• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GRANTORINOVýtvarná výchova - dětská tvorba, příprava v zš, zuš, sš i vš výtvarného zaměření
    YOCCI
    YOCCI --- ---
    GAF: nápodobně...měli jsme skvělou učitelku, ale ta byla zároveň i zástupce ředitele, tak jsme většinou dostali třeba téma, nechala otevřené dveře do třídy a odběhla...i na půl hodiny..mnohdy jsme si jen tak čmrkali, co nás napadlo.
    GRANTORINO: no tak to musím vidět :) Já tak šikovná asi nebyla, ale až se dostanu k našim, výkresy vylovím a schválně sem pak něco šoupnu:)))) Dokonce jsem nedávno byla navštívit známou v nemocnici u nás ve Vsetíně a na zdích v chodbě byly vystavené staré malůvky dětí od nás ze školy...já se tam našla normálně!!! Jak půjdu v týdnu zase, zaběhnu to tam blejsknout :)
    GAF
    GAF --- ---
    GRANTORINO: u nás takový po všech směrech průměrný. Nic ošklivýho nic moc špatnýho a malovat mě docela bavilo. A taky nás tam nechávali malovat často co jsme chtěli. Učili nás tam základy - čím se maluje a tak. Ale nějaké studie, zátiíší, perspektivu a podobně, to jsme nedělali.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    YOCCI: mě to hrozně mrzí, měla jsem schované věci od první třídy a jak jsem pak měla lepší a lepší, tak jsem to postupně začala vyhazovat :(... no a ted už je pozdě, tyhle veci vydrzely taky jenom u babiček, jinak už mám jenom věci od střední školy, ale třeba babička má zarámovaný olejový pastel kopie Dante Aligieri měkdy z osmé třídy, podle tohoto obrázku.. někdy bych to třeba mohla vyfotit pro srovnání .)


    YOCCI
    YOCCI --- ---
    GRANTORINO: já jáko školák ji milovala...dodnes mám doma něco schované :))) moje babička má dokonce zarámovaný obraz co jsem kreslila v cca 5té třídě :). ale nevím, zad-li to není ot :D
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    tak to bylo pro začátek nějaké info a ted se můžeme vrátit k tomu tématu "jaké jsou vaše zkušenosti s výtvarnou výchovou za základní školy "?





    YOCCI: díky za odezvu na auditko ;)
    YOCCI
    YOCCI --- ---
    sem budu ráda chodit :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    moc pěkný inspirativní dokument o Trafačce a svobodné tvorbě online :)
    Trafačka – Chrám svobody (2011) | ČSFD.cz
    http://www.csfd.cz/film/305830-trafacka-chram-svobody/

    Trafačka - Chrám svobody: 15. 11. 2012 — iVysílání — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10294553865-trafacka-chram-svobody/21056226962/
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    Výtvarná výchova « Rubrika | Výtvarná výchova
    http://pk-vv-hv-tv.blog.cz/rubrika/vytvarna-vychova
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    Náměty na činnosti ve výtvarné výchově | MojeŠkola.net
    http://mojeskola.net/skolahrou/page0040.php
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    dramatické hry - zakončíš to výtvarným výstupem ;)
    Dramatické hry - herní situace | zemeturo.cz
    http://www.zemeturo.cz/clanek/dramatick%C3%A9-hry-hern%C3%AD-situace
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: pěkně to všechno šoupej na nástěnku ať to pak najdu :))
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    my jsme třeba měli předmět výtvarná dramatika jinak informační web katedry výtvarné výchovy v Praze zde
    Katedra v
    http://userweb.pedf.cuni.cz/kvv/_rsrc/katedra_vv/
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    RAEVA: no a kdyby si jim ty prestavky davala sama a planovala do nich nejakou proste behaci hru, aby se unavily a pak zase budou klidně pracovat výtvarně ? popřípadě jim klidně můžeš udělat didaktické výtvarné hry, výtvarka nemusí být jenom o kreslení na papír, můžou třeba vytvářet něco společně co má pomíjivý charakter a pak z toho zůstane třeba jen fotka ;)
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: děkuji :) mam docela šikovné ty prcky :) když teda mají náladu samozřejmě....jak přijdou otrávený a unavený tak s niman eudělam nic :( nejhorší je že s nima mam tři vyučovací hodiny a to se mi zdá je na ty mrňata docela dost...snažim se jim dávat přestávky ale to jsem pak celá vystreslá aby si nic neudělali protože se samozřejmě začnou honit po třídě :D
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    MIST:
    tam je velky problem v tom case... 45 minut totiz na skicovani neni dost a aby se clovek naucil rychle a slusne skicovat, tak je potreba tech kreseb krestit 10-20 za týden,

    což jsme treba my delali na stredni výtvarné skole prvni dva rocniky, kdy jsem na to meli treba každý den tri hodiny....
    na zš se to proste behem 90 minut za tyden neda stihat... a zase nestaci mit za rok nekolik studijnich skic a ty deti to tak moc nebavi no... je to narocny na pozornost a trenuje se tim i oko a ruka a mozek
    stejne jako jine obory je totiz umeni velmi velmi o tom, se naucit kreslit a to se tyka i talentovanych lidi, jenom jim to jde o neco rychlejji a lip, ale tomu trenovani se stejne nevyhnou samozrejme :)
    ale to jestli se chces naucit skicovat, zalezi jen ciste na tobe zda si koupis skicak a tuzku a zacnes kreslit vsechno kolem sebe, vedeni nejakeho kantora ti cestu usnadni, takze bych si klidne zase nasla nejaky kurz umeni :)
    MIST
    MIST --- ---
    GRANTORINO: ja s tebou souhlasim. Ale je potreba oboje. Za sebe - chybi mi, ze jsem se nidy poradne nenaucila skicu.

    Rada maluju, spis je to o pocitech, ktere se snazim ztvarnit a kdyz bych do toho chtela dat neco vic technickeho, tak nemam na cem stavet.
    Takze tedka se zas ucim to, co mi skola nedala.

    Indiany jsem vytahla jako ukazku, protoze kdyz nekdo da jeden obrazek za sebe, jak neco namaloval, tak pro plno lidi to muze byt jen ukazka toho, jaky ma dotycny talent. Ovsem kdyz neco podobneho udela najednou 30 lidi, tak uz to neni o talentu, ale o schopnosti naucit se malovat.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    a pro studenty umění přípravné kurzy večerního figurativního kreslení

    na AVU - akademie Výtvarných umění
    http://www.avu.cz/category/avu-menu/ve%C5%99ejnost/kurzy-pro-ve%C5%99ejnost/ve%C4%8Dern%C3%AD-kreslen%C3%AD

    nebo VŠUP -Vysoká škola umělecko průmyslová
    http://www.vsup.cz/cs/pro-verejnost/kurzy

    popřípadě na VŠVH - střední Výtvarná škola Václava Hollara
    http://www.hollarka.cz/kurzy-pro-verejnost


    a oblíbené kurzy přípravné v ZUŠ Štítného
    http://www.zus-stitneho.net/hlavni-menu/dalsi-studium

    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    jinak doporucuju dětem i dospělým eventuálně učitelkám výtvarné výchovy navštívit nekdy kreativni lektorovane dilny nebo doprovodné programy v Umprum muze nebo v Rudolfinu nebo v Narodni galerii Veletržního paláce, kde potkáte právě již zmiňovanou novou vlnu učitelek jednooborové výtvarné výchovy, které jsou na vysoké úrovni

    http://www.galerierudolfinum.cz/cs/page/klub-otevreny-dialog#skoly
    NG Prague - Doprovodné programy
    http://www.ngprague.cz/cz/44/sekce/doprovodne-programy/
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    RAEVA: to se mi moc líbí :) zvlášť to první
    MIST: jenom bych chtela reagovat jeste na tu zkusenost, ono nejde o to taky uplne, jak moc ti prijdou obrazky deti nudne nebo dobre, otazka je , co si to dite z te hodiny odnese, co se doopravdy naucilo

    napriklad tyhle kresby indianu podle kopie z knizky urcite neni spatne obcas udelat, ale zase kopirovat obrazky z knizky cely rok by asi ty deti moc daleko neposunulo :)
    byla jsem na praxi v soukromem atelieru, kde se timhle zpusobem delalo cely rok, deti "produkovaly" stovky praci vyssi technicke urovne, viz treba osmileta divka osmibarevny linoryt, atelier poradal vystavky s vybornym ohlasem, rodice byli pysni jak maji sikovne deti... atelier poradal vystavky..

    na praxich jsem pak byla nucena holce dokreslovat obrazek "protoze uz pospichá domu, nestihla by to dodelat a mam to dokreslit tuší a vyfénovat" aby si to dítě mohlo odnest...

    dalsi pripad kdy kluk delal na velikost A1 a na podmalbu mel mrnavy stetec, dala jsem mu poradny velky stetec a dostala jsemvynadano, ze to ma delat pouze tou mrnavou 12

    pak holka delala kresbu tužkou, dla jsem ji vice ruznych tvrdosti/mekkosti tuzky a ukazovala jak s tim muze pracoivat a opet mi bylo vyhubovano...

    proste tovarna na detske vykresy bez myslenky a kreativity

    vysledky praci nemusi vzdy odpovidat tomu, co si dite odnese, muze ten obrazek byt treba i nudny a dite si mohlo projit krasnym zazitkem :) to je velmi relativni spojovat technickou dokonalost obrazku s tim jeslti hodina byla dobra...

    v tomhle se totiz vytvana vychova trochu lisi od umeleckoprumyslove skoly
    dite se muze i hrabat v hline a zazitek z toho muze mit vetsi nez kdyz vytvori repliku recke amfory, zjednodusene receno :)
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: jo to je fakt :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam