JVCNC: no tohle jsem přesně neřekl: spíš jsem to myslel tak, že teoretický model té konstrukce je poměrně komplexní. je teda otázka, zda něco nepostavit a nesnažit se případně vytvořit teoretický model (např. aerodynamický). až dodatečně... to samozřejmě závisí na ceně materiálu a na tom, kolik si toho případně mohu dovolit zničit. mechanickou konstrukci bych prostě postavil a zkoušel zatížit/namáhat různými způsoby a doladil jí podle toho, jak se bude chovat.
vzpěry nechci namáhat na ohyb, jsou namáhané v tahu a tlaku. ale při tom tlaku asi nedokážu zamezit tomu, aby se trochu neohnuly - ale i tak přispějí k celkové rigiditě té konstrukce. jinak vzpěry mají být karbonové trubky (dají se sehnat celkem levně do délky např. 90 palců, tzn. asi 235 cm)
přesné místo uchycení vzpěry k zadní horní ploše není z mého nákresu přesně patrné: je tam naznačeno, že půjde o náběžnou hranu, ale možná to prostě nepůjde a bude to nutné přichytit zhruba v půlce křídla (vzpěry pak zbytečně zastíní solární panly, ale ty taky třeba na části kříádla mohou být vynechané....) možná budou muset vzpěry prostě kopírovat místa uchycení vzpěr u konvenčních dvouplošníků...
konstrukce se vzpěrami by právě mohla nabídnout větší rozpětí, než konvenční rogallo, které se dělávalo prostě na bázi dvou trubek spojených křížem (první rogalla měla občas i příhradové výztuhy). vzpěry zase ale zhorší letové vlastnosti, takže bude nutné najít nějaký kompomis. jestli tím kompromisem jsou "žádné vzpěry", to se ještě uvidí...