DANYSEK: ve skutečnosti, solární létání bude mít možná blíž k balónovému (nebo aspoň k říditelným vzducholodím), než ke klasickému :-)
DANYSEK:
TEAPACK: heleďte jste hrozně chytrý, ale fakt uvažuju o paraglidech, motorových paraglidech nebo o ultralehkých motorových kluzácích (v podmínkách ČR ty, co se vyvíjí v Novém Městě nad Metují - nejreálnější mě cenově přišlo udělat solárně elektrickou verzi motorového kluzáku Banjo, ale je to moc těžký a má to malou plochu křídla... čistě po aerodynamické stránce to má slušnou klouzavost, požadovaná rychlost je ale na solární pohon příliš velká... konstruktér by ale určitě dokázal vysvětlit proč to tak je a co by u lehčího letadla bylo jinak)
fakticky mi víc zajímá to konstruování dopravních prostředků, že je sám řídím, je jaksi jen logická souvislost. např. za cenu součástek na solární kolo jsem si mohl koupit fakt luxusní produkční elektrokolo, ale to nevím, jestli by mě zajímalo - nakonec bych si připadal jako důchodce, jezdit na tom po Praze, takže radši jezdím na normálním, když nejedu dálkovou trasu.
takže za všechny rady díky, ale je otázka, jestli se chci ocitnout tam, kde mě vy chcete mít :-) nebo jestli mi nejvíc ze všeho nakonec nebaví udělat věci sice podivně, ale podle sebe. vrtá mi ale hlavou toto:
JVCNC: ... nemá ale rychlost a směr větru vliv spíš na ground speed, než air speed? nesouvisí to spíš s letem skrz nějaké rozhraní, kde vítr o kus výš už má jinou rychlost?