REDGUY: Otto Lilienthal se pokud vím při svých pokusech zabil...
co potřebuju já, je full-scale věc, která pro začátek třeba nebude solární. měla by ale mít např. stejně silný motor, stejnou vrtuli se stejnou účinností a pracovat s očekávaným výkonem, který očekávám ze solárních panelů.
jinak pokud jste nepochopili, že moje solární kola jsou právě 1:10 modely solárního systému pro ultralehké letadlo, tak jste idioti vy... pochopitelně, aerodynamiku letadla budu bastlit sám na koleně se stejnou pravděpodobností, jako ten rám u kola - a i u toho jsem se obrátil na profíky.
nicméně, skutečně musím vyjít z toho elektrického systému. spoustu jeho parametrů můžu paradoxně změřit opět na kole - když si to dám jako baťoh na záda, můžu samozřejmě na trase se známými parametry (např. známé převýšení, vodorovný úsek) čistě jen třeba srovnáním rychlosti po rovin a do kopce při různých příkonech motoru zjistit spoustu parametrů té soustavy motor-vrtule.
a pokud budu znát tyto parametry, tak pochopitelně půjdu za stavitelem letadel s konkrétními čísly a požadavky. jedno řešení by mohlo být koupit ten hotový Atos, kdo ví... nebo je kontaktovat, koupit jen tu uhlíkovou kostru křídla a nechat nějakou firmu zalaminovat křemík do potahu křídla na míru.
ale spíš bude předpokládaný postup
- získání leteckého oprávnění na nejpodobější možný letoun
- sehnání pohonné jednotky s požadovanými parametry (např. vrtule a motor s pomalejšími otáčkami a o větším průměru? viz to video...)
- sehnaní křídla s požadovanými parametry v nesolární verzi
- sestavení motorové verze daného křídla (spíš ultralehký trup, než závěsná tříkolka - opět, viz video)
- nějaká forma zkušebních letů s konvenčním křídlem (pokud možno tak, aby všechny kompenenty byly certifikované a nešlo o experimentální letoun)
- přestavba křídla na solární (tady je potřeba zjistit, jak to udělat s certifikací - proto se chci obrátit na nějakého existuícího stavitele..)