• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    V tomhle klubu řešíme všechny aspekty solárního létání, i mezioborově (aerodynamika, statické a mechanické záležitosti, elektrotechnika, fotovoltaika, konstrukce letadel, ekonomika provozu...)
    [ solar-flight.com | solarimpulse.com | solarship.com | Conceptual Design of Solar Powered Airplanes for continuous flight (pdf) ]

    Témata podrobně: Pilotovaná i bezpilotní solární letadla. Významné zahraniční osobnosti aktivní na tomto poli. Politické, ekonomické a sociální souvislosti. Vše z historie tohoto oboru i zajímavé odkazy týkající se jeho budoucnosti. 2D i 3D vizualizace, fotografie, videa. Volné přesahy do spřízněných oblastí "úsporné aeronautiky" (obecně všechny vzducholodě, lidskou silou poháněné létající stroje, enviromentálně šetrné létající stroje, apod.). Elektrické létání (i na baterie), stratosférické létání (hlavně elektrické a solární, včetně bezpilotního). Související regulace v letectví (velmi pomalá letadla s velmi nízkým plošným zatížením křídla, pilotovaná i bezpilotní)

    Offtopicy většinou díky benevolenci moderátora bohužel nejsou mazány (ale měly by být). Za osobní útoky a urážky většinou následuje ban na dobu určitou. Připomínky ke způsobu moderace klubu směřujte prosím do soukromé pošty.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: pokud jsem špatný odhad obratem nahradil za tabulkovou hodnotu, tak kde je problém? to nedokazuje, že metodika je chybná (navíc: když mi pro daný typ letadla dle "mojí" metodiky sedí sink rate a klouzavost a hmotnost, tak kde je vlastně problém? vždyť s tím v podstatě pracuju jako s trojčlenkou...)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Ty jsi nic neodhadl. Ty sis proste vytahl z prdele par cisel a nesmyslnej vzorec. Ucinnost vrtule je naprosto trivialni hodnota, kterou lze behem par vterin najit na wikipedii a o ktery jsme se tady mnohokrat bavili. Presto nejsi schopnej ji napsat spravne. Pokud jsi takovej idiot, ze takhle jednoduchy cislo zvoras, proc by ti proboha kdokoliv mel verit i podstatne slozitejsi cisla (hmotnost instalace panelu), nebo vzorce ("gravitacni vykon", nebo jak tomu mnohokrat vyvracenymu blabolu rikas)?

    Odkud se bere ta namyslenost, ze prestoze jsi udelal zasadni fail v jedny veci, porad tvrdis, ze zbytek (naprosto nicim nepodlozenej) je spravne?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: jistě tušíš, že povrchy se mi naškálují v měřítku 1:100 a hmotnosti dokonce 1:1000 (teda při použití stejného materiálu). model by byl taky zajímavý, ale o možnostech letadla, které stavím, by mnoho nevypovídal (odpor vzduchu by totiž na rozdíl od plochy křídel 100x menší nebyl....)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: protoze jsem dneska pan Dobrak, tak ti jen poradim,xchaosy,vykasli se na to fantazirovani a postav maketu 1:10 a vyzkousej to.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: no já je odhadl pesimisticky. účinnost vrtule+motoru není 60, ale 80%. tím pádem hmotnost pilota + motoru vyjde něco jako 90 kg. a to se prostě dá...

    podstatný nový fakt je, že pro nízké výkony může účinnost vrtule dosahovat vyšších hodnot, než u takových těch šestilistých monster (které ovšem dokáží přenést nesrovnatelně vyšší výkon).
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    tak vratme se od myslenek na polonahe pilotky prosim zpatky k tematu klubu.
    Takze pilotka,nepilotka xchaos si ty cisla odhadl a stejne mu to malem nevyšlo
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: "Ja nejsem sexisticky prase, ja mam imaginaci!" Jo, dalsi perla do sbirky 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: hele, je to tu dost offtopic. pokud někdo nechápe rozdíl mezi imaginací a využíváním fotografií najatých modelek v reklamě, tak ať se vrátí na základku. ty čísla mi vyšla jak vyšla, prostě mi to pobavilo. Ve skutečnosti bych lepší účinnosti dosáhl i s vrtulí bratří Wrightů, což docela potěšilo (jinak samozřejmě účinnost vrtule zjevně roste s tím, jak klesá množství energie, které tou vrtulí potřebujeme transformovat, což je pro mě taky docela plus...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    REDGUY: hlavne ze maju kontakt na stranke uvedeny ako e-mail: zenskaprava@nesehnuti.cz to tiez trochu smrdi sexizmom ked uz chceme byt korektni non-plus-ultra :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHINIGAMI: Hele, pevně věřím, že bych jejich kritérium splnil. V případě snů o létání... Freud by potvrdil, že jsou ve skutečnosti o sexu :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Podivej se na https://www.prasatecko.cz/ . Tam se vyrocni cena "sexisticke prasatecko" udeluje presne za takovej druh reklamy, kterej tady prosazujes (vcetne nekomercni). "Neeee, to neni sexismus, to jsou dobrovolnice, to je propagace environmentalismu" ... lol. Napis organizatorum te ceny a vysvetli jim to. Urcite to oceni 8))
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    XCHAOS: hehe, prostuduj si sajt sexistickyho prasatka :))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: takhle, myslím, že na kritice mojí imaginace je možné dobře ukázat, že vůbec nechápeš, kdo je to případně "sexistický prase". Já si fakt nenajal žádnou modelku, aby mi s tím křídlem pózovala (zatím). A i kdyby... věřím, že kdyby to byla dobrovolnice (a že bych dobrovolnici našel!), tak to nelze pokládat za sexismus. Jde o propagaci enviromentálně šetrného způsobu dopravy. Nebylo by divu, kdyby to nějakou dobrovolnici nadchlo. Šlo by o nekomerční, umělecký počin.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: spotřeba 7-10 Wh/km byla dokonce lepší než u těch, kdo jeli rychleji. - jestli to nahodou neni tim, zes jel _pomalejc_, takze jsi mel mensi aerodynamickej odpor. Nebo se ted budes chlubit genialnim vynalezem pomale, usporne jizdy? 8))) A neni i tohle cislo nahodou zretelne vyssi, nez kolik jsi puvodne "spocital"? Skoda ze nemam pristup do toho konstrukcniho klubu abych si to overil, coz? 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: kolo nepodávalo až tak náhodný výsledky Kolo melo vyrazne horsi parametry a podavalo vyrazne horsi vykon nez jsi "spocital", ze bude mit.

    čísla kolem toho nejsou úplně náhodná. - no urcite. Jak jsi prave pekne oddemonstroval na zcela nesmysly hodnote efektivity. Dokonce jsi to v tomhle pripade i sam uznal. A k tomu samozrejme dalsich par cisel a "vzorcu", kde jeste vsichni cekaji, az se ti rozsviti...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: kolo nepodávalo až tak náhodný výsledky, spotřeba 7-10 Wh/km byla dokonce lepší než u těch, kdo jeli rychleji. Prostě jsem měl málo panelů. Na nikoho jsem nic nesváděl.

    Že bych solární letadlo musel postavit s někým, to je pravda. Ale čísla kolem toho nejsou úplně náhodná. A i třeba jen dvouhodinový elektrický let by by byl signifikantní úspěch.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    REDGUY: hele to je marny, on nyx pouziva misto bloku na poznámky a mysli si,ze si z nahodnych veticek sednou ostatni na zadek, pridaj se k nemu a pomuzou mu to postavit, aby pak mel na koho svalit co se nepovedlo a vytahovat se s tim co mu nahodne vyslo,podobne jako u kola
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: vlastně jsem zapomněl, že účinnost vrtule je docela slušná - LOOOOL. No konecne. Netusis uplne zakladni veci, meles naprosty pitomosti, pak slavne zjistis jednu vec (z mnoha) kterou jsi me spatne... ale ze by ti to napovedelo, ze mas blbe i ty ostatni veci? Samozrejme ze ne..... na nic jinyho jsi urcite "nezapomel", vsechno ostatni mas samozrejme spravne. Ach jo.

    Znovu a znovu a znovu. Idiot machruje s "vypoctama" a "metodikama"... a pak se ukaze, ze vlastne netusi naprosto zakladni veci a uz samotny zaklady jeho "vypoctu" jsou naprosto nesmyslny. Ale hlavne ze "Arachne Aerospace" slavne "spocitalo", ze nejaky letadlo by slo "zesolarnet"

    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: co kdyby protizávažím byla lithiová baterie? :-) - tak jako my samozrejme vime, ze nezvladas fyziku pro zakladni skoly. Nemusis to porad dokazovat...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: tebe člověk nepřesvědčí ani představou spoře oděné pilotky ultralightu - ano, xchaosi, presne tak. Kdybych byl sexisticky prase, tak by pro me tvoje uslinatny humory mozna zakryly faktickou nesmyslnost tvych "vypoctu". Takhle mas ale smulu...

    60% účinnost elektromotoru + vrtule je odhad. -"odhad" ovsem v xchaosovstine znamena "nahodne cislo vytazene z prdele, nepodlozene zadnejma faktama".

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tak jednolisté vrtule jsou prý efektivní při konstatních otáčkách (elektromotor!). list vrtule z uhlíkových vláken by navíc stačilo relativně lehké protizávaží (ta baterka byl vtip...). a naklápěcí mechanismus by byl značně jednodušší, než pro dvoulistou vrtuli... hmm, hmm...

    Aha, vlastně jsem zapomněl, že účinnost vrtule je docela slušná... pokud má elektromotor v optimálních otáčkách účinnost 90% a vrtule taky 90%, tak moje letadlo unese víc, než jen spoře oděnou pilotku!

    Propeller (aeronautics) - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Propeller_(aeronautics)
    Their original propeller blades had an efficiency of about 82%,[18] compared to 90% for a modern (2010) small general aviation propeller, the 3-blade McCauley used on a Bonanza aircraft.[19] Roper[20] quotes 90% for a propeller for a human-powered aircraft.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam