GOBERS: Netvrdim, ze predreformacni scholastiku reformovane cirkve nezdedily. Reformatori nebyli na zelene louce ale vychazeli z nejakejho myslenkoveho prostredi sve doby. Nicmene prave to, ze nebiblicke svatosti prestaly byt v reformovanych cirkvich praktikovany, je logicke a ja to hodnotim jako chvalyhodne, je prece dobre, kdyz se praxe pomeruje Pismem jakozto prvotnim zjevenim. A ze byl biblicky kanon prohlasen za jediny zdroj zjeveni je v neporadku v cirkvi na prahu novoveku taky logicka volba.
ale ze by hranice scholastickeho mysleni byly v protestantske teologii pevneji zakotvene nez v katolicke? To by chtelo priklad, tomu nerozumim. Zvlast kdyz se podivam, jak v nekterych reformacnich proudech vesele vzkveta horliva zboznost i bez zadnych svatosti (Armada Spasy). Nebo kdyz se vezme nase baptisticke pojeti krtu a pamatky VP, tam uz scholastikou taky moc vazani nejsme.