XCHAOS: Sigh. Tak jo. Takze, coze jsi to puvodne napsal?
při jednodenních přeletech by nejspíš SI2 vydržel s 300-400 kg baterií a mohl by vést 200-300 kg užitečného zatížení, tedy mohl by nejspíš být až čtyřmístný. A k tomu vime, ze SI2 ma 633kg baterii. Takze tvoje teze je, ze kdyz v SI2 nechas 300kg baterii, usetris 333kg a budes v nem vozit tri pasazery.
Rekneme, ze pasazer vazi 80kg a ze si veze 20kg zavazadel. Coz oboje je _extremne_ optimtimisticke, az nerealisticke, ale budiz. To znamena, ze na veskerou konstrukci kabiny pro pasazery a na veskery zarizeni, ktery pasazeri podtrebujou ti zbylo 33kg. Coz je prvni trapnej fail.
Ale druhej, mnohem horsi fail je objem. Kolik mista usetris, kdyz vyhodis tech trista kilo baterek? Maximalne pul metru krychlovyho? Ctvrt metru krychlovyho? Mozna min? A kolik mista potrebuje normalni clovek, aby zvladl dvanactihodinou cestu jako pasazer a nezblaznil se z toho a dokonce aby byl ochotnej za to platit? Cetl jsi o tom, jak straslive psychicky narocny je to pro pilota SI2? Abys mohl vozit tri pasazery, potrebuje ne "nepatrně větší" kabinu, ale _mnohem_ _vetsi_ kabinu. Ktera bude jednak mnohem tezsi, ale zaroven letadlo zatizi i aerodyniamcky. Tvoje predstava, ze proste vyhodis trista kilo baterek a misto nich tam proste jen tak nacpes trista kilo lidi je dost hloupa.
A samozrejme, dalsi problem jsou rezervy. SI2 detailne nesleduju, ale schvalne, kolikrat zrusili let kvuli spatnymu pocasi? Protoze nesviti slunicko, protoze fouka moc silnej vitr, protoze prsi? Kolik prostredku venujou planovani s ohledem na pocasi? To letadlo ma zjevne zcela minimalni rezervy v doletu i v odolnosti. Zjevne je certifikovany jako experimentalni a funguje v uplne jinym rezimu, nez normalni civilni letadla. Samozrejme, machri tvyho kalibru nejaky detaily jako "certifikacni predpisy" povazujou za zbytecnost, slouzici jen k tomu aby branila establishement pred vizionarskejma geniama, ale snad i ty bys mohl pochopit, ze "reálné solární dopravní letadlo", ktery lita jen zlomek dni v roce, kdyz je zrovna super hezky pocasi, je z ekonomickyho hlediska naprosta pitomost.
Takze, jestli se da z SI neco vycist, tak to, ze solarni dopravni letadla proste pro realne pouziti proste nefungujou. Nebo aspon fungovat nebudou, dokud se (a) nenaucime premenit lidi na hustou pastu, kterou proste do toho letadla nacpeme pod tlakem a (b) na vetsine zeme nezmizi mraky a neprestane foukat vitr.
Samozrejme, pricetne reseni jak pohanet letadla slunickem jsou pozemni solarni elektrarny, ktery tu energii pekne naakumulujou, at uz do nejakejch superbaterii, vodiku nebo neceho podobnyho a tak naakumulovana energie se proste naleje do normalniho letadla. Ale chapu ze po tech skoro ctyrech letech ti tvoje ego nedovoli fantasmagorii o solarnich letadlech opustit 8)