• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GRANTORINOVýtvarná výchova - dětská tvorba, příprava v zš, zuš, sš i vš výtvarného zaměření
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    moc pěkný inspirativní dokument o Trafačce a svobodné tvorbě online :)
    Trafačka – Chrám svobody (2011) | ČSFD.cz
    http://www.csfd.cz/film/305830-trafacka-chram-svobody/

    Trafačka - Chrám svobody: 15. 11. 2012 — iVysílání — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10294553865-trafacka-chram-svobody/21056226962/
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    Výtvarná výchova « Rubrika | Výtvarná výchova
    http://pk-vv-hv-tv.blog.cz/rubrika/vytvarna-vychova
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    Náměty na činnosti ve výtvarné výchově | MojeŠkola.net
    http://mojeskola.net/skolahrou/page0040.php
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    dramatické hry - zakončíš to výtvarným výstupem ;)
    Dramatické hry - herní situace | zemeturo.cz
    http://www.zemeturo.cz/clanek/dramatick%C3%A9-hry-hern%C3%AD-situace
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: pěkně to všechno šoupej na nástěnku ať to pak najdu :))
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    my jsme třeba měli předmět výtvarná dramatika jinak informační web katedry výtvarné výchovy v Praze zde
    Katedra v
    http://userweb.pedf.cuni.cz/kvv/_rsrc/katedra_vv/
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    RAEVA: no a kdyby si jim ty prestavky davala sama a planovala do nich nejakou proste behaci hru, aby se unavily a pak zase budou klidně pracovat výtvarně ? popřípadě jim klidně můžeš udělat didaktické výtvarné hry, výtvarka nemusí být jenom o kreslení na papír, můžou třeba vytvářet něco společně co má pomíjivý charakter a pak z toho zůstane třeba jen fotka ;)
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: děkuji :) mam docela šikovné ty prcky :) když teda mají náladu samozřejmě....jak přijdou otrávený a unavený tak s niman eudělam nic :( nejhorší je že s nima mam tři vyučovací hodiny a to se mi zdá je na ty mrňata docela dost...snažim se jim dávat přestávky ale to jsem pak celá vystreslá aby si nic neudělali protože se samozřejmě začnou honit po třídě :D
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    MIST:
    tam je velky problem v tom case... 45 minut totiz na skicovani neni dost a aby se clovek naucil rychle a slusne skicovat, tak je potreba tech kreseb krestit 10-20 za týden,

    což jsme treba my delali na stredni výtvarné skole prvni dva rocniky, kdy jsem na to meli treba každý den tri hodiny....
    na zš se to proste behem 90 minut za tyden neda stihat... a zase nestaci mit za rok nekolik studijnich skic a ty deti to tak moc nebavi no... je to narocny na pozornost a trenuje se tim i oko a ruka a mozek
    stejne jako jine obory je totiz umeni velmi velmi o tom, se naucit kreslit a to se tyka i talentovanych lidi, jenom jim to jde o neco rychlejji a lip, ale tomu trenovani se stejne nevyhnou samozrejme :)
    ale to jestli se chces naucit skicovat, zalezi jen ciste na tobe zda si koupis skicak a tuzku a zacnes kreslit vsechno kolem sebe, vedeni nejakeho kantora ti cestu usnadni, takze bych si klidne zase nasla nejaky kurz umeni :)
    MIST
    MIST --- ---
    GRANTORINO: ja s tebou souhlasim. Ale je potreba oboje. Za sebe - chybi mi, ze jsem se nidy poradne nenaucila skicu.

    Rada maluju, spis je to o pocitech, ktere se snazim ztvarnit a kdyz bych do toho chtela dat neco vic technickeho, tak nemam na cem stavet.
    Takze tedka se zas ucim to, co mi skola nedala.

    Indiany jsem vytahla jako ukazku, protoze kdyz nekdo da jeden obrazek za sebe, jak neco namaloval, tak pro plno lidi to muze byt jen ukazka toho, jaky ma dotycny talent. Ovsem kdyz neco podobneho udela najednou 30 lidi, tak uz to neni o talentu, ale o schopnosti naucit se malovat.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    a pro studenty umění přípravné kurzy večerního figurativního kreslení

    na AVU - akademie Výtvarných umění
    http://www.avu.cz/category/avu-menu/ve%C5%99ejnost/kurzy-pro-ve%C5%99ejnost/ve%C4%8Dern%C3%AD-kreslen%C3%AD

    nebo VŠUP -Vysoká škola umělecko průmyslová
    http://www.vsup.cz/cs/pro-verejnost/kurzy

    popřípadě na VŠVH - střední Výtvarná škola Václava Hollara
    http://www.hollarka.cz/kurzy-pro-verejnost


    a oblíbené kurzy přípravné v ZUŠ Štítného
    http://www.zus-stitneho.net/hlavni-menu/dalsi-studium

    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    jinak doporucuju dětem i dospělým eventuálně učitelkám výtvarné výchovy navštívit nekdy kreativni lektorovane dilny nebo doprovodné programy v Umprum muze nebo v Rudolfinu nebo v Narodni galerii Veletržního paláce, kde potkáte právě již zmiňovanou novou vlnu učitelek jednooborové výtvarné výchovy, které jsou na vysoké úrovni

    http://www.galerierudolfinum.cz/cs/page/klub-otevreny-dialog#skoly
    NG Prague - Doprovodné programy
    http://www.ngprague.cz/cz/44/sekce/doprovodne-programy/
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    RAEVA: to se mi moc líbí :) zvlášť to první
    MIST: jenom bych chtela reagovat jeste na tu zkusenost, ono nejde o to taky uplne, jak moc ti prijdou obrazky deti nudne nebo dobre, otazka je , co si to dite z te hodiny odnese, co se doopravdy naucilo

    napriklad tyhle kresby indianu podle kopie z knizky urcite neni spatne obcas udelat, ale zase kopirovat obrazky z knizky cely rok by asi ty deti moc daleko neposunulo :)
    byla jsem na praxi v soukromem atelieru, kde se timhle zpusobem delalo cely rok, deti "produkovaly" stovky praci vyssi technicke urovne, viz treba osmileta divka osmibarevny linoryt, atelier poradal vystavky s vybornym ohlasem, rodice byli pysni jak maji sikovne deti... atelier poradal vystavky..

    na praxich jsem pak byla nucena holce dokreslovat obrazek "protoze uz pospichá domu, nestihla by to dodelat a mam to dokreslit tuší a vyfénovat" aby si to dítě mohlo odnest...

    dalsi pripad kdy kluk delal na velikost A1 a na podmalbu mel mrnavy stetec, dala jsem mu poradny velky stetec a dostala jsemvynadano, ze to ma delat pouze tou mrnavou 12

    pak holka delala kresbu tužkou, dla jsem ji vice ruznych tvrdosti/mekkosti tuzky a ukazovala jak s tim muze pracoivat a opet mi bylo vyhubovano...

    proste tovarna na detske vykresy bez myslenky a kreativity

    vysledky praci nemusi vzdy odpovidat tomu, co si dite odnese, muze ten obrazek byt treba i nudny a dite si mohlo projit krasnym zazitkem :) to je velmi relativni spojovat technickou dokonalost obrazku s tim jeslti hodina byla dobra...

    v tomhle se totiz vytvana vychova trochu lisi od umeleckoprumyslove skoly
    dite se muze i hrabat v hline a zazitek z toho muze mit vetsi nez kdyz vytvori repliku recke amfory, zjednodusene receno :)
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: jo to je fakt :)
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: jééé děkuji moc :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    RAEVA: tak u těch předškoláků to moc nejde, to je jasný :)

    ale třeba u prvního stupne už jim nemusíš přesně ukazovat, tohle je pan František Kupka a tenhle pán namaloval a vyhrál cenu atd atd... ono tu kultivaci třeba u toho umění můžeš udělat už tím, že jim ukážeš pár obrázků /můžeš ponechat bez komentáře/ třeba kresby od Hollara nebo studijní kresby od mistrů a jsi tam :) u kultury
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    77WHITE: no ono se to používá v jakémkoliv věku, říká se tomu "téma" a je to základ té hodiny, musí tam být nějaké téma, které je možno rozvíjet
    můžeš vytvořit cyklus na téma "šiška" : uděláš studijní kresbu šišky, pak si uděláš studii toho, jak se rozvíjí třeba z vrchního pohledu, na to navážeš stylizací šišky a z toho vytvoříš třeba návrh na tapetu nebo obalový papír
    to samé je samozřejmě možné u kreativní práce, kde třeba vytváří na nějaký příběh každý vlastní kresbu, pak se třída sejde a ve dvou skupinách třeba vytvoří příběh, kdy se domluví a kresby poskládá tak, že to vytvoří příběh :)

    jinak bych doporučila jako literaturu pro RAEVA: od Jana Slavíka
    "Umění zážitku, zážitek umění" první i druhý díl

    jednak Jan Slavík učí na katedře výtvarné výchovy v Praze aktivně se věnuje artefiletice,
    podle těch knih jsme se učily a jsou sice malinko složité, především je to odborný jazyk
    ale je tam opravdu spoustu podnětů a konkrétních námětů k zamyšlení a k inspiraci
    a navíc jako příprava ke zkouškám by to mohlo i dost pomoci :)

    Umění zážitku, zážitek umění. 1. díl | www.bibliohelp.cz
    http://www.bibliohelp.cz/knihy/umeni-zazitku-zazitek-umeni-1-dil
    Umění zážitku, zážitek umění. 2. díl. | www.bibliohelp.cz
    http://www.bibliohelp.cz/knihy/umeni-zazitku-zazitek-umeni-2-dil
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: jn já mam taky tématický plán na celý rok ale postupně ho stejně během roku předělávám :) aorád si neumím představit že těm prckům budu předvádět a ukazovat nějaké umění protože je to absolutně nezajímá...chtějí jen čárat a svačit a čůrat :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    77WHITE: dík, bezva :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    RAEVA: no v podstatě, na vysoké škole se dozvíš hodně teoretického pozadí, ale co se týká praxe, tak si to stejně musíš víceméně přijít a vymyslet sama
    co jsem si rozhodně odnesla do praxe bylo jakési načrtnutí osnovy toho, co se bude dělat a vytvoření třeba výtvarné řady, kdy potom jdeš po jednom tématu, které se zkoumá z různých úhlů, vyžiješ při tom různé techniky a přidáš ukázky výtvarného umění, takže to propojíš přirozeně v cyklus prací a postupně se tím téma rozvíjí
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam