• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    XCHAOS: :D

    Nejsi ale sám, taky jsme tam s Janou právě přidaly habitat K-v-Kaven KAVEN: (právě místo těch dublujících se Varů) :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BRAMBOREENA: hehe, no to je teda product placement :-)) to si budu muset koupit, chjo :-)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Pozor! Dcera našla na mapě habitatů K-v-Vary a V-v-Vary . Obojí by asi být nemělo.
    GROBENIUS
    GROBENIUS --- ---
    BRAMBOREENA: vložil jsem P-e3-NY :-)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    BALAENA: už to stěhuju

    XCHAOS: máš ho tam
    E2E4
    E2E4 --- ---
    "virtuál" pro staré a nemocné již realitou

    Technoparanoia (Facebook, Google latitude a další) + NSA + účinné postupy při obraně soukromí
    https://www.nyx.cz/discussion/16093/id/55169698
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: asi jo. mě napadá ještě pár popkulturních referencí, ale vlastně je sporné, jestli by tam měly být. takže nevím. Pokud jde o iniciály autorů, H-p-Lovecraft a taky C-t-Hulhu se nabízejí asi samy. A taky habitat F-t-Light by žádné space opeře neměl chybět :-)
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    BRAMBOREENA: nevím, proč jsou ty zelený zeleně, ale jsou snad všechny nebo skoro všechny na špatných místech, a to i ty, kde je správné místo volné (proč je S-a-Pkowski na S-h, když je na S-a volno?)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: Kdo dřív přijde ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BRAMBOREENA: prč A-C-Doyle a ne A-C-Clarke? To má už tak definitivně poškozenou pověst?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BRAMBOREENA: mě to neumožňuje editace z mobilu, ale předpokládám, že v tom mém století po mě klidně bude pojmenován habitat: X-c-Haos :-)
    PAWLEEQ
    PAWLEEQ --- ---
    BRAMBOREENA: Ok, přihodil jsem tam Z-k-Trautenau... když už tam je ten Liberec.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    LAST CALL! Jestli jsou tu ještě nějací zájemci, kteří chtějí zvěčnit své oblíbené místo na mapě habitatů, mají poslední možnost, čtyřka se začne připravovat do tisku.

    Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online.
    https://1drv.ms/x/s!AuVdiftnloLhgul1bO8gJbZZkrUVGg?e=3UI27e
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: no právě, že ty pohanské tradice jsou v tom zahrnuté skrytě. Víc dřeš (včetně třeba "víc přemýšlíš a počítáš"), přinášíš větší oběť, máš nárok na větší zázrak...

    Oproti tomu stojí princip "dej druhým šanci mít prostě je štěstí a možná sám budeš mít taky štěstí" (prsty Chaosu)

    Mírný #offtopic
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: Teda "obětovat kozu a tím získat nárok na zázrak", to už zavání magií. To nevím co by ti na to protestanti řekli. Správná náboženská oběť ti nic nezaručuje; třeba ti toho Nejvyššího může pomoct naklonit, ale jakmile by to fungovalo stylem "hodím tam oběť a vypadne mi zázrak", tak už jsme na poli magie.

    Jinak bych souhlasil, ale pořád je tam určitý rozpor. V M3 vysvětluje Aš~šád Lucasovi že vzepřít se osudu není z principu možné. Ale projevy štěstí nebo prstů chaosu mají k tomu vzepření se osudu docela blízko. V zásadě tohle skutečně může být projev určité "dvojaké" výchovy, a nebo to může přímo vycházet z fomalhiwské víry, nevím. Jak jsem říkal, vzájemně si odporující výroky nejsou v náboženství úplně na překážku.

    Co se týče vzpomínek na havárii, tak ty dvě varianty si neodporují, ne? Trismegistos byl jednorázově teleportovaný na oběžnou dráhu a rozbitý, ale Aš~šád v rozbité lodi nějakou dobu přežíval, než ho tam našli.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: no hlavně říká že je OK občas mít neštěstí. a dokonce si pro něj nechávat prostor (2 skleničky)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: Prsty chaosu by byly v klasickém katolicismu Vůle Boží, případně v islámu Vůle Alláhova. (nezaměňovat s prsty xChaose :-)

    V zásadě psychoterapeutický význam těhle katolicismů, včetně toho fomalhiwského, je ten, že se lidem říká, že je ok mít prostě štěstí. (naproti tomu protestantská etika víceméně hlásá jako jedinou vyjímku z determinismu změnit osud svou tvrdou prací... což je vlastně oběť, pastevec, který má díky tvrdé práci kozu navíc, ji demonstrativně obětuje a získá nárok na zázrak).

    Tady by šlo Aššáda zanalyzovat tak, že na generační kolonizační lodi panovala protestantská etika tvrdé práce - byla v podstatě přinesena oběť. Do toho náhle Aššád skončí zneužívaný u Cirrdaha, ale v rámci nového učení se dozví o Prstech osudu - tedy, že je ok svět koncipovat tak, aby lidi měli šanci mít prostě trochu štěstí (tohle je jasná filosofie Pána Jeskyně v Dračím doupěti, mimochodem :-)

    Mimochodem, Aššád měl štěstí jako jediný z posádky Trismegista. A navíc mi tam přijde, že je tam celou dobu spor o to, která verze jeho vzpomínek na havárii je reálná - jestli ty útržky z postapo přežívání po havárii, které mu z hlavy doluje Lucas, nebo ta verze s v podstatě "císařským řezem" a čistou teleportací (prostě vytěsnění nesnesitelné reality a přesun do fantazijního světa). No ale to už jsme od Prstů chaosu trochu odbočil, ale ten psychologický moment, kdy člověk řeší, zda je ok mít prostě trochu štěstí, je při vzniku magického a náboženského myšlení důležitý. Resp. mysl se snaží orientovat v tom, co se stalo náhodou ("vůle Boží") a co má nějakou kauzální souvislost s našimi činy nebo třeba jen přáním... a je to častý zdroj šílenství...
    GROBENIUS
    GROBENIUS --- ---
    Astromykologie: Houby a lysohlávky vs. cestování vesmírem - Prima Zoom
    https://zoom.iprima.cz/zajimavosti/houbicky-cestovani-vesmir-109587
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam