JUGI: Jezdím od října po školách s různými vzdělávacími programy. Realizovali jsme asi stovku programů na různých školách. Soukromých, státních, jednotřídek a všemožně jiných. Rozdíly mezi učiteli jsou poměrně výrazné. Stačí být chvíli ve třídě a vidíš, jak učitel pracuje s dětmi, jak na ně reaguje a zda s nimi sdílí i to, co nutně nemusí.
Osobně se domnívám, že klíčový je učitel a to byl ostatně důvod, proč je dcera tam, kde je. Způsob výuky až na druhém místě. Z mého pohledu je samozřejmě důležitá i dostupnost. Nejen kvůli kamarádům, ale do budoucna i kvůli tomu, že počítám, že dítě bude schopno eventuálně dojít samo (ano, pokud ovšem nepřejde na gympl). Kamarádi jsou na škole důležití docela dost. Vidím to u dcery. Chce se se spolužáky setkávat i mimo školu. V takovém případě je "kamarádka za rohem" více než výhodná...
Sama za sebe bych se rozhodovala na základě - učitel, který bude mé dítě mít, ředitel školy (klíčová osoba, která může posunout či rozvrtat vše i v jinak dobré škole), dostupnost. Pak to ostatní.