Ajaj, Petr Hampl :D Moje dcera (nejstarší, zde zatím nezmiňovaná) na gymplu seděla v lavici s jeho ubohou dcerou, která celou dobu trnula hrůzou, že někdo odhalí tato temná rodinná pouta, protože názorově se s ním neshodla nejspíš ani na barvě oblohy.
ZUZKAOU: No ten by se divil, kdyby viděl, jak a čím jsem v té níže zmiňované povídce nevlastenecky zprznila a pošpinila budovu Národního muzea! :D
Ale k těm feministkám: za feministku jsem se nikdy nepovažovala, protože v dnešní době už pokládám tyhle dveře za v zásadě vyražené a další probourávání okolních zdí (třeba myšlenku, že by měly existovat kvóty na obsazení nějakých míst, aby se dosáhlo rovnoprávnosti, a podobné věci) už mi připadá skoro kontraproduktivní, ženám vlastně na škodu; ale R.U.R. mi připomnělo přesně ten dobový kontext, ve kterém to dávalo dobrý smysl. Nechci se pouštět do debaty o tom, jaké formy feminismu (a jestli vůbec nějaké) jsou relevantní pro dnešní dobu. Jenom tady ventiluju, jak mě úplně praštilo do očí, jak Helena coby postava z R.U.R. nemá naprosto žádné vlastnosti: je charakterizovaná čistě jenom tím, že pro přítomné inženýry je trofej a "dobrá partie" (čímž se míní zhruba "laskavá, milá, hezká, bohatá" atd.). Čapka nezajímala, je to jenom figurka. Z toho snad nijak neplyne, že aktivistka nemůže být hezká. Ale vytasit se s tím, že všechny feministky nutně musejí být ošklivé, je úplně stejná redukce, jakou provedl Čapek a páni inženýři s Helenou. To je snad úplně jedno, ne, jak kdo vypadá, a neodvíjí se od toho kvalita či nekvalita jeho názorů.