XCHAOS: proto je to taky pomocny motor, protoze slouzi pro dolet na letiste pripadne kdyz chces nabrat vysku, neslouzi pro vzlet. zavratny je ten pomer tah ku hmotnosti a to te zajima i u vrtuloveho letadla, u pistovych motoru a vrtule se udava vykon motoru protoze ten tah zavisi na vice parametrech, treba na vrtuli a tah u vrtule se meni s otackami, s tim se meni i potrebny kroutici vykon, a ten je u motoru promenlivy s otackami podle momentove otackove charakteristiky motoru. u dospelejsich letadel se pouzivaji vrtule s promenlivim natocenim listu, prave aby dosahli optimalniho vyuziti motoru pri jeho optimalnich otackach a krouticiho momentu (hint, vykon se sklada z otacek a momentu), optimalni otacky jsou promenlive s ohledem na vysku teplotu a vlhkost vzduchu.
nakonec z toho vseho dostanes tah pri optimalnich otackach (i elektromotor ma optimalni otacky), hint2: tah je to co pohani letadlo dopredu, a protoze potrebujes vsechno maximalne lehke, tak te u pohonu ze vseho nejvic zajima prave pomer tah/hmotnost, u te turbiny je ten pomer 10:1, kdyz k tomu pridame 50 litru paliva tak bude celkovy pomer 1:1, myslis ze se s FV soustavou dostanes aspon na 1:10 (tzn 1kg tahu na 10kg hmotnosti) ? cim budes mit pohon tezsi, tim budes muset mit i tezsi celou konstrukci a ty to chces delat presne obracene.
btw tech 200k kc ti nebude stacit ani na certifikace, s rozpoctem jsi v minusu driv nez by jsi koupil prvni sroubek