• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Tolik k VTOL penalty u elektrických letadel...
    Home - Lilium
    https://lilium.com/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DZODZO: no celý tenhle klub je už několik let moje velké HA HA HA. Před 10 lety jsem byl za naprostého exota...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Jak vypadá hodně lehké letadlo s přetlakovou kabinou, schopné letu ve stratosféře:
    Flight 62 video
    http://www.youtube.com/watch?v=cI0fPcEt8zw
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    sprav si screenshoty a potom az sa v buducnosti tieto prototypy pretavia do beznej dopravy, tak to sem postni ze HAAA HAHAHAHA HA HAAAA!

    IT Crowd - Clown laugh
    https://www.youtube.com/watch?v=O4vbMv9gbmM
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    dal jsem ti plusko, dej si taky a už budeš pouze -1 :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Tak je vcelku pozitivní, že z 19 lidí, co četl poslední příspěvek, mi nenávidí jen asi 3 (viz počet mínusů). To je dobrý začátek :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Charged EVs | Quantum Air orders 26 electric airplanes from Bye Aerospace
    https://chargedevs.com/newswire/quantum-air-orders-26-electric-airplanes-from-bye-aerospace/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: Tak hlavně, mě hmotnost baterií, potřebných pro vyšplhání letadla do cca 7000m, vycházela cca 1/3 hmotnosti letadla (počítáno pro naprosto ideální situaci - prostý rozdíl gravitačního potenciálu, v praxi by to bylo pochopitelně ještě horší). Pokud by se energetická hustota zdvojnásobila, tak pochopitelně podíl hmotnosti baterií klesl na 1/6, s čímž se už dá pracovat (tak např. SI2 by s takovými bateriemi býval mohl mít dvoumístnou kabinu a nejspíš obletět Zemi nonstop... možná to předvedou s SI3?)

    (počítám, že cca od 5000m by letadlo už naprosté většině situací bylo nad mraky a mohlo stoupat pomocí solární energie...)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    55kWh (použitelné malé auto) = 130kg baterek místo aktuálních 350kg (bolt). Dejte do toho 45kW motor (nevím proč Zoe má 80 či 100). cenu baterky za $80/kWh a máme použitelnou e-Felicii :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: asi budu muset sebrat některým lidem i read přístup :-)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    To se nám to tu ale rozmínusovatělo
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    https://www.aurora.aero/odysseus-high-altitude-pseudo-satellite-haps/
    Teď ještě ubrat celonoční výdrž a přidat kabinu pro cestující :-)) Pravda, muselo by se to celé asi ještě o něco zvětšit... ale je to dobrý nástřel toho, jak budou budoucí solární letadla vypadat.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The world of aviation told me it was impossible. So I had to turn to someone who did not know it was impossible, which was a shipyard. (Yes, the first airplane to fly around the world with no fuel was built by a shipyard.)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: ok, no ja mel za to, ze nejaky pokles je tam tohle leto.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    XCHAOS: je to článek o tom, že švédi méně létají, protože jim to přijde blbý a může za to Gréta. A podle všeho za to může nejmíň od půlky roku 2017.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: je to článek o tom, že Švédi méně létají. Detaily jsem nezkoumal. (Já jsem byl letos ve Finsku obytným autem, a spálil jsem nafty, že se stydím... určitě tolik, jako by se letělo...)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    XCHAOS: ten graf a sled událostí moc neodpovídá tomu, co se v článku tvrdí
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam