REDGUY: vzhledem k tomu, že jsem teoretizoval o chování letounů s rozpětím okolo 200 metrů v letové hladině nad 20 km a ne o chování FV panelu přidělaného na předním kole, tak nevím přesně, na co narážíš.
(mimochodem: s menším 40W čtvercovým panelem vepředy by to nejspíš v pohodě jezdilo, a vzadu byly problémy minimální, stačilo by tam nejspíš nahradit zohýbaný plech jednou duralovou příčkou a dalo se to... ale já jsem maximalista a už jsem si koupil tyhle dva... nicméně přidělání toho panelu jsem si prostě chtěl stejně vyzkoušet, protože některé věci nejsou ani jednoznačně možné, ani jednoznačně nemožné: třeba už jen odlišný úhel osy zatáčení předního kola by to chování taky změnil, apod.)
solárního létání se na tom kole týká jen to, že je to sešroubovaná duralová konstrukce, takže budu mít představu, jestli se rozpadne dřív, než zbytek kola (plán je ujet tohle léto 5000 km... no ale ještě uvidíme...)... a když se nerozpadne, tak stejně budu vidět, kde a jak se mi to zohýbalo, rozšmajdalo, apod. víceméně metr toho profilu váží asi 0.5 kg a konstrukce co jsem sešrouboval mi zatím přijde jako docela overkill... a uplně už vidím duralovou kostru toho testovacího solárního ekranoplánu... z těhle nebo podobných profilů :-) už začínám u toho ekranoplánu pošilhávat po kompromisech (typu že se bude hodinu nabíjet na břehu a půhodinu pak lítat nad hladinou...)
co se létání týče, tak by se mi fakt líbily plastový FV panely polepený už pospojovanými křemíkovými články, ale bez těch hliníkových rámů - tedy tak, že bych si to přímo přichytil na svojí duralovou konstrukci, ale současně neřešil to letování článků, které je dost náročné. v podstatě pro experimntování na modelech letadlech by bylo nejzajímavější, kdyby se prodávaly třeba 2m "pruhy" bez rámu, už zapojené, a připravené na montáž na vlastní konstrukci.