XCHAOS: ty sis neklik co? To jsou zálohy tvejch vlastních začátků:
XCHAOS --- 23:25:20 12.10.2011
Úplný začátek debat snad dohledám, aby byl klid... popravdě, začátek debaty se mě nedaří dohledat, protože jsme chodili v kruhu kolem mobilní solárně-termální cihelny (abych nějak zpevnil ty hliněné nohy, na kterých moje teorie stojí) ale asi úplně první je toto:
[ XCHAOS @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ]
konkrétně tento 14 dnů trvající flamewar rozjela tato nevinná poznámka v závorce z 1.října
(moje úvahy ve fóru Peak Oil se týkaly např. pomalu letících "spacích", "obytných" letadel ve velkých výškách, které by po poměrně konverčním startu pomocí turbovrtulových motorů roztáhly skládací křídla se solárními panely a pokračovaly v pomalém letu nad hranicí oblačnosti pomocí solární elektřiny... napadlo mi, že je to reálnější cíl, než nějaké solární vzducholodě - už kvůli rychlostem jet-streamů ve velkých výškách, bezpečnosti startu a přistání na konvenčních letištích, apod.)
takže hned v úplně PRVNÍ zmínce máte i hybridní pohon i rozvinutí solárních panelů za letu - celá ta koncepce je o tom (a můžu i vysvětlit, proč to měl být turbovrtulák a ne proudový motor jako má - některými parametry rámcově srovnatelný - Global Flyer). celou dobu jsem vlastně obhajoval tuhle větu v závorce, a i ten nákres, který fakt dodám, tomu bude pořád odpovídat, jen to bude domyšlenější.
... a pak jsme na mobilní solární cihelny a mobilní solárně-termální hutě na srpnových strništích úplně zapomněli, protože na dovolenou přece chceme letět všichni, i po konci světa.
[ XCHAOS @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ]
[ XCHAOS @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ] (superkapacitory jsme poprvé měli na palubě už 1. října)
[ XCHAOS @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ] (zatahovací křídla se objevila už 2. října, daleko dříve, než REDGUY)
[ XCHAOS @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ]
samotného mě překvapily monstrózní rozměry toho flejmu, i to, že jsem se ho prakticky vůbec neúčastnil (zřejmě přeci jen část ze svých 16h u compu dělám něco pro firmu, i když sám ten pocit nemám :-) od tématu nás neodradilo ani "Ohlédnutí za velkokapacitními seníky" [ VSOUKOLOHLOR @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ] kterým se chudák tmavě-zelený VSKOULOHLOR snažil odklonit pozornost od mé světle-zelené hi-tech halucinace :-) dokonce se debata dotkla i tématu, jestli lze popravovat přes Internet a tudíž mě pritovnat k pol-potovi: [ VSOUKOLOHLOR @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ] (odpověď zní: ano, guvernér jistého amerického státu už před časem rozkaz k provedení popravy tweetnul) nicméně [ VSOUKOLOHLOR @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ] o tom byla řeč, než REDGUY slavně spočítal svých 6N :-) původní postoj totiž byl [ REDGUY @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ]
jinak "historicky si se znemožnil" zřejmě jen tímhle - těch 6N prostě není až tak "strašně málo", jak se nám zvolna začíná ukazovat (i díky dalším vzorečkům, které si sám dodal)
[ REDGUY @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ]
kupodivu tam byli lidi i docela střízliví - viz [ STARE_CASY @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ] čelní plocha 0.037m^2 na jeden m^2 plochy křídla je docela hodně, totiž.... samozřejmě ten odpor je různý v různých výškách, nikdy jsem nehlásal 300 km/h u hladiny moře
faktem je, že v tom původním klubu jsem se té debaty ani nijak intenzivně neúčastnil, jak tak koukám.. pouze jsem udělal chybu, že jsem se nedržel základní správné úvahy a zamotal se do toho co je a co není tah motoru.