XCHAOS: jenze pokud naklapim kridlo tak se mi kombinuje vztlak motoru a vztlak na kridle :-) u tveho ne - tudiz musis mit vrtulnik. cili preklapet lopatky aby i kolmo k zemi hnals vduch za sebe a ne jen pod sebe :-))) takze vzstoupas 20 metru nad zem a pak zacnes stoupat do 10000? hm to je dobry :-D neni lepsi proste vzletnout ze zeme?
kdyz uz tak ti doporucuji szstem jako u FA 269 protoze jinak si vsimni ze maji vsude vrtule vetsinove mimo kridlo a tobe kdyz to zvednes bude skoro pulku kridlo zakrejvat :-D nebo to udelej jako hariera :-D :-P
Uz si prestan plest hrusky s jabkama :-) Mirek bejvalej leteckej ing si doma ani nepostavi model tohodle systemu protoze narocnost na konstrukci a vsechno je financne tak narocny ze za to postavi 5 jinejch letadel :-) Ale ty musis mit neco extra.
Tak bude idealni motor preklapet ze spodu do zadu - eliminujes prutok na kridlo a pujde na nej pekne jen vzduch ze predu vlivem rychlosti. Eliminujes i vrtulnikovou vrtuli - rotor co preklapi lopatky aby hnaly vduch sejdrem a nasledne se budes sice pomalu rozlitavat ale postupne ziskas vztlak.
Odobne bych to udelal s dmychadlama dva motory dal smerem dolu a naklapeci dozadu na predni kridlo a dva dozadu ... bude to mnohem lepsi nez vrtule :-P neco jako AD-150 ale tam bude muset byt precizni rizeni a navic ma vzadu trisku :-)
Ale ty jsi konstrukter - uz jsi zjistil sily mezi kridlama?
Navic bych dal kridlo jako celek a pridelal ho k trupu nahore - ma to vyhody vetsi stabilitu :-) ten patvar kridlo bych si opravdu rozmzslel :-) Co jsem na to koukal a ukazoval Mirkoj tak se smal ze pokud to neudelas presne rozlomej se ti kridla nebo se budou prohejbat a menit vztlak :-P
Takze dve stejna kridla stejne konstrukce na zadku a predku, upevnena ve stejnem rozmezi na zadku jako na predku. Dat stejne daleko dva stejne motory dopredu i dozadu. Melz by se stejne pomerne ohybat a vybodnout se na super tvar tech bocnich a udelat je s ostrym uhlem - tudiz bude pevnejsi a lehci konstrukce.
Klapky minnimalne 4 na kridlo je dost dlouhe kazde riditelne zvlast. Idealne i proti sobe kridlo na kridlo. Na zadni dat smerovky a na bocnice take - pri brzdeni idealne moznost roztahnout vsechny :-) na bokach by stacily teoreticky dve ale dal bych radeji 3 kvuli ruznemu nabehu vduchu - preci jen jsou sikmo :-)
Fotils nekdy kane? jak meni tvar kridla pri plachteni? co delaji koncova pera - orli kridlo na novych vrtulnicich kvuli utlumu zmeny vztlaku atd? To udelas castecne i tema klapkama :-) Nekde muzes videt kridla zahnuta - boing napriklad. Vse setri energii a zlepsuje pruchod vzduchu :-)
kdyz to dobre napocitas bude se to ridit i rucne :-P Na pocitac se vybodni - bude to zrat vic proud :-) A cim udelas horsi tvar kridla o to budes potrebovat vetsi tlaky na klapky to te hydraulika pak sezere :-P nezapomen na odber pomocnych systemu :-) nebo chces delat rekuperaci na motorech pri klesani? :-D :-D :-D lol