• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    VIRIK: když jsem šel z hub, našel jsem hud
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    VIRIK: pravda je, že v ER je sice stealth, ale zdaleka nefunguje jako v Thiefovi nebo Dishonored... zrovna nedávno jsem rozbil sudy vedle vojáka, kterej se ani neohlídnul, což působí v roce 2022 trochu divně.. měli by reagovat podobně i když třeba jen v dungeonu zapálíš pochodeň, toho si taky nevšimnou... jsou to takový detaily, kterejch kdyby se dořešilo víc, hned by to trochu víc ožilo
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    VIRIK: jo HUD, ne HUB, ale to je asi jedno.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    tak jsem se rozhodl ze mi to stacilo. Plesiosaura necham byt. Tak kdyby nekdo chtel je to tu. Medium jednou dane a vyndane z mechaniky. Kompletni merch launch edice + nejaky potiskly rucnik z Alzy. Nic jsem nevybalil/nepouzil
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ad. ta tzv. imerze ve hrách. Ta funguje jen když hrající přistoupí zcela na pravidla hry. Pak je jedno, zda ta hra má nebo nemá HUB, 3D grafiku nebo je izometrická, nebo dokonce jede v excelu. V minulosti takhle hráči prožívali snad nejvíc i krokovací dungeony, nebo obecně prastaré hry technicky omezené na malé okýnko a s hromadou textů okolo.

    Pokud se v nějaké hře nedokážete pořádně vžít, může to mít několik faktorů, od toho že vám nesedí styl vyprávění, nebo bojů (tady třeba já mám strašnej problém s jinak výborným zaklínačem 3), grafiky, nebo prostě některá pravidla jsou pro vás silně omezující – v minulosti to byla nedokonalá pravidla D&D starších verzí, level cap a podobné, tak to neznamná že hra je špatná, jen že prostě není pro vás. Pokud hrajete na PC, máte výhodu v modařské komunitě.

    BTW. Rudolf se bude divit, ale taky jsem nakonec skončil u vypínání HUD, a zase, u bethesdích her i u ubisoftích to není problém, protože tam si to lze všechno nastavit dle vůle, dokonce včetně hodně přísné náročnosti (u ubisoftích her v posledních už hodně letech zvyšování obtížnosti nezvyšují HP u NPCček, ale jejich A.I. U Breakpountu tak v tomhle modu vás při prozrazení začne hledat i přivolané komando speciálů s termovizí, good luck potom, umí udělat i rojnici, když jich je dost. Já nemám od začátku ani žádné minimapy, nic, orientace prostě jak ve skautu, rychlocestování jen občas a jen "přes ohníčky". Zranění (krvácení, zlomeniny), výdrž, ale i únava (postava začne třeba i zakopávat). V týmu takhle kolega se vyhnul sice minometné střele, ale zranil ho šrapnel a já ho musel nahodit si na záda a odnést do krytu, kde proběhlo ošetření. Plus plížení, možnost zahrabat se do bláta a další a další věci. (tolik asi k imerzi a k role play, kde se můžete i rozhodovat mezi záchranou kolegy a splněním úkolu).

    Btw. ve Valhalle není ani to s tím orlem, protože tam havran už ani neoznačuje nepřátele, tam už potřebujete jen občas mrknout na HP bar – ale ani to ne, protože tam začne vaše postava se lehce potácet a měnit se obraz, když začne mít málo života). Obtížnost si tam lze nastavit na skutečně těžkou, kde ti běžní nepřátelé jsou nebezpečnější než v Elden ringu, protože mají A.I. a postupují společně, vyšší obtížnost zde opět jim zvýší A.I. a dá víc abilit, které používají (což bylo ale už v Odyssey, tady je to ale víc a rozmanitější).

