• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    FRIZER: discovery tour je dobrá pokud chceš produkt do škol a na vzdělávání. Ale radši bych kdybych si pokecal off-story s lidma přímo ve hře. Taky to znamená že jsem dohrál Odyssey a musím otevřít discovery tour a všechno projít znova. Optional historický rozhovory mi přijdou lepší. Ale to znamená neudělat to jako faktografie v Discovery tour, ale udělat z toho rozhovory. Každý místo by mohlo mít kronikáře apod. Jediný co tam nemůže být, je to co je v budoucnosti ale v zrovna v AC je tam ta sci-fi nadstavba a klidně by se to mohlo vymyslet bez Brechta.
    LOVE_DALI
    LOVE_DALI --- ---
    LOVE_DALI: Stejně budu hrát až zejtra :)
    LOVE_DALI
    LOVE_DALI --- ---
    PHOW_SAATCH: Nevím o tom nic a nic o tom vědět nechci :D
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    LOVE_DALI: víš o tom, že dokud nezabiješ Tree Sentinela, tak nesmíš pokračovat dál? :)
    LOVE_DALI
    LOVE_DALI --- ---
    tak už se nám ER stahuje :) (konečně, že?) :)
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    RUDOLF: Naopak, to že je Discovery tour oddělená je naprosto geniální počin. Ty informace jsou sice takový lepší základ...ale mají to pěkně seřazené a vyfiltruje se tím lidi pro které historie znamená jen nenavistne biflovani dat
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Jenže nový a vysmívaný ubisoftí AC investovalo do toho, aby ožilo starověký kulisy a postupy a udělalo z nich rekvizity. Takže máš políčka, zavlažovací systémy, činění kůže, barvení látek a spoustu dalších kulis. Jenže musela udělat discovery tour aby to vzdělávání oddělilo od hry. Přitom, a to se na nyxu opakuji s tímhle příkladem, to je špatný koncept. Gabriel Knight svedl do herního zážitku čtení, New Orleans, Německo a Voodoo do pěkného setu. Akční hry klidně můžou mít historický přesah. Klidně by se Bayek nebo Kassandra mohl zeptat lidí co dělaj. V čem ten textil mácháš, odkud berou barvu apod. Jenže, oni prodávaj GUI. Já se s chlapík z ubisoftu bavil asi deset let zpátky v SF a popisoval jsem mu jak mě baví DayZ a Far Cry 2. Že mě baví ta velikost, že mám mapu na kolenou v autě, že bych nemusel ani ty ukazatele. Ale byl hluchej, on v tom zážitek neviděl. Nechápal to, přišlo že frustrací kazíš zážitek. Primitivní kouzlo zorientovat se v mapě kterou najdeš, nechápal. We have something different in mind;-) a začali to chrlit jak na běžícím pásu.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    _KOFILA_: co se týče interakce a živýho světa, tak nostalgicky vzpomínam na Gothic 1 a 2, to byl pro mě vrchol, ale byl tam zas otřesnej kombat... kdyby tohle někdo spojil dohromady...
    ENDER
    ENDER --- ---
    _KOFILA_: kdyz si vzpomenu treba na skyrim a oblivion tak tam ten svet nebyl o moc plnejsi nez tady... Me prijde, ze sis proste nastavil vysoka ocekavani a ted se ti nemohou splnit. Muzes mi dat priklad nejake open world hry, ktera je podle tebe perfektni a ma vsechno to co ti u ER chybi?
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    RUDOLF: ubi se tomu směje... to jen ukazuje jací to jsou šašci... posílají zprávy a tweetuji si co to kdo ve from software hulil... vysmívají se tomu gui... přitom to ukazuje jací jelimani jsou...

    chápu co myslíš, já jen mluvím o tom že u třetího dílu dark souls (dálnice pro dobrodruhy) se do ještě se zavřením všech tří očí dalo snést... ale tady, tady ta rozhlehlost vůbec nesedí... vůbec nesedí do setupu toho světa... ten svět nikdy nepočítal s tím, že bude takto prázdný, protože je od začátku pustý... nikdo s nikým nereaguje... všechny souls hry byly koridorem strachu a marnosti, zhmotněnou duší v časoprázdnu... a teď si tady hrajeme na otevřený svět... který ani nekvete, nevoní, nic... nevyvíjí se... vlci padají z nebe, kostlivci vylézají ze země (když nepadají z nebe) a hráč/ka může pramálo onen svět ovlivnit, změnit... vlastně kromě meteoritu se v tom světě nestane nic... vůbec nic... je to jak píšeš, hra inventáře, hra na hrdinu skrz inventář mega světa... za mě se to totálně rozpadlo... jsem rád že to přilákalo spoustu nových hráčů/ček, jsem rád že to srovnávají a jako ty popisují, ale proboha vždyť je to bodá do očí jak to k tomu nastavení hry nesedí...

    a pokud mělo být vysvobození z té rozlehlosti přidání koně, pak musím znovu zopakovat větu pedagoga Vaňka: "kůň a kytara zabíjí videohry"
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Tak já v katovně budu vždycky hrát kolemjdoucího, co čte jen 50 Shades of Creeda a místo čajovvého dýchanku dorazil na nějakou BDSM párty.

    Takže to vnímám mimo kontext Souls her. A z pohledu lidí, co mají rádi otevřené světy - páč jsme si jako dítě vysnil a ony se stali. Tj. přícházím ze světa Elite: First Encounters, GTA 1/2, Arena Daggerfall atd. Nekoukám se na to jako na souls hru, ale na open world hru. To je přesně parcepce, která to zaplevelila těma 10/10. Protože je tu ubi(quitous) game design versus Souls/Zelda game design. Jasně, až dohraji ER, dám si Dark Souls a možná Demon Souls -> nicméně, budu k nim přistopvat jako ke koridorovkám. Takže mě vlastně v tuhle chvíli nezajímají.

    FromSoftware vzal svoje know-how kolem bojovýho systému a prdnul ho do otevřenýho světa. Je potřeba si uvěmodit, že to jsou takové mikro koridory, budu je nazývat ekosystémy. Tyhle ekosystémy z potvor a pastí jsou jako hodinky - to je by design horší jak co znám z AC: Origins+. Tam ty ekoystémy fungují mnohem lépe, nepřátelé reagují na mrtvé kolegy, jsou ostražití, hledají nepřítele apod. Pevnost funguje jako ekoystém. Některé stráže ji celou obejdou apod. Jenomže - design fromsoftware má duši grindera. ER počítá s tím, že se budeš vracet na místa a jak pavlův pes budeš variovat/optimalizovat/experimentovat čištění nějakých oblastí a pokud to moc nerozmrdneš chaosem, tak všechny postavy fungují po svých predefinovaných setách bez variací. Tam kde jsou variace, např. pasti - tam je variace ale vytuněná (miluji tu past v prvním dungeonu, kde se změní chování toho ocelového spřežení, podle toho kde se nacházím -> musel jsem to odejít jinam abych se uklidnil-)). Imho by v otevřených světech měli přijmou víc dynamický přístup, na druhou stranu se tím podle vzdálí tomu grindovacícmu aspektu). Takže ER je jen tisíce ekosystému, který můžeš obcházet nebo do nich vstupovat. Tree sentinel je ekosystém o jednom bossovy. Posádka před branou je ekosystém s 10 nebo kolika rytíži a za branou je další ekoysstem. Občas je můžeš spojit. Vzít trolla z hradeb a nalákat ho k tý posádce. Tj. tyhle herní mechanismy alá Zelda (tím myslám kombinace prvkků) tam jsou - nicméně je jich málo ve vnějším světě. Spousta věcí se prostě děje srkze inventář.

    No a když jsme u otevřenýo světa - jestli je huge nebo ne, to si každý posoudí, kdy mu začne lézt krkem. Já to hraju pomalu, po krůčkách, to letiště procházím od stánku ke stánku a dívám se na zboží. Chci koněm jezdit jen po místech co už znám, aby se kochal králostvstvím, které jsem dobil. Případně na koni utíkat z míst, kde mi jde o život. Ale tady je prostě ten přínos, který nevím jestli se ujme. Zbavit se indikátorů na mapě by bylo super. Lákat hráče k dálávm, je to co by se mělo etablovat. Ždáný ON/OFF, prostě vypnout ty zasraný indikátory a nechat hráče se nechat ztratit a najít znova cestu. Otevřený svět má mít vizuální znaky, podle kterých budeme orientovat, nikoliv indikátory. Takhle má být postavený design. Imho, to je ten 10/10. Ze Zeldy to přišlo na PC. A představil to komerčně úspěčný titul. Imho to s UBI nehne.

    Na víc už nemám energii, práce volá..
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    PHOW_SAATCH: že kritikové nensí ochranu proti bleskům je stará věc. Tak je jasný že po respawnu levelují faith!
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    _KOFILA_: faktem je, že předchozí hry od FS měly větší tah na branku, bylo to daný menšim světem, kde mělo všechno svoje místo a logiku, a koridor se dal i mnohem líp vybalancovat... tohle neni pro speedrunnery, ale pro maratonce.. kůň mi nevadí, mapa mi nevadí, dokonce bych příběh udělal přímočařejší jako v Sekiru, aby člověk aspoň tak nebloudil... před Elden Ringem jsem hrál Monster Hunter World, tam mi naopak vadilo, že je tam jen pár map se sektorama, který se pořád opakujou...čekal jsem, že si to Myiazaki ohlídá víc, i tak mě to baví, ale trochu jsem změnil přístup k hraní... nejsem v tom ponořenej až po uši jako kdysi, hraju to spíš jak seriál... celý to působí jako kdyby vyrobili obří svět, milion potvor, ty tam nějak naházeli, a pak se teprv rozhodovali, jak na tom vystavět příběh... pokusim se z toho vymlátit co půjde, ale asi jsem taky ve věku, kdy mi vyhovuje dát si pár menších originálních her než tyhle giganti
    TOMMY_
    TOMMY_ --- ---
    _KOFILA_: Tak se do toho vrhni, ja bych se klidne pridal...
    ENDER
    ENDER --- ---
    _KOFILA_: proc by to kazdeho melo unudit? Ja se bavim dobre, je to na me uz trosku delsi, ale na 2. stranu nechci, aby to skoncilo.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    no ja myslim ze je uplne normalni ze nekdo ma radsi DS1 a nekomu vic sedne Elden Ring
    dik ER si plno lidi zahraje DS.

    mi to prijde jako Smash vs Americana od Offspring haha. nebo Dookie vs American Idiot od Green Day.
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    PHOW_SAATCH: valka tu hru nezachrani… problem je v tom ze jestli na videohry zacneme nahlizet rovnici “hodne = dobre” je s nama neco spatne… elden ring je krasny priklad jak vemes vse cos mel, preskinujes, placnes do mega sveta + pridas kone a cinske housle = pruser co kazdeho unudi…

    kdy zase prijdou nejaci videoherni vizionari a prenastavi standard, kdy? toto uz nedava smysl…
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    "já myslím, že Kofila se maličko ukvapil ve svém soudu na tu hru, já sám za sebe si rozhodně nemyslím, že ta hra je špatná, to ne, maximálně snad vyšla v nešťastnou dobu, to je všechno"

    Divadlo Sklep - Katovna - Bible
    https://www.youtube.com/watch?v=KZ7KubM-R4E&t=552s
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    VON_GILOTINE: jako hra samotna…
    LOVE_DALI
    LOVE_DALI --- ---
    PHOW_SAATCH: Klasickej hospodskej teleport :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam