HAWKS: je to jednoduché: v tom případě se prostě nevyberou žádné daně a nebude z čeho zaplatit ten příjem. Takže je tam jednoduchá, samoregulující zpětná vazba: pokud by méně a méně lidí pracovalo, vybralo by se méně a méně na daních, a základní příjem by klesal na tak zanedbatelnou částku, že by lidi stejně pracovat museli. to, že se základního příjmu skutečně půjde "důstojně žít", to závisí na tom, že určitá část občanů, produkující poptávané zboží a služby, bude ochotna víceméně dobrovolně platit daně (překvapivě: já bych neměl problém platit daně, pokud by všechny účty veřejných institucí byly transparentní, a tím se lišily od účtů soukromých).
Popravdě - já jsem navrhoval místo vyhlášení fixní částky prostě prohlásit, že určité procento státního rozpočtu se bude alokovat formou základního příjmu (za současného zrušení většiny dnešních podmíněných dávek samozřejmě). Vzhledem k tomu, že na daních se nejen každý rok, ale i každý měsíc vybere jiná částka, tak by to znamenalo korigovat výši vypláceného ZP v poměrně krátkých časových intervalech (asi jako se mění dividenda připadající na jednu akcii). Samozřejmě to také předpokládá, že občané budou mít lepší šance stopnout různé nesmyslné extrémně nákladné výdajové kapitoly rozpočtu, které by mohly mít na výši ZP vliv, v referendech.