• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GRANTORINOVýtvarná výchova - dětská tvorba, příprava v zš, zuš, sš i vš výtvarného zaměření
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ZUZKAOU: jo to si pamatuju "zážitek z prazdnin", "zázitek z vánoc", " zážitek z velikonoc " :)) jojo to bylo no

    jinak s těmi didaktickými listy nevím, nějaké dokonce ted mám doma, je to tematicky Rumcajs a Manka

    pak jsem měla v ruce naprosto příšernou knížku, která měla naučit děti kreslit, poslali i to ze školy tuším a že pokud nemám zájem, tak jí mám vrátit, bych ji autorovi omlátila o hlavu nejradši, tam byly naprosto konkrétní návody, jak kreslit princezny s useklou hlavou, pejsky s useklýma očima, disneyovský obrázky atd. jestli víte, co myslím :))
    když nad tím tak přemýšlím, měla jsem si to koupit, abych se tomu mohla smát a měla odstrašující příklad :D

    jinak s tím Slavíkem souhlasím, ale je to odborná literatura dost, takže se předpokládá vhled do tématu a schopnost diskurzu výtvarné výchovy, ale uznávám, že je to trochu guláš, nám Slavík na seminářích dávala o dost jednoduší a pochopitelnější skripta, takže potom vyznat se v knize už je pak jednoduší, ale přesot si myslím že jako podnětů tam od něj je opravdu hodně na přemýšlení

    ZUZKAOU: no a nebo progresky, tak to byl hit!! :) to ani nevim jeslti se jeste dneska používá :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    A ještě troška reklamy, docela příjemné kurzy o základech kaligrafie má Vláďa Halada http://www.donitra.cz/www/basic.php?section=sections&sec_id=179&nav=right

    Byť teda ani on mě nezvládl naučit, aby má dysgrafická ruka dělala skutečně to, co chce hlava.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Jinak zpětně pochopitelně chápu i to, že třeba zrovna z toho navrhování vzoru látky se dá udělat výborné cvičení na tvary, barvy a tak. Ale nějak se k tomu musí didakticky dojít a k něčemu to musí směřovat. Ne aby to úča prostě zadala. Fakt si pamatuju ten pocit - co to jako má bejt? Proč? Nač?
    ARAON
    ARAON --- ---
    ZUZKAOU: Ja, byvse o neco starsi, jsem si uzil socialistickeho skolstvi celou zakladku. Nastesti jsme na druhem stupni dostali na vytvarku mladou a nadsenou ucitelku, ktera se snazila o neco vic, nez jen o VRSR a ABPOPu. Takze jsme portretovali spoluzaky, malovali zatisi, delali kaligrafii a podobne. Jen takhle zpetne vidim, ze pani ucitelka sice mela nadseni, lec nedostatek zkusenosti.
    GAF
    GAF --- ---
    ZŠ Jindřichův Hradec I, Štítného 121 » Výtvarná výchova
    http://www.1zs.jhnet.cz/?page_id=561

    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ARAON: jsem dostala ve třetí třídě 5. Protože jsem zapomněla voskovky (furt jsem něco zapomínala) a od souseda jsem si pučila takové ty měkké, tenké. A ty nefungovaly, tak mi můj skvělý ohňostroj zmizel pod nánosem černé vodovky a neobjevil se. A učitelka to patrně vzala jako provokaci, protože jinak, když se někomu nepovedl výkres, tak ho mohl překresli a u tohohle mi to nedovolila a já nějak nechápala proč.

    No naštěstí to byl 88. a tu krávu jsme měli jen jeden rok.
    ARAON
    ARAON --- ---
    ZUZKAOU: To zni docista jako moje vzpominky na zakladku. Hlavne ta Aurora. Jo a taky jsem tehda dostal poznamku za to, ze moji ABPOPU bombardovala americka letadla. :-P
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Mimochodem - v Muzeu Kampa mají výborné programy pro děti, hlavně různé dílny. Ideální věk tak 9-13.

    Animační programy a workshopy | Museum Kampa - moderní umění v centru Prahy
    http://www.museumkampa.cz/cs/Animacni-programy-a-workshopy-24.htm
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    GRANTORINO: v rámci ZŠ naprosto pekelný. Na podzim se kreslil zážitek z prázdnin a pokus o jablko, pak Aurora voskovkama a přetřít černou barvou ( po 89. jen ohňostroj bez aurory), pak jak se těším na vánoce, co jsem dostal o vánocích, pokus o postavu a jak se těším na prázdniny.

    Nejabsurdnější bylo někdy v sedmičce, či kdy, kdy jsme bez jakéhokoliv vysvětlení měli na kousky papíru navrhovat vzory na látku.

    Bez toho aby se učitelka namáhala vysvětlovat libovolnou techniku (to že při kreslení vodovými barvami je potřeba mít savější papír a především počkat, až jedna vrstva zaschne jsem jaksi pochopila až v dospělosti, do té doby jsem dostávala snížené známky za rozpité a ušmudlané obrázky), o nějakých postupech jak ovládnout kresbu ani omylem.

    Druhý extrém je pak přístup - no budeme něco patlat, ať maj děti zážitek z tvořeníčka.

    Co se týče nějakých souvislostí v dějinách umění a nebo vnímání vizuálního uměleckého díla, tak zaplať pánbů za gympl a možnost spoustu zajímavých volitelných předmětů (a taky za pár kurzů Artefiletiky se Slavíkem. Kurzy jsou super, kniha se nedá číst)

    Babička byla před nástupem komunistů učitelka, mimo jiné francozštiny a výtvarky a měla schované didaktické listy právě na kresbu pro malé děti, podle kterých mě učila rozkládat na jednoduché tvary a postupně to zesložiťovat a tak. Fakt by mě zajímalo, kam se takové základní věci v didaktice VV ztratily. A pokud se neztratily, tak proč je neovládala žádná z učitelek, co jsem na ZŠ potkala?
    YOCCI
    YOCCI --- ---
    GAF: nápodobně...měli jsme skvělou učitelku, ale ta byla zároveň i zástupce ředitele, tak jsme většinou dostali třeba téma, nechala otevřené dveře do třídy a odběhla...i na půl hodiny..mnohdy jsme si jen tak čmrkali, co nás napadlo.
    GRANTORINO: no tak to musím vidět :) Já tak šikovná asi nebyla, ale až se dostanu k našim, výkresy vylovím a schválně sem pak něco šoupnu:)))) Dokonce jsem nedávno byla navštívit známou v nemocnici u nás ve Vsetíně a na zdích v chodbě byly vystavené staré malůvky dětí od nás ze školy...já se tam našla normálně!!! Jak půjdu v týdnu zase, zaběhnu to tam blejsknout :)
    GAF
    GAF --- ---
    GRANTORINO: u nás takový po všech směrech průměrný. Nic ošklivýho nic moc špatnýho a malovat mě docela bavilo. A taky nás tam nechávali malovat často co jsme chtěli. Učili nás tam základy - čím se maluje a tak. Ale nějaké studie, zátiíší, perspektivu a podobně, to jsme nedělali.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    YOCCI: mě to hrozně mrzí, měla jsem schované věci od první třídy a jak jsem pak měla lepší a lepší, tak jsem to postupně začala vyhazovat :(... no a ted už je pozdě, tyhle veci vydrzely taky jenom u babiček, jinak už mám jenom věci od střední školy, ale třeba babička má zarámovaný olejový pastel kopie Dante Aligieri měkdy z osmé třídy, podle tohoto obrázku.. někdy bych to třeba mohla vyfotit pro srovnání .)


    YOCCI
    YOCCI --- ---
    GRANTORINO: já jáko školák ji milovala...dodnes mám doma něco schované :))) moje babička má dokonce zarámovaný obraz co jsem kreslila v cca 5té třídě :). ale nevím, zad-li to není ot :D
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    tak to bylo pro začátek nějaké info a ted se můžeme vrátit k tomu tématu "jaké jsou vaše zkušenosti s výtvarnou výchovou za základní školy "?





    YOCCI: díky za odezvu na auditko ;)
    YOCCI
    YOCCI --- ---
    sem budu ráda chodit :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    moc pěkný inspirativní dokument o Trafačce a svobodné tvorbě online :)
    Trafačka – Chrám svobody (2011) | ČSFD.cz
    http://www.csfd.cz/film/305830-trafacka-chram-svobody/

    Trafačka - Chrám svobody: 15. 11. 2012 — iVysílání — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10294553865-trafacka-chram-svobody/21056226962/
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    Výtvarná výchova « Rubrika | Výtvarná výchova
    http://pk-vv-hv-tv.blog.cz/rubrika/vytvarna-vychova
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    Náměty na činnosti ve výtvarné výchově | MojeŠkola.net
    http://mojeskola.net/skolahrou/page0040.php
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    dramatické hry - zakončíš to výtvarným výstupem ;)
    Dramatické hry - herní situace | zemeturo.cz
    http://www.zemeturo.cz/clanek/dramatick%C3%A9-hry-hern%C3%AD-situace
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: pěkně to všechno šoupej na nástěnku ať to pak najdu :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam