• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: njn. Ty "predpokladas", ja cituju primarni zdroj. A SunTrip ukázal, jak tvoje "předpokládání" dopadá v praxi 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: Researchers are also considering the possibility of filling its empty space with an energy-storing material. "For example, a prosthetic leg made from this material and infused with anode and cathode materials, could also be a battery."

    předpokládám ta noha bude taky trochu větší, než 100 mm2
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: "The metallic wood can be easily fabricated over 100 mm2 areas" - no... holt to bude mrňavý letadýlko, no. Tak to dvě blechy
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    New "Metallic Wood" Is As Strong As Titanium But Much Lighter - Slashdot
    https://science.slashdot.org/.../1843237/new-metallic-wood-is-as-strong-as-titanium-but-much-lighter
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Jeee, hele, XChaosi, tady nejakej clovek jede na solarni trojkolce kolem sveta, zatim asi 22kKm: https://www.d-t-b.ch/solatrike . Postavil to na AZUB T-Tris 20, takze zadny tlumice. Honem, napis mu, ze to dela blbe, ze tlumice jsou potreba 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: popravdě nemáš moc představu kolik co stálo a co bylo zbytečné. tlumič pracoval,Jestli tlumic "pracoval" neni podstatne. Podstatne je, ze zcela zjevne nebyl klicovy pro vitezstvi. SunTrip 2018 vyhral clovek, kterej mel kolo zcela bez odpruzeni. Na druhym miste a prvni mezi lehokolama bylo kolo jen s odpruzenym zadnim kolem. Dokonce i ta prislovecna francouzska duchodkyne, co ti to nakonce dost natrela, mela iplne klasicky pevny. Kolik celoodpruzenejch kol tam bylo krome tebe? Mozna jedno? Vsechny ostatni, naprosta vetsina, byly maximalne poloodpruzeny. Tohle jsou proste fakta, ktery nemuzes okecat: plnoodpruzeny kolo nebylo "nutne" k vitestvi nebo i jen dojeti do cile a tvoje blableni o tom, jak je zapotrebi a jak diky nemu vyhrajes bylo presne je to: blaboleni.

    A stejne tak nemuzes okecat fakt, ze na konstrukci toho tvyho celoodpruzenyho zazraku jsi spalil naprostou vetsinu casu. Zalistuj v historii, vsechny ty odklady, zdrzeni a problemy (vcetne horiciho tlumice, lol). Nacpal jsi spoustu casu a penez do veci, ktera zcela zjevne nebyla klicova pro vitezstvi nebo i treba jen dokonceni v casovem limitu. Kdybys poslechl, co jsem ti rikal na zacatku (koupit hotovy lehokolo a postavit to na nem), mohl jsi ten cas a penize nacpat do veci, ktere by klicove byly. Treba testovatni - nemusel bys jak idiot "testovat" behem zavodu v Alpach 8)))

    Plus samozrejme ta extra vtipna vec, kdy jsi zjevne nepochopil, v cem je vyhoda ocelovejch ramu a udelal jsi vsechno proto, aby ses ji zbavil 8)))

    Mimochodem - kolik procent trasy jsi jel mimo asfaltku? A z toho kolik bylo mimo tvrdou, umlacenou sotolinu?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: popravdě nemáš moc představu kolik co stálo a co bylo zbytečné. tlumič pracoval, třeba o centimetr, dalo se na to sáhnout za jízdy.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: typu jak na tom kole nepotřebuji odpružený rám Uhm... vsak tady SunTrip 2018 zcela jasne dokazal, ze odpruzeny ram proste potreba neni. Naprosta vesina tech, co na rozdil od tebe zavod dokoncili v casovem limitu, meli kolo bud uplne bez odpruzeni, nebo jen s castecnym. Ty jsi proste zcela zjevne nepochopil, v cem je zasadni vyhoda ocelovych ramu a misto toho spalil spoustu casu a penez na tlumice vpredu i vzadu. Kdybys ty penize a cas investoval jinam, mozna by SunTrip neskoncil tak ... suboptimalne 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: hmm, a ta samá logika neplatí pro lidi, co měli spoustu geniálních nápadů typu jak na tom kole nepotřebuji odpružený rám, apod.? narážíš na to, že za idiota mi označuje REDGUY a ty ne?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ano, chci vyjít právě z téhle podoby křídla Atos, pokud vůbec z něčeho. Levné to nebude, ale vyvíjet úplně vlastní letadlo nemám kapacity.

    Přímo "fólií" bych to nenazval. Je to potažené stejným materiálem, z jakého se dělají parakřídla. Rozložení hmotnosti zalaminovaných panelů rovnoměrně po křídle mi přijde jako menší problém, než bodové zatížení konstrukce. Je ale pravda, že se tím zásadně změní charakter namáhání křídla (zejména myšleno na zemi, ne za letu) a chtělo by to konzultovat s výrobcem.

    (BTW, umístění solární panelů na křídlech je velmi zhruba podobné myšlence umístění palivových nádrží tamtéž. Dnes už poměrně běžný konstrukční postup, pravda, nikoliv u ultralehkých letadel... akorát paliva váží výrazně víc, než křemík)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: kdo s těma idiotama začal? to si musím nechat líbit všechno?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: nechat nějakou firmu zalaminovat křemík do potahu křídla Mimochodem, podivej se na fotku toho tvyho Atosu:



    Povsimni si, ze potah kridla je tenka, v podstate pruhledna folie. Uz vidim, jak do toho "laminujes kremik" 8)))
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: v situaci kdy si vedle machroval jak vsechny porazis a pak si totalne propadl,bych se tim kolem neohanel a kdyz uz mas tu potrebu odpust si ostatni nazyvat idioty,diky...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: pokud možno tak, aby všechny kompenenty byly certifikované a nešlo o experimentální letoun - koukam, ze te ceka spousta prekvapeni ohlede toho, co znamena "certifikovat" a "experimentalni letoun" 8))))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Otto Lilienthal se pokud vím při svých pokusech zabil. - a znovu, idiot nema, co rozumnyho by odpovedel, tak mlzi, klickuje a odvadi rec od tematu. Nezabil se ani pri pokusem s modelama, nezabil se ani proto, ze nejdriv delal modely a pak teprv presel na full size. Irelevantni.

    moje solární kola jsou právě 1:10 modely solárního systému pro ultralehké letadlo, tak jste idioti vy - ale klidne si "solarni system" testuj. Nic to nemeni na tom, ze tvoje "model letadla nepotrrebuju" je nebetycna nafoukana pitomost. Ale co, spalis na tom svoje penize, stejne jako na SunTripu, tak si posluz 8)))

    ale spíš bude předpokládaný postup - tak honem, honem zacni, at to stihnes do 2020, jak jsi slavne hlasal 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: Otto Lilienthal se pokud vím při svých pokusech zabil...

    co potřebuju já, je full-scale věc, která pro začátek třeba nebude solární. měla by ale mít např. stejně silný motor, stejnou vrtuli se stejnou účinností a pracovat s očekávaným výkonem, který očekávám ze solárních panelů.

    jinak pokud jste nepochopili, že moje solární kola jsou právě 1:10 modely solárního systému pro ultralehké letadlo, tak jste idioti vy... pochopitelně, aerodynamiku letadla budu bastlit sám na koleně se stejnou pravděpodobností, jako ten rám u kola - a i u toho jsem se obrátil na profíky.

    nicméně, skutečně musím vyjít z toho elektrického systému. spoustu jeho parametrů můžu paradoxně změřit opět na kole - když si to dám jako baťoh na záda, můžu samozřejmě na trase se známými parametry (např. známé převýšení, vodorovný úsek) čistě jen třeba srovnáním rychlosti po rovin a do kopce při různých příkonech motoru zjistit spoustu parametrů té soustavy motor-vrtule.

    a pokud budu znát tyto parametry, tak pochopitelně půjdu za stavitelem letadel s konkrétními čísly a požadavky. jedno řešení by mohlo být koupit ten hotový Atos, kdo ví... nebo je kontaktovat, koupit jen tu uhlíkovou kostru křídla a nechat nějakou firmu zalaminovat křemík do potahu křídla na míru.

    ale spíš bude předpokládaný postup
    - získání leteckého oprávnění na nejpodobější možný letoun
    - sehnání pohonné jednotky s požadovanými parametry (např. vrtule a motor s pomalejšími otáčkami a o větším průměru? viz to video...)
    - sehnaní křídla s požadovanými parametry v nesolární verzi
    - sestavení motorové verze daného křídla (spíš ultralehký trup, než závěsná tříkolka - opět, viz video)
    - nějaká forma zkušebních letů s konvenčním křídlem (pokud možno tak, aby všechny kompenenty byly certifikované a nešlo o experimentální letoun)
    - přestavba křídla na solární (tady je potřeba zjistit, jak to udělat s certifikací - proto se chci obrátit na nějakého existuícího stavitele..)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ale proč bych to dělal, když bych tím nezjistil nic? - LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL. No jasne. Proc jenom Otto Lilienthal zacinal s modelama. Proc stavet model za x penez, na kterym si muzes vyzkouset spoustu veci, kdyz muzes rovnout spalit xyz penez na full-scale vec 8))))

    Jak se nekdo muze divit, ze o tobe rikam, ze jsi idiot 8))))))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: pokud jsem špatný odhad obratem nahradil za tabulkovou hodnotu, tak kde je problém? to nedokazuje, že metodika je chybná - problem je v tom, ze to dokazuje, ze nevis, o cem mluvis. Je jedno, jestli ta chyba byla "dobrym" nebo "spatnym" smerem: proste je to chyba a dukaz, ze jen motas dohromady nahodny cisla. Zpochybuje to vsechno ostatni, co pises.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: pokud jsem špatný odhad obratem nahradil za tabulkovou hodnotu, tak kde je problém? to nedokazuje, že metodika je chybná (navíc: když mi pro daný typ letadla dle "mojí" metodiky sedí sink rate a klouzavost a hmotnost, tak kde je vlastně problém? vždyť s tím v podstatě pracuju jako s trojčlenkou...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ale proč bych to dělal, když bych tím nezjistil nic? ano, bavil jsem se s modeláři. běžný lehký model by proud, který by dodával ten typ panelů, který chci použít, udržel ve vzduchu, podle našich výpočtů. ale co bych s tím dělal dál? pilotáž modelu je něco úplně jiného. nemělo by to stejné vlastnosti...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam