• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SETECJak se zbavit problémů s učením . Blbost je nepřemožitelná, ale musí se s ní bojovat. :)
    Dostali jste se někdy do situace, že vám nějaký předmět ne a ne do hlavy? A jak jste to nakonec zvladli? Díky za Vaše postřehy a zkušenosti.

    Vědomosti získané ve škole

    13 hlasy od 13 respondentů

      rozbalit záhlaví
      ROUMEN
      ROUMEN --- ---
      SETEC: Nejde o nějaké nové prog. jazyky, ty sice vznikají, ale vpodstatě je je nakonec jedno v čem progamuješ, nejde ani tak moc o nové způsoby myšlení, ty se mění pomalu a postupně a souvisí spíše různými prog. paradigmaty, kdy i ty historicky nejstarší mají stále smysl a používají se pro specifické úlohy. Tady šlo spíše o jeden konkrétní přístup (simulace, numerické metody řešení) při řešení matematických problémů. S tím, že rozvoj techniky umožnil použití nových (nebo staronových - znovu oprášených) matematických postupů (algoritmů) - plus použití paralelismu, více výpočetních vláken, využití výpočetního výkonu graf. karet (to tedy spíše okrajově), ...
      SETEC
      SETEC --- ---
      ROUMEN: Hmmm ... tomu rozumím, se vzděláváním je to v tomhle ohledu vždycky potíž :)
      Některé věci jdou do předu strašně rychle. Nedávno jsem žasnul nad tím co jsou kvantové počítače. Trochu jsem si připadal jako bych sledoval sci fi.

      Jenže právě tady platí, že když se vzděláváš v nějakém oboru, měl by to být nějaký konkrétní celek, uzavřený, na který se můžeš později odkazovat. Popravdě nevím jestli v té tvé oblasti jde spíše o způsoby myšlení při sestavování programů nebo o to že vzniká řada nových programovacích jazyků. Ale osobně mám zkušenost, že obvykle to má všechno nějaké původní jádro a z něho jsou pak nějaké mutace. Nebo se pletu?
      SANTAL
      SANTAL --- ---
      ROUMEN: šariština :-) dle nějakého 100 let starého spisku se původně hádali, zda je fakt nářečí slovenštiny, nebo polštiny (dle toho, že Polákům rozumím slušně, je to můj kůň), samostatný jazyk, nebo méně pravděpodobně ukrajinština atd.
      Ale kvůlivá územním nárokům museli být Slováci, knížky se v šarištině nevydávali 100 let )i dnes je to problém, lidi už tím nečtou), neučí se na školách o JEDINÉ knížce, románu nebo básni v šarištině, ačkoli toho bylo dost (ale to jsem fakt OT .-) )
      ROUMEN
      ROUMEN --- ---
      SETEC: Vždyť jsi byl student, tak si vzpomeň na svá léta - něco jsem naznačil ve své první reakci :-)
      ROUMEN
      ROUMEN --- ---
      SETEC: Co má umět ředitel nebo makléř, to netuším. Když to zjednoduším, tak já se zabýval numerickým řešením (na počítači, takže v podstatě programování) speciálních typů úloh (nelineární, diskrétní systémy). Tuhle úlohy nelze řešit analyticky, takže se to programuje - vpodstatě simulace. Studenti musí umět programovat - bez toho se neobejdou, to jsem je v tom kurzu nemohl učit, musí mít povědomí o různých numerických metodách (matematika) - ty základy je taky nemůžu učit. A jak roste výkon počítačů, tak se mění i ty metody a způsoby jak efektivněji (rychleji) a přesněji řešit různé problémy. Metod je mnoho a stále se vyvíjí (i když teď asi ne tak rychle jako dříve). Takže z mého úzce specializovaného pohledu nedokážu reagovat na to co píšeš, protože tam žádnou analogii nevidím a nedokážu zobecnit způsob výuky v tomhle speciálním případě aby to zapadlo to toho co naznačuješ.
      ROUMEN
      ROUMEN --- ---
      SANTAL: Slovenščina? Opravil sem test?
      SANTAL
      SANTAL --- ---
      SETEC: vyjmenovaná značí, že se jedná o nějaké výjimky, jako třeba po"z" - zbytek se píše měkké, nebo ne? Anžto se píše po g ypsilon všude, nemá tyto vyjmenované výjimky....
      SETEC
      SETEC --- ---
      SANTAL: TO je z hlediska konfliktů dobré znát.

      Jakto že žádná, když g je tvrdá samohláska?
      SANTAL
      SANTAL --- ---
      SETEC: Rozhodně NE.

      G: žádná? :-)
      SETEC
      SETEC --- ---
      SANTAL: Jaká známe vyjmenovaná slova po g? :D

      Tak řešení konfliktů vede, velmi zajímavé. TO neznají pravidlo třetí strany? :D
      SANTAL
      SANTAL --- ---
      SETEC: á, omluva, 1. řešení konfliktů, 2. stres, 3 komunikace :-) vše preference mezi 47-50%, následně odskok o 15%, takže tyto tři jasně vedou... třeba takové kritické myšlení chce trénovat necelých 15%...
      ***
      Já nejsem Čech a nežiju v ČR. Sem chodím jen proto, že miluju češtinu a cvičím se - jako úplný samouk .-)
      SETEC
      SETEC --- ---
      SANTAL: Hmm tak to může být jen Brněnský dialekt, nic horšího neznám :D

      Komunikace a zvládání stresu? Na to jsem expert. :D Hakuna matata :DDD
      SANTAL
      SANTAL --- ---
      SETEC: 1. komunikace 2. zvládání stresu
      Sexuální úchylky jsme o nabídky nedali - a světe div se, neobjevili se ani mezi návrhy respondentů .-) což samozřejmě mohli.
      ***
      Ši obačil si že u nas totu sprostosc, "y" ňemame? Jag i Šerbochorvaci. Ňe, mi aňi jedno aňi druhe. Aľe ši še trafel bľizko .-) I kec tu tak šicke znaju, ja ňehvarim, že to toten "štatňi jazik". ;)
      SETEC
      SETEC --- ---
      SANTAL: A o co byl nejvyšší zájem? Sexuální úchylky?

      BTW, to je jako polština nebo srbochorvatština? :D
      SANTAL
      SANTAL --- ---
      SETEC: No ta še ukaš jag znaš po našemu a budzeš king! :-)


      SETEC: hele, včera jsem přednášela na konferenci takový mini výzkum (n=363 studentů jednoho studijního oboru oboru v našem městě), o jaké doplňující kurzy by měli zájem. Počet voleb neomezen.
      NEJMENŠÍ (cca 3%) zájem byl o kurz týkající se studijních návyků a dovedností :-( a třetí nejmenší zájem byl o time management - což maj, troufnu si kvalifikovaný odborný odhad, "pod psa".
      SETEC
      SETEC --- ---
      SANTAL: Nemůžeš vysondovaat pár pohledů tvých studentů na problematiku studia, tady se k tomu pohledu žádný student nemá. Prostě nikdo tady neřejne: jo jsem student a mám problém s kvantovou mechanikou, protože je na mě moc kvantitativní a nebo s jadrenou energií protože je na mě moc jadrná.
      Nikdo neřekne úča mě nechápe a já se tak snažim porozumět teoriím nelineárních jevů. Nebo chci se naučit jak péct dobré koláče, ale kdo má té Dobromile sakra rozumět jak velká hrst má být ta hrst mouky? :D
      SETEC
      SETEC --- ---
      SANTAL: Umím i jiné jazyky, divila byses :D
      SANTAL
      SANTAL --- ---
      SETEC: To ti nenaletím, v té skupině není ani jeden Čech! :-)
      SETEC
      SETEC --- ---
      ROUMEN: Musím se přiznat, že to je na tom vzdělávání to nejtěžší, podívat se na to co chci lidem předat ze správného úhlu. Je to poměrně zásadní věc.

      Myslím, že by strategie vzdělávání měla být postavena tak aby respektovala individualitu studenta a současně fakt, že věci jdou neustále kupředu. Tohle je často velmi těžké.

      S těmi stabilními údaji s tebou ale nesouhlasím, protože nástavba na nějaké studium, by měla umožňovat spojit několik různých celků do širších souvislostí.

      Například ředitel který řídí firmu, by měl rozumět propagaci, účetnictví, obchodování, kdežto obchodníkovi stačí jen rozumět tomu jak obchodovat nebo účetnímu jak účtovat.

      Čím vyšší je kompetence ředitele v jednotlivých oblastech, tím lepší je jeho schopnost řídit celý podnik.

      Jiný příklad může být realitní makléř který prodává byty a makléř, který se specializuje na prodej developerských projektů. Ten druhý musí umět navrhnout jaký tip bytu by měl pro určitou lokalitu developer postavit, aby zajistil pro developera co nejvyšší zisk. Samozřejmě, že musí umět i prodávat byty jako ten první, ale to je jen část jeho kompetence.
      SETEC
      SETEC --- ---
      SANTAL: CHvilku jsem koketoval s myšlenkou, že napíšu, "HURÁ MÁM ZKOUŚKU", ale asi by to vůbec nebylo vtipný :)
      SETEC
      SETEC --- ---
      SANTAL: To je perfekni, jen me trochu mrzi, ze se tu bavime o studiu vice mene z pohledu ucitele a chybi tu i ten druhy pohled. Pohled ocima nejakeho studenta ;(
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam