu ti odhad... zajímá mě, jaký by to mohlo mít podíl na trhu... ale když neznám jeho velikost, tak nemůžu nic odhadovat...

    celosvětově 1% dopravy na vzdálenosti větší než 1000km by byl super výsledek: nebylo by to pro každého, byla by to zajímavost, kuriozita, specialita - ale reálně dostupná, reálně možná. kolika letadlům a v jaké zemi to odpovídá - to už si dopočítejte, odhadněte sami. (proč bych všechny odhady měl dělat já? kde najdu, kolik % lidí na vzdálenosti nad 1000 km cestuje autousy či vlaky? určit to bude jiný podíl v USA, jiný v Evropě a ještě jiný v různých rozvojových a asijských zemích...)
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: no a kolik prumerne tech solarnich letadel, ktere se rano vznesou a navecer pristanou, a prenocuji na letisti, kolik takovych letadel tedy by mohlo nocovat na uzemi Cech? jedno? deset? sto? tisic?
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: no comprendo..
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN: že je něco schopné něčemu konkurovat, to neznamená, že to tu věc plně nahradí. prostě se na trhu obejví další způsob cestování - a nikdo neříká, že ze dne na den vytlačí ty stávající (ale v případě nějaké další ropné krize se pak může stát i to - ale ne ze dne na den - spíš by tím získali výhodu ti, kdo s tím "bezropným" dopravním systémem už získali nějaké zkušenosti...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOMVYN: no, vzducholoď se na samotné vertikální stoupání do výšky, bez potřeby někam rychle cestovat horizontálně, jeví docela optimálně (vlastně i balón, ale vzducholoď přeci jen třeba kompenzuje vliv větru, možná přistane tam kde odstartovala apod.). a ani to nemusí solární vzducholoď.

    proč parašutisti nepoužívají vzducholodě, to se zeptej toho, kdo se k tomu hlásí. (já taky nevím všechno, že jo...asi není hélium až tak dostupné, nebo nejsou vzducholodě v nafouklm stavu až tak snadno skladné... to prostě nevíš, ale na trhu se asi moc levně koupit nedaj...)
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: na to bohate a s velkou rezervou staci Omnivzducholod..
    netreba vymyslet cokoli noveho..
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: mno tys neco navrhl, ja rekl ze souhlasim, to mi prijde jako shoda.
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: aha tak to cos tu popisoval, ty nahrady autobusu, atd. tak jak tomu rikas? (kdyz ne prepravni system)
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: ok.. nikdy jsem diskuzi nemoderoval, tak nemuzu _soudit_
    jen muj nazor je, ze pokud je diskuze moderovana dobre, tak neni treba bany _reklamovat_ ;o)
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: obavam se, ze xchaosoplan je mnozina (jak rad pouzivas - stavovy prostor), zahrnujici 'koncepty' (cert vi, jak to lepe nazvat) at uz predstavene v sousednim ci tomto auditku, tak koncepty byt jen naznacene, nebo domýšlené..
    vzhledem k tomu, ze 'koncepty' se meni _temer_ jeste driv, nez je kdokoli staci prozkoumat, tak ten prostor obydlenej spokojenym xchaosoplanem je myslim celkem velikej.. ;o)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOMVYN: jo. ne. hele, s elektrickýma letadlama se experimentuje, každopádně... ty tlaky na snížení energetické náročnosti jsou podobné solárním letadlům - POUZE tam není žádný požadavek na maximalizaci plochy křídla (spíš naopak - jako skoro u všech jiných poháněných letadel)

    BURAN: nevím. nemám žádný přepravní systém. pokud by to skutečně někdy někdo realizoval, tak asi "více než jedno". nemyslím, že je to prostředek pro běžnou rutinní dopravu - na druhou stranu - bude zajímavé sledovat, jak se např. v éře ekonomické krize a teleprezence změní poměr mezi "služebními cestami" a "cestami pro zábavu"...

    BURAN: no ale já 2) nechci: není jednodušší se na nějakých pojmech prostě shodnout?

    TOMVYN: já jsem řadový člen pirátské strany, nemám na ně velký vliv... zkus se rozhlížet spíš po předsednictvu a jiných funkcionářích, pokud tě trápí pirátská strana... to s tímhle klubem nemá společného lautr nic (až na to, že samozřejmě bych se měl snažit co nejvíce porušovat copyright, abych z toho udělal politickou kauzu... jenže já jsem trochu líný a moc se nesnažím...)

    "pokusy na lidech"? v klubu na NYXu? kdokoliv má pocit, že byl zabanovaný neprávem, může mi napsat soukromý vzkaz - a tam si vyříkáme, za jakých podmínek ban zruším.
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: krome v noci. kolik by podle tveho prepravniho systemu nocovalo letadel treba na uzemi Ceske republiky?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam