• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOCTOR23Dvojčata a vícerčata
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    LORAIN: no hlavně za nás nebylo moc z čeho vybírat.. zvlášt na maloměstě se prostě chodilo do školy podle toho,v které části si bydlela. A segru jsem prostě měla pořád za zadkem.. nedovedu posoudit,jeslti by se měla líp,kdyby zůstala na původní škole..
    a ještě dodatek..já si třeba vůbec nepamatuju,že by s námi kdy rodiče dělali ukoly.. pokud jsme něčemu nerozuměli,tak jsme si zašli pro vysvětlení,nebo si poradili mezi sebou.. samože se mi ale nevybavuje první stupeň .. a třeba si vůbec neuvědomuju,že by někdy někdo srovnával.. "podívej na ségru jak jí to jde" apod
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    Židličky udány. Teď ještě ta nebesa...? :) TANAIS:
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    ZEMINO: Právě - ségra nebyla žádný matematik a šla s tebou na matematickou. Třeba by bývalo bylo fajn ji nechat rozvinout v něčem, na co byla dobrá. To je to, co řeším. Kluci se zdají být každý jiný (povahou, temperamentem, zaměřením), každému bude asi vyhovovat něco jiného - předměty ve škole, sporty apod. Vždycky bude jeden v něčem lepší, budou se srovnávat, ostatní je budou srovnávat. A pro mě by samozřejmě bylo jednodušší vodit je do stejné třídy, dělat s nimi stejné úkoly, vybrat jim stejný sport, vodit je na stejné kroužky. Dovedu si ale představit, že to nebude to nejlepší pro ně. A nebo třeba fakt pro ně bude mnohem horší to, že nebudou spolu. Nevím, neumím posoudit :-(
    HANELA
    HANELA --- ---
    LORAIN: ono je to hodně individi, kolegyně má dvojčata rozdělená a náramně si to pochvaluje. O žádné komplikaci nemluví :-)
    DUFFKA
    DUFFKA --- ---
    TANAIS: jidelni zidlicky by se nam na chalupu hodily! :)
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    LORAIN: tak jsou to dvojčata,tak je jasné,že jsou a budou na sebe vázaná..
    my se segrou taky vymetly celou základku spolu ve třídě.. dokonce i při přestupu na jinou (matematickou) školu šla segra se mnou,byť není žádný matematik..
    já bych to zvládla v pohodě to rozdělení..ale ségra by to nesla asi těžko,tak jsem ji "tahala" všude sebou .. osobně mi to občas vadilo v tom věku základní školy..ted to ale zpětně nevnímám špatně..do školy jsme dojížděly,tak jsme nejezdily aspon samy.
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    Škola pro dvojčata je u nás zatím taky daleko. Příští rok budeme řešit staršího syna a toho už mám plnou hlavu teď (místo, zaměření, učitelé, přístup, kroužky, reputace...)
    U dvojčat ale přemítám, jestli budu nějak řešit jejich rozdělení. Alespoň v rámci tříd. Sice bych si tím pekelně zkomplikovala život, ale nevím, jestli by jim to neprospělo. Mám pocit, že jsou na sebe zatím vázaní příšerně. Řešil jste to někdo? Nebo diskutoval s odborníky? Nebo je lepší jít cestou nejmenšího odporu?
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    Potřebuji nutně sehnat někoho, kdo by si za odvoz vzal dvoje nebesa a staré jídelní židličky v kombinaci se stolečkem Jane (už jsou jetý, spíš na chatu nebo tak něco). Stěhujeme se a potřebovala bych to poslat dál.
    Není tu někdo takový?
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    KACHNY: náš čtvrťák má jinou pančelku na hudebku a jiného pana učitele na matiku. jo, a angličtinářku taky mají jinou, na zbytek mají třídní.
    KACHNY
    KACHNY --- ---
    BALAENA: u nas to same, odchazela do duchodu kvuli zmene reditele :o( pak se skola zmenila a jako bonus dostali soudruzku jak vino a tak treti tridu zahajil prestupem .. Ale ted spokojenost, dalsi skolu sem vybirala podle vzdalenosti od bytu, krouzku a skolnich akci . Nastesti ted mame stesti na pani ucitelku a dovede je prej jako tridni do 5. a pak pujde do duchodu.
    Jinak maji p. ucitelku na vsechny predmety mimo TV, Vlastivedu a Prirodopis to maji pana ucitele , coz je podle me super, rovou se uci ze kazdy ucitel je jiny :o)
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    TANAIS: jako u nás, zrovna u syna učitelka po první třídě ze školy odcházela, tak měli od druhé jinou
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    JUGI: záleží na škole. může to tak být, klidně až do pětky.

    ale třeba u syna je stejný učitel od první do třetí třídy (maximálně mají někoho jiného na výchovy), na čtvrtou a pátou je jiný třídní a už mají jiného učitele i na některý vzdělávací předmět, od šestky mají jiného třídního a už kladsické střídání na předměty
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    JUGI: někde se teoreticky učitelka může změnit i po první třídě...
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    JUGI: to je různé. Každá škola si to dělá jinak. U nás se měla učitelka ve třetí třídě změnit, ale nakonec jsme ředitelku všichni rodiče požádali, zda by nebylo možné, aby s nimi pokračovala a ona to prostě nějak dokázala předělat. Je super :)
    JUGI
    JUGI --- ---
    TANAIS: diky za info. A pro ty co si nepamatuji nic, je ve vsech prvnich stupnich zakladek ten samy ucitel/ka do treti tridy ci behem celeho prvniho stupne?
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    JUGI: Jezdím od října po školách s různými vzdělávacími programy. Realizovali jsme asi stovku programů na různých školách. Soukromých, státních, jednotřídek a všemožně jiných. Rozdíly mezi učiteli jsou poměrně výrazné. Stačí být chvíli ve třídě a vidíš, jak učitel pracuje s dětmi, jak na ně reaguje a zda s nimi sdílí i to, co nutně nemusí.

    Osobně se domnívám, že klíčový je učitel a to byl ostatně důvod, proč je dcera tam, kde je. Způsob výuky až na druhém místě. Z mého pohledu je samozřejmě důležitá i dostupnost. Nejen kvůli kamarádům, ale do budoucna i kvůli tomu, že počítám, že dítě bude schopno eventuálně dojít samo (ano, pokud ovšem nepřejde na gympl). Kamarádi jsou na škole důležití docela dost. Vidím to u dcery. Chce se se spolužáky setkávat i mimo školu. V takovém případě je "kamarádka za rohem" více než výhodná...

    Sama za sebe bych se rozhodovala na základě - učitel, který bude mé dítě mít, ředitel školy (klíčová osoba, která může posunout či rozvrtat vše i v jinak dobré škole), dostupnost. Pak to ostatní.
    JUGI
    JUGI --- ---
    SUCUBIS: hm, pokud bych to bral podle sebe, tak nejvic dlouhodobych kamaradu s kterymi se stykam je ze zakladky a to z duvodu ze jsem ji mel blizko bydliste. Z prvniho stupne si nepamatuju nic (fakt, jen jak me vodila babicka a pat fotek ucitelu). Jsem taky dost prakticky, proto nechci byt taxi svych deti. Ucitelky me nikdy nestvaly, i ty drsne, mely me rady, ptze sem asi nebyl uplne blbej a nedelal sem potize.
    SUCUBIS
    SUCUBIS --- ---
    JUGI: jako pro me je to hudba daleke budoucnosti, jelikoz priserka jde teprve v zari poprve do skolky, ale mela jsem predstavu, ze bude chodit do zakladky ktera je pridruzena ke skolce, pripadne co nejblize bydlisti, ucitele stejne clovek pozna az casem a ne z letmeho setkani, vyzdoba se zmeni behem let a kamaradi prichazi a odchazi, ale ja jsem dost prakticka osoba (svoji zakladku jsem nenavidela a nejvic mi dala ucitelka, ktere se bali vsichni a nikdo ji nemel rad, byla uzasna a donutila me pracovat)
    JUGI
    JUGI --- ---
    Vybírali jste někdo již základní školu? Nechci zlehčovat složité multikriteriální rozhodování matky mých dcer ale myslím si, že nejdůležitější jsou sypatičnost učitelky/učitele, možnosti mimoškolních a školních aktivit co dcery baví (sport, výtvarná výchova) a v neposlední řadě aby základní škola byla co nejblíž bydlišti. Ta blízkost bydliště je dle mého podstatná neboť s kamarády se mohou stýkat i mimo školu a vytvoří si jiný typ kamarádů než jen ty z lavic co je tam rodiče vozí autem. Internet je plný názorů na tu a toho ůču a chápu, že i hezké barevné prostředí jim pomůže nenezošklivit jim dalších minimálně patnáctlet trvající studium. Nebo je to fuk, jak to bere většina otců, dyť se jedná o základku..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam