ALMAD: ano, už 20 let se účastním internetových diskuzí ne proto, že by mě bavilo vést flamewars a nebo trollovat proti komukoliv a čemukoliv, ale proto, že hledám v nejrůznějších oblastech lidi, se kterými by se dalo spolupracovat (a internet proto, že si myslím, že řeším témata, na které nepotkám experty na ulici.. i když člověk nikdy neví, třeba spolupráci v oblasti solárních kol jsem navázal právě na ulici, ovšem moje kolo nebylo jediné, které upoutalo pozornost...když vidíš člověka, který za svým nákladním kolem _odtahuje další kolo_ (do servisu, či ze servisu...) ... :-)
myslím, že "řemeslo" na tom lítání bude právě třeba ta znalost předpisů apod. (min jsem se tu dozvěděl, že brýle v zásadě nevadí, pokud vysloveně nejsem slepej pak patrona, takže někam se to posouvá).
jiná věc je ale třeba ekonomika létání a jeho pohodlí: jestliže letová hodina stojí kolem 1000 Kč (a to pokud to dobře chápu, tak bez ceny paliva, resp. asi jak který typ) a navíc si ještě lidi často stěžují na hlučnost a vibrace, tak je jasné, že je tady potenciál rozšiřovat nabídku na trhu směrem k nižším nákladům na letovou hodinu a nižší hlučnosti (samozřejmě: někdo jiný třeba létá kvůli adrenalinu a radši si i připlatí, aby si tu hodinu víc užil a letěl rychleji, akrobatičtěji, apod... vždycky budou mít lidi různé preference)
DANYSEK: nechci na to diplom: bavil jsem se o pochopení konkrétního pojmu: tyč z nějakého daného materiálu nejde namáhat zas v tolika různých směrech, aby to nešlo pochopit za jeden večer, tu zažitou terminologii (např. "odolnost v tahu" asi intuitivně chápeme všichni, že... pak jsou ale ještě různé "moduly pružnosti" či co a kdesi cosi dalšího). a že bych měl synchronizovat terminologii, to se mi tu navrhuje... takže si pořád dovoluju trvat na tom, že kvůli pouhé synchronizaci terminologie nemusím ještě nutně absolvovat vysokou (tam bych se samozřejmě dozvěděl i jiné věci, ale ty zase nemusím nutně potřebovat...)
opakuju: nebráním se tomu, mít třeba ten bambusový rám na kolo, co chci dělat tuhle zimu, současně i spočítaný. a přesně vědět, jak tlusté trubky z oceli, hliníku nebo karbonu by tam musely být místo těch bambusů. myslím, že je to přesně typ znalosti, který se mi bude hodit při návrhu vlastního letadla, za pár let. (dokonce trochu lituju, že jsem se po těch přijímačkách v roce 1992 pro tu strojní nerozhodl, ale mě to přišlo po gymplu jako nejvíc uncool obor, kterým udělám nejmenší dojem na holky... jo, byl jsem tehdy mladý vůl, samozřejmě... ovšem další věc byla, že programování mi tehdy přišlo ještě zábavnější a hodlal jsem tím vydělávat peníze, což mi přišlo nejvíc cool ze všeho...)