komentář k následujícím: SI2 váží přes 2 tuny, z toho zhruba třetinu tvoří akumulátory (na snímku to vypadá, jako by šlo o hmotnost akmulátorů v jedné motorové gondole). Podle dostupných statistik, během ranního stoupání z 0 do 5000m se spotřebuje něco mezi 1/3 a 1/2 kapacity (většinou ještě za tmy - režimu letu pak spočívá ve vodorovném letu, dokud se baterie nedobíjí, teprve pak se stoupá dál, už jen na slunce, ne na baterie). Nějaká rezerva je určitě nutná z bezpečnostních důvodů, min. část je ale určitě motivována snahou před klíčovými lety šetřit kapacitu akumulátorů a nevybíjet je úplně. Každopádně se z toho dá vyčíst, jaké by mohly být letové profily reálných solárních dopravních letadel (při jednodenních přeletech by nejspíš SI2 vydržel s 300-400 kg baterií a mohl by vést 200-300 kg užitečného zatížení, tedy mohl by nejspíš být až čtyřmístný, bez požadavku celonoční výdrže...)