REDGUY: no, já si právě něco o to, zjistil, a tohle co uvádíš je možné díky vysokému plošnému zatížení křídla a vysoké rychlosti: díky tomu je to odolné vůči poryvům větru, které se u země vyskytují celkem často. když budeš mít nízké plošné zatížení křídla, tak máš vysoké riziko, že s tebou poryv větru třískne o zem... jde o poměr toho vztlaku, co si dělá letadlo, k té síle, kterou na křídlo zapůsobí poryv větru.
pokud by letadlo s ultra-nízkým plošným zatížením křídla během kritického manévru viselo na 4 rotorech s rezervou výkonu, schopných rychle kompenzovat poryvy větru, může to nakonec být výrazně bezpečnější. je to jen teorie. ale můžeš za to ty, protože si mi nejdřív omlátil o hlavu příliš velká letadla s příliš nízkým plošným zatížením - tak jsem si zjistil, kde mají tato letadla největší problémy - a je to manévrování u země - a hledám prostě logicky workaround.
problém není, že se to "rozpadne vlastní vahou", jak je mi opakovaně podsouváno - takovéto "řídké" samonosné konstrukce prostě dělat umíme, historicky rekordní konstrukce v tomto ohledu byly právě třeba rigidní vzducholodě - problém je manévrování těsně nad zemí, např. obtížnost zatočit náklonem při letu ve výšce nižší, než je určitý podíl rozpětí křídel, apod. ... a když najdu workaround, tak začneš hledat argumenty, proč to nejde, ale oni tam prostě nejsou... vznášení na víc rotorech prostě líp zvládá počítač, než lidský pilot, a počítače jsme k řízení pustili teprve v posledních letech, to je celé...