• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    Ztracené heslo?
    PRISCILAReformace a protestantské církve a související témata
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    PRISCILA: Ja jsem si ted doplnoval zakladni vzdelani a cetl Peroutkovo Jaci jsme, a byl jsem prekvapeny jak si tam strili z te Masarykovske interpretace, a stavi se (z pohledu vedy, historie) na tu Gollovu a Pekarovu stranu. Vtipne tam komentuje, ze kdybychom byli narod Husuv, tak by to tady vypadalo asi trosku jinak, a ze lide pri ceste do prace nectou Chelcickeho spisy, ale Rude pravo :-D Ceskobratrska tradice je kratochvile hrstky nadsencu. Myslim, ze vcelku presne a uz v te dobe trefne popisuje, ze Bila hora je davno pryc, jen to lidi porad krisi z mrtvych, a Cesi byli jednoduse po dlouha staleti/desetileti katolicky narod, a dnes uz nejsou ani to (v dusledku modernizace, rozvoje prumyslu, apod.).. On sice cekal, ze nabozenstvi obecne vyhyne, coz se nestalo, ale to jeho hodnoceni se mi libilo, hezky popisoval nasi vlaznost a prizpusobivost v otazkach nabozenstvi i bezboznosti..
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    PRISCILA: Tak nic v současnosti nepotřebujeme více, než antipekařovské až masarykovské názory! :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    PRISCILA: ach soooo, tak tomu uz rozumim. Jako nekdejsi clen top09 (vstupoval jsem u nas v kraji jako jeden z prvnich), ktery na tu partaj uz dva roky nadava, kudy chodi, si hned lepe dovedu predstavit tvuj postoj :-)

    Jen bych si dovolil doplnujici otazku - byla jsi u "modernistu", nebo spis tradicni?
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    Téma bylo - církev a spása...
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    PRISCILA: Tak zatím není do čeho se pustit. ;) To by chtělo nějaké téma... já tady funguju jako takový advocatus diaboli čistě proto, aby se nedělo nikomu (ani zlým, zlým katolíkům) bezpráví. Nemám důvod automaticky "nasazovat" na protestanty. A konec konců i s římsko-katolickou církví mám leccos, na čem se neshodnu, že ano... ;)
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    GOBERS: Nemyslím si, že jsem naštvaná, spíše vyhraněná. Konec konců u zakladatelky tohoto klubu to není nic divného:)...Krom toho, vycházím z historických i současných názorů příslušníků římsko-katolické církve...Tak, a pust se do mě:)!
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    PRISCILA: Já jsem si říkal, že takhle naštvaný může být jenom konvertita. ;)))
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    GOBERS: Sestra domácí totiž byla římská katolička a ví jak to tam chodí:). Představy jsou to spíše antipekařovské až masarykovské:)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    tak ohromna pochvala obojimu, tak hebke vino jsem snad jeste nepil. Pravda - to katolicke jakoby bylo trpci a vyzadovalo kazen, ale dobre bylo natisickrat. Avsak to habanske. Pry je z hroznu co se urodily zde (koupene u vietnamu, maji jej cely regal, hned jsem se ptal a dostal odpoved, ano, jsou to evangelici), ale tak dobre a hebke vino jsem snad jeste nemel. A to pekne prosim cervene, modry portugal. Lepsi nez francouzska vina, nebot jsou jak peri, francouzska jsou chuti jasne, ale stale sebestredne silne. Tohle bylo moc moc dobre. Dneska se mi bude usinat tak krasne.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    PRISCILA: No, sestra domaci ma podle meho nazoru trochu jiraskovske predstavy o katolicich. ;-)
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    v čem se sestra domácí nedrží?:)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tak to ja se zase primknul k multi-kulti a uvaril louisianske gumbo. Dokonaly priklad pozitivniho vlivu vzajemneho ovlivnovani kultur.

    A mimochodem, v Louisiane je pres 20 % baptistu, tak s timto prispevkem nejsem tak uplne off topic :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    jinak k hovoru o vinech, ja se dnes rozhodl pro ekumenu. Koupil jsem vino habanske i vino katolicke a uvidime, zda pak bude radost, nebo zachod :)
    OMO
    OMO --- ---
    VIRIK: No, to je taky pravda. Ale prave tam, kde je ta odlisnost jen mala, vetsinou vic provokuje. Protoze protistrany spolu sdili vetsi prostor a o ten se trkaji.
    HAROLD
    HAROLD --- ---
    VIRIK: A co uzavřená dlaň?
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    Ale ty predstavy katoliku o protestantech a naopak, jsou nic proti predstavam ceskych ateistu o krestanstvi, krestanech a Bohu.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    OMO: Jojojo!!! To je samozřejmě druhý stupeň... když mě protistrana obviní z toho, že lžu a snažím se utajit a ututlat že má církev ve skutečnosti věří v to, co tvrdí ona. ;-)))
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    kdyz mas ruku sevrenou v pest, tak si s nikym ruku nepodas.....
    OMO
    OMO --- ---
    GOBERS: On ten nekdo, kdo ty nazory magoru vyhrabava (v mem citovanem pripade ZOD), je totiz taky proste magor, jen na opacne strane. Kazda tradice ma jiste naraznikove pasmo, ve kterem jsou lide ochotni k dialogu, a pak "ultras", kteri po sobe hazi z dalky srapnely, jako Semin a ZOD.
    OMO
    OMO --- ---
    GOBERS: Je to tak, v jednotlivych tradicich ty obrazy nepritele ziji svym zivotem po staleti. Proto je dulezity ten dialog. Mam kamarada katolika, se kterym pravidelne zazivam vtipne situace, kdy si napred vjedeme do vlasu a navzajem si vyvracime neco, co si myslime o tom druhem ze zastava, opakovane pak zazivame uzas nad tim, jak se nam skutecne formulace protistrany libi :) S povzdechnutim, ze kdyby takovi byli vsichni na protistrane, bylo by nam vsem lip... Nacez se vracime do ostreho sporu, protoze to protistrana jiste nemysli vazne :) dokaze to zabrat cele hodiny a je to trochu unavne, ale tak ma asi vypadat ekumenicka prace :)