    ER takhle hrát ale zase nejde, tam bych bez baru se staminou a HP byl ztracen, byť můj současný build mám udělaný tak, že se o staminu nemusím tolik zajímat. Ale už jsem několikrát přiběhl k ohníčku s 1 HP, aniž bych si toho všiml (jsem už zvyklej na zranění a jeho následky z těch zlých ubisoftích nebo bethesdích her). Mluvit se tam s moc postavama nedá, reakce na mrtvého kamarády jsou zde nulové, destrukce okolí nemá moc na nic vliv, poison, bleeding lze nakonec vyléčit kořínky (v tom je to benevolentnější než spousta jiných her). Přesto i zde dokážu mít "imerzi" (to je jinak strašná kravina, ale budiž), tedy dokážu si prožívat v tom světě dobrodružství úplně stejně jako ve Skyrimu, Valhalle, Breakpointu, Zeldě, Dragons Dogma nebo i D&D někde s nějakejma lidma. DOkonce si myslím, že v Elden RIngu funguje mnohem lépe to vyprávění přes "popis předmětů" v kombinaci s enviromentálním vyprávěním, než v minulých dílech Dark souls.

    Open World podle mne Fromům rozvázal ruce. A ano, za cenu toho , že nějaké nároky přenesl na hráče, nároky, který v koridorovkách musí řešit vypravěč.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: zrovna bethesdiny ano. A to to hraju na survivaly, jako plnohodnotné RPG, a smrtí je tam na začátku víc, než u Elden RIngu, protože je to hodně komplexní a člověk se to skutečně musí naučit. A zrovna tady si pokecáš snad s každým – vyžadovat to ale u některých titulů cos zmiňoval je podle mne spíš kritika nereálna, je to totiž bez pokročilé A.I. vlastně nemožné, aby každé NPC například v AC egyptě s tebou mohlo mluvit a říkalo ti ty věci, co si představuješ, to ty hry budou mít tak za dvě generace konzolí a jednu další válku.
    ENDER
    ENDER --- ---
    Jsem lvl 125 a cca 115 lvlu jsem probehl s golden halberd a ted jsem zkusil bloodhounds fang a inferno crozier a vsechny zbrane maji neco do sebe, ale asi se vratim ke golden halberd kvuli faith scalingu a moznosti pouzivani faith spellu.
    Kazdopadne jsem si vyzkousel 3 zbrane a realne diky tomu, ze se kameny do 8 daji nakupovat, je to celkem easy si prozkouset vsechny zbrane co clovek chce... Jeste premyslim o nejakym katana buildu..
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    PHOW_SAATCH: nejde o elden ring ale o svet! je to v tom nazvu open WORLD… tu virtualitu a propojeni se svetem si predstavuji v ramci akce tak jak zname z jinych her FS, ale vidime ze pridali jen kone a nic vic neudelali… coz za me neni vubec krok dopredu, zadny posun… dokonce ten plamen co byl driv a s kazdym dilem pohasinal v ER uplne zhasnul… nemusime se prece chytat za slovo, ne? aspon se trochu zamysli a nebud hned apriori proti mym slovum ktere si vytrhavas z kontextu…
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    The Last Hero of Nostalgaia - 15 Minutes of Gameplay
    https://youtu.be/izw3uepvuG4
    SITH
    SITH --- ---
    Já bych byl bez elden ring wiki naprosto ztracen
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    _KOFILA_: jó Elden Ring, to je hodně velká simulace reality...
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    RUDOLF: :) To nevím, Skyrim jsem v životě nedohrál ani na jedne ze čtyř platforem kde jsem ho kdy rozjel
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    FRIZER: jasný, ale jde to dohrát bez HUD?
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    RUDOLF: No, například ve Skyrimu jde celý HUD totálně vypnout, nebo respektive zneviditelnit. Zážitek oproti předchozím průchodům to byl neporovnatelný. To samé ve Falloutu...
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    FRIZER: právě tohle by pro mě byla největší imerze, ta nemožnost to obsáhnout. A právě pokecat s tím vojákem, s tím dřevorubcem a tak.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: v oddyssey je NPC co ti řekne kudy mám jít? Ve vanille? Hud se dá vypnout ale ta hra je designovaná na waypointy.

    Dal jsme si exploration, takže mám jen nápovědu lokací. Když se přiblížím, ikarosem si najdu waypoint. NPC mi maximálně aktualizovalo waypoint. Případně naznačilo nějakou cestu když poukazovalo na věci ala temný les, nebo že se něco děje, ale waypointy jsou všude. Jako na vracení se po splnění mise tak ne. Otevřu si mapu, vidím waypointy, points of interest. Všude jsou indikátory.

    Jestli je něco domodovaný, tak je to kapku OT. Mě zajímá intended design. Problém s vypnutým HUD je, že ty hry na to nejsou designovaný. Ale schválně si zkusím plus game a vypnu co se dá.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ještě jedna věc – u her vždycky musíte přijmout její pravidla. Nemůžete tvrdit, že šachy jsou špatná hra, jen protože se vám nelíbí že jsou tam pěšáci, nebo vás iritujou čtverce.
    To pak nekritizujete šachy, ale nějakou vlastní vybájenou představu, ale ta kritika pak nemá s šachama co dělat.

    A pokud se vám nelíbí pravidla, tak se staňte pány jeskyně, vyrobte si na stolu mapu a pozvěte kamarády. Nebo se staňte herním vývojářem.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    RUDOLF: Chápu jak to myslíš, ale asi by to nefungovalo. Půlka lidí by možnost rozhovoru ignorovala, a přeci jen v té Discovery se dozvíš souvislosti a události které by ty postavy ve hře často neměli znát protože se teprve třeba stanou. Takhle bys musel za manikem na políčko aby ti povyprávěl jak ho obdělává, pak za Římským legionářem který ti povypráví jak se jeho manipul ucastni stavby viaduktu atd...jako imerze zajímavá, ale kolik lidí čte třeba knížky ve Skyrimu a Oblivionu....přitom má Bethesda dedikované lidí jen na toto
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    ENDER: takový žádný open world neexistuje... z principu open world nejde udělat dobře, resp. jak se jmenuje... ale pár OW her se k tomu přiblížilo, vždy ale s nějakým jen drobným detailem:

    Phantom Pain – uměl to instancovat, naflákat ze světa drobné epizodky právě tou filmovostí a vrtulníkem kterým lítáš na akce (a nemusíš) nebo sis tam mohl bloudit a nikam nelétat...

    Breath of the Wild – vymysleli skvělou věc... předmětům dali opotřebení a mohl si je sbírat kdekoli, čili když si šel někam kde jsou těžký nepřátelé mohl sis ukrást zbran co je skutečně zranovala a ne že si mlátil jak kretén... a bylo jedno kolik máš srdíček... navíc vertikalita světa, kde ses rozhlídnul a věděls kde přesně seš (hlavní hora byla vždycky vidět), prostě nejdál...

    mám ještě pokračovat? já když slyším open world tak se musím smát... to je lenost vývojářů něco navrhnout tak aby to fungovalo, překvapovalo, to je prostě blbost si ve videohrách hrát na realitu... to musí mít ten prvek virtuality a ne simulaci reality... to nemůže nikdy dopadnout dobře...

    a srovnávat elden ring se skyrimem? rly? hru z roku 2011? to nemyslíš vážně, to jsme se skutečně nikam za ty roky neposunuli? nemusíš odpovídat, neposunuli...
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ne, to jsou výmluvy, protože tohle se dá vypnout a na PC na to navíc jsou i mody, který to vypnou úplně. U hodně úkolů tam to NPC stojí, co ti řekně nebo ukáže cestu, nemáš pravdu v tom, že to tam není... a to včetně hintů a nápovědy, kterou sis zjevně nechal zapnutou.

    Breakpoint komprimovaný svět nemá, je to stejné jako DayZ.. protože Ubi to dělají tam, kde to má smysl. Nicméně i v Odyssey jsou končiny, který jsou rozlehlý a mimo hlavní příběhy, nic z toho co popisuješ tam pak není. Ledaže jdeš jen po ukazatelých, který jsis zapnul, ale to je příběhovka a takový ukazatel máš i v Elden Ringu.

    Kdybych se měl vrtat do detajlů, tak mapy v DayZ schází logika generování věcí, najdu místo kde byla polní nemocnice a najdu tam jen řeznický nůž a dívčí triko, v řeznictví najdu něco na léčení a na radnici broskvový kompot. Má to zase svý neduhy, a rozhodně ne malý.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam