• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FURANMathematical Visualization
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    RAJCHE:
    V logistice se toresi. Napriklad mas kamion a mas nahodne generovanou radu ruznych baliku. Ukolem je kamion maximalne zaplnit, plus mas jeste podminky, treba ze nektere baliky se musi vylozit drive nez ostatni a chces minimalizovat vykladani a opetovne nakladani, nebo ze musi byt vaha nakladu rovnomerna apod. Nekdo mi rikal ze to resil v diplomce. O zadnym softu ale nevim.
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    FURAN: Resim zajimavou vec. A to je objem zavazadlovyho prostoru v aute. A dostal jsem za ukol tam naskladat urcity mnozstvi DIN bloku (50x100x200mm), coz se tam podle me nemuze vejit. Nicmene jsem googlil jestli na to neni makro, protoze tahle tetris veda je strasnej zrout casu.

    Kazdopadne jsem nic nenasel.

    Ale rikal jsem si, ze prece logistickyho spolecnosti (i kdyz maji nejaky svoje standardni rozmery beden, palet atp.) musi tohle resit docela casto ne?

    Taky jsem se ptal znamyho ze skodovky. Tam na to maji dokonce typka, co se zabyva jenom hranim si s temahle hranolama.

    Uz to skladam po 4ty a jestli to budu delat jeste jednou, tak tady zformatuju disky a pak to zapalim.
    Takze prosim o vysvobozeni! :)
    FURAN
    FURAN --- ---
    RAJCHE: Zvláštní úloha. Jaký je background?
    A opravdu potřebuješ znát to nejdokonalejší řešení? Napadají mne příliš konzervativní meze. :D
    Tipnul bych si, že jádrem bude kompaktní blok, který může mít různou orientaci vrstev. V každé vrstvě bych eventuální mezery kumuloval uprostřed, aby vyšší vrstvy mohly získat část svislého kamene. Ale je to hrozná věda. Jak vážně to myslíš?
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    RAJCHE: "kvadry na sebe samozrejme nemusi byt kolme, pze ne vzdy je to idealni reseni"...coz ulohu lehce komplikuje z tetris pohledu."
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    Nevim kde se zeptat, tak to zkusim tady.

    Mam matematickou ulohu s celkem jendoduchym zadanim:

    Jaky maximalni mznostvi krabicek od sirek se vejde do nafouknutyho balonku o objemu x litru?



    Abych byl vice specificky, hledam software, ktery mi umozni nasledujici:

    Mam danou velikost kvadru (50x100x200mm = 1litr)
    Mam nejakou obecny objem definovany uzavrenou vnejsi plochou.

    A ted tam chci tech kvadru logisticky naladovat co nejvic a chci aby mi to vyhodilo pocet a samozrejme i visualizaci ala tetris, jak to ma vypada.

    Netusite nekdo? Pripadne kam se obratit? Dik.
    GULDUR
    GULDUR --- ---
    Když na to tady koukám, tak je mi líto, že jsem na střední nedával o matematice větší pozor...
    FURAN
    FURAN --- ---
    Tak dvě nové animace, hodně MB. Čekněte, jestli jste ještě nebyli:
    http://math-art.cz/
    FURAN
    FURAN --- ---
    Jedna malá ochutnávka, další ňamky budou zítra.

    FURAN
    FURAN --- ---
    Tak jeden droboučký projekt. Full HD passive IR. Chtěl bych ho přepočítat na trochu méně inženýrskou a trochu více uměleckou barevnou škálu.
    Vlivem komprese není funkce RGB(T) čárovou trajektorií, ale poměrně roztáhlým mrakem hodnot. A musím ho nějakým způsobem promítnout na ideální křivku, abych dostal původní hodnotu teploty.
    [0 0 0] -> [0.5 0 1] -> [1 0 0.5] -> [1 0 0] -> [1 1 0] -> [1 1 1]

    Route 94 - My Love (Official Video) ft. Jess Glynne
    https://www.youtube.com/watch?v=BS46C2z5lVE
    FURAN
    FURAN --- ---
    Do měsíce státnice a pak to bude cvrkot. Tohle musím také zkusit :)
    Algorithmic worlds - Blog
    Algorithmic worlds - Blog
    http://algorithmic-worlds.net/blog/blog.php?Post=20110904
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    HONZA911: to by STL měl zvládnout. http://en.wikipedia.org/wiki/STL_%28file_format%29 jen to tedy bude asi poněkud velké.
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    HONZA911: Vypadá to fakt zajimave. Dá se to vyexportovat např. do STL, STP či jiného 3d formátu ?
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    HONZA911: V cem je to delany? Je to 3D mesh? Nebo jen 2d render?
    FURAN
    FURAN --- ---
    Tak zas další bokovka, redukce záchvěvů v animaci krabí mlhoviny. Animaci jsem rozdělil na snímky, označil si tři osamocené hvězdy, aplikoval rotační gaussův blob, kde pomocí fminsearch naiteroval souřadnice středu hvězdy. Spočítal odchylky posuvu a rotace a provedl transformaci obrazu. Antialiasing 1, moiré efekt byl skoro neznatelný, mřížku černých pixelů jsem zabarvil okolím. Zkusím ještě zvolit blízké hvězdy, jestli bude scéna klidnější. Pak snad jestli by se dalo z této scény ještě něco vykoumat, vyčistit grain apod.



    FURAN
    FURAN --- ---
    _TOM: Zcela určitě :D
    _TOM
    _TOM --- ---
    FURAN: Velmi pěkné, směl bych si to vypůjčit pro svou výuku PP?
    FURAN: Velmi pěkné, směl bych si to vypůjčit pro svou výuku PP?
    FURAN
    FURAN --- ---
    Chystám ještě další vylepšení.
    FURAN
    FURAN --- ---
    Borromean Julia C=0 power 2, první pokusný render včetně chyb. Budu dál zkoumat možnosti.
    FURAN
    FURAN --- ---
    Další animace, ale trochu jsem neodhadl rychlost. Lisování a natlakování dvojvrstvé tlakové nádoby.
    FURAN
    FURAN --- ---
    Příští týden začíná nový semestr, tak tady taková bokovka pro výuku Pružnosti a Pevnosti. Ohyb nosníku do plastického stavu a zbytková pnutí. Generováno v Matlabu jako bitmapy s AA5x5, spojeno v Gimpu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam