• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TETA_JELENACestujeme s detmi...kdykoli a kamkoli
    PROMETHEA
    PROMETHEA --- ---
    IKARIE: Na druhou stranu Němci cestují dost, a pokud někdo chce jen na delší dobu ve školním roce, musí děti z vyuování nějak formálně uvolnit-nestudovala jsem to detailně, znám to jen okrajově z cestovatelských blogů. V podstatě je to nějaká forma dohody rodičů se školou. Jedna rodina o svém půlročním cestování napsala knihu-tam musela devítiletá holčička psát spolužákům reporty z cesty, a měla ke každé zemi nějakou konkrétní úlohu...ale to byla asi nějaká osvícená školka v Hamburku, určitě jsou mezi školami významné rozdíly...
    IKARIE
    IKARIE --- ---
    MEDVED007: a jake mantinely? ja jsem zatim uplny teoretik, mam deti male a oba s muzem jsme cestovali hodne, uprimne doufam, ze i pres hypoteky a dalsi zavazky budem i nadale s detma. a chapu, ze nam do toho skolni dochazka trosku hodi vidle, ale ja si opravdu trosku myslim, ze mesic ted placnu treba v namibii s rodinou da tem detem vic, nez mesic ve skolnich lavicich, za predpokladu, ze to pak dozenou.
    chapu i argument, ze je potreba je ucit nejake zodpovednosti, jako ze do skoly a do prace se musi chodit, ale zrovna obe nase prace takovehle delsi cesty umoznujou, takze v dnesni dobe to taky neni uplne dogmaticke.

    takze treba ja bych byla nerada, kdyby nam toto nekdo zvrchu reguloval, a asi bych radeji sla cestou nejakyho alternativnejsiho vzdelavani, abych proste tu moznost vzit deti na delsi dobu ze skoly mela.

    (nicmene homeschooling bych nedala, to vim uz ted:)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    EDERA: tak to je přesný, se mnou máma za 8 let ZUŠ neseděla u klavíru ani minutu (a přitom sama hrála a dobře). Já si nějakou dobu myslela, že si to jen nepamatuju, ale sama mi to potvrdila, když mě viděla s dcerou, se kterou jsem sedávala u klavíru taky dost let.
    Vůbec my se s dětma dneska crcáme o dost víc než bývalo zvykem a to i v "nadstandardních" rodinách. Já třeba v jedné takové byla, protože nám se fakt věnovali hodně, o hodně víc než ostatním dětem v okolí, ale stejně já tu laťku mám ještě o dost výš.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MUFLONEK: a nejen tam, i v Rakousku neexistuje, že by dítě jelo mimo prázdniny. Na jednu stranu mi to přijde hodně přísné, ale zase pak vidím děti, které berou rodiče na dlouho a často a rozhodně to nejsou děti, které by ve škole excelovaly a měsíc sem měsíc tam ze školy by jim nevadil....takže asi i u nás by to mělo mít nějaké mantinely.
    PROMETHEA
    PROMETHEA --- ---
    MUFLONEK: to je pravda a trochu se toho bojím :) ale tím se vracíme obloukem opět k cestování a to k tomu, že se pro dobré ceny ubytování vyplatí koukat i na německé prázdniny. Mají je podle spolkových zemí postupně, a ceny v typických dovolenkových destinacích se tím dost řídí.
    MUFLONEK
    MUFLONEK --- ---
    Minimálně na prvním stupni jsme se s rodiči učili. A když jsme někam jeli v průběhu rokz, tak jsem vyfasovala úkoly. Si pamatuji, jak jsem se jednou na horách vztekala, že se musím večer učit. Na holou žárovku jsem si posadila krtka... no a pak se divila, že se z něj kouří. o))) Jinak buďme rádi, že ty deti ze školy mimo prázdniny pouští. Co vim, tak třeba v Německu je tohle obrovský problém...
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    Se mnou naši do školy nedělali nic,maximálně tak jednou za půl roku mi táta něco vysvětlil. Oproti tomu dětem s úkoly pomáhám rozhodně víc. Ale zas tak aktivní,abych sjížděla portál se seznamem úkolů, plánovaných školních aktivit, probranou látkou,učila se s dětmi, zkoušela je,co umí, nebo s nimi chystala tašky,jak to dělají známé, to nedělám... ale klavír, to je úplně jiná liga. Tam pokud si ke staršímu nesednu a nesedím u něj celou dobu,neudělá vůbec nic. On i třeba bude hrát sám patnáct minut, ale jen skladby,které zná a umí. Do nových se nepustí. Vůbec to nechápu. Teď jsem dva týdny nemohla a za dva týdny nepostoupil ani o trochu. Takže každý večer, v čase,kdy se to nejmíň hodí (vaření večeře, úkoly mladšího,cokoliv) dřepím na stoličce u piana. Odejít nesmím...
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    STARDAY: nojo, asi jak s jakým kusem, já se synem učím skoro každý den/6.třída/, nemůžu ho prostě nechat propadnou:)
    jinak na naší škole pokud beru děti mimo prázdniny ze školy, tak dávám žádost, ve které přímo slibuji, že děti budou mít doplněné probrané učivo, jinak je neuvolní
    EDERA
    EDERA --- ---
    STARDAY: Jo, já už takhle díky internetům byla překvapená několikrát. Třeba že není normální s dětma cvičit na hudební nástroj. Já byla celé dětství přesvědčená, že mám úplně obyčejnou mámu, a ona přitom byla těžce nadstandardní! Ale to jsem teda já taky (a moje děti to zřejmě úplně stejně netušej:-)

    QUANTI: V běžném provozu se mnou dělala máma úkoly v první třídě určitě (flek od rozlitého inkoustu z toho má na koberci dodnes), pak už jen pomáhala, když jsem si výslovně řekla. Třeba mě zkoušela z básničky nebo tak něco, co potřebovalo kontrolu textu. Ale ty zameškané věci mi opravdu i vykládala a vysvětlovala a suplovala tak roli učitelky. Jako měsíční absenci při mononukleóze a podobné lahůdky si nějak nedovedu představit, že dítě jen tak dožene samo bez pomoci.
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    QUANTI: ja jsem hodne jezdila na vikendy k babicce a brala jsem si uceni tam s sebou. a pamatuju si, ze jsme brali nasobeni pod sebou a babicka to vubec neumela. porad mi to opakovala dokola, ze nevi, ze to neumi a ja to porad nechtela pochopit, jak je to mozny, proc to nechce delat se mnou.
    ale ja byla takovy to prechytraly dite, co vi vsechno nejlip, tak sem k tomu mozna nase ani nepustila a nechali me bejt :)
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    STARDAY: jo, já si pamatuju ojedinělou pomoc, když jsem třeba nechápala Archimédův zákon, ale že by se mnou někdo doháněl učení, to ani ve snu. Ani si teda nevzpomínám na pomoc s úkoly v první třídě, ale to je možné, že si prostě jen nepamatuju... Nicméně určitě od druhé třetí třídy se se mnou nikdo neučil, pokud jsem si o to vysloveně neřekla.
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    EDERA: ja jsem takhle ted v soku, kdyz to ctu, ze je normalni se s detma ucit. to si nejak nevybavuju, ze by se mnou nekdy nekdo delal :-O
    EDERA
    EDERA --- ---
    QUANTI: Já byla taky chcípák furt nemocnej, ale máma se mnou to učení dodělávala. Jsem myslela, že to je normální, že to tak rodiče dělaj. Si nedovedu představit nechat to na krku samotnému dítěti ve věku prvního stupně. Pamatuju se, že jsme dělaly i pokusy - třeba že svíčka přiklopená velkou zavařovačkou chvilku hoří, než si spálí všechen kyslík, a že svíčka přiklopená cylindrem z petrolejky hoří furt, páč tam na rozdíl od sklenice je nahoře díra, kterou proudí dovnitř vzduch.:-D Totálně nepolíbená jsem až goniometrickými funkcemi, co jsem zameškala na gymplu, kdy už se se mnou nikdo neučil.
    HANELA
    HANELA --- ---
    QUANTI: :-) v páté třídě jsem chyběla skoro dva měsíce a co? Doteď neumím pořádně anglickou abecedu a vyjmenovat zájmena. Zájmena mě nikdy nemrzela, ale s tou abecedou jsem tedy dlouho zápasila :D
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    BEBERA: no já nevím, jako dítě jsem byla nemocná relativně hodně, látku se mnou nikdo nedoplňovala a někde jsem se pak chytla, ale jinde jsem nevěděla, která bije, a chybělo mi to pak dál - typicky matika a jazyky. Byla jsem docela chytrá, neskromně si myslím, ale v pátý třídě jsem měla trojku z matiky a francouzštiny, protože tam se ty díry projeví nejvíc, a mám teda dojem, že kdyby si na to se mnou na čtvrt hodiny denně někdo sedl, tak to tak nemuselo být. Podotýkám, že ruku našim dětem ve školce nikdo uvolňovat nenařizoval, dělaly/-jí různé úlohy pro předškoláky, ale není to bezduché.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    BEBERA: Přesně. Taky nechci učení na cesty vozit. Max tu knížku na čtení (ale tak to nepovažuji za "učení"). Dcera nemá zatím problém si to během chvíle doplnit (2.trida).
    SANIAINEN
    SANIAINEN --- ---
    LORAIN: Tak to máte spíš bohužel smůlu na učitelku, než že by toto byl standard... tedy pevně doufám, že to tak je.
    FIFI
    FIFI --- ---
    VERCA_ZABA: treba u mych deti za tech 12 let, co na osmilety gympl chodily, dost vyrazne zmenila procenta zameskanaych omluvenych hodin. U syna byla nemocnost velka a k tomu jeste ucast na vsech olympiadach a soutezich, takze pak mu treba hrozily i komisni zkousky. Hodne studentu chybi v oktave a septime, vetsina si jich dela RP a chodi do prace. Druhe dite za par mesicu maturuje, chodi do dvou praci, nastesti v oktave nema odpoledky, zameskane hodiny si hlida jak oko v hlave.

    To zvyseni procent ve skolnim radu nastalo nekdy pred 8 lety, tusim.
    VERCA_ZABA
    VERCA_ZABA --- ---
    MEDVED007: tak záleží fakt na učiteli. Já taky chodila na osmiletý gympl a každý rok krom nemocí jsem chyběla minimálně na tři týdny v květnu/červnu, protože jsem jezdila na ozdravné pobyty. A nikdy nebyl problém a nikdy jsem se na pobytu neučila, ani by mě nehlo. Holt jsem si něco udělala před odjezdem, něco po odjezdu, ale taky učitelé to chápali a nemusela jsem dopisovat všechny slohy a testy mi udělali individuálně..
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    LORAIN: to mi přijde typické školské lpění na malichernostech, ze kterého kvetu už od mateřské školky. Zatímco ve školce si dítě pravidelně "muselo" uvolňovat ruku a které díte pravidelně nevyplňovalo sešit a neuvolňovalo ruku, bylo totálně vyřízené pro budoucí školní život a rodiči bylo důrazně promlouváno do duše, na základní škole pokud by se dítě nedoučilo synonyma a homonyma v pondělí, ale až následující víkend, znamenalo by to - ani mě nenapadá co? Bylo by poznamenané do budoucna? Rozvrátilo by učitelce výuku, protože by týden nevědělo,o čem mluví?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam