• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _BENNYNepodmíněný Základní Příjem
    IORETH
    IORETH --- ---
    NEKROMANT: Já neříkám, že lidi MUSÍ pracovat JEN pro peníze. Já říkám, že pro většinu lidí je práce způsob, jak si vydělat na živobytí.

    Myslela jsem, že fráze "dělat práci, protože člověka živí" nepotřebuje zvláštní vysvětlení, ale jak se zdá, přecenila jsem tě. "Živit se prací" znamená pracovat -- dostat za to peníze -- za ty si koupit jídlo (a další nezbytnosti i zbytnosti života). Živit se prací opravdu neznamená výrobu potravin (a nezajímá mě, jak jsi na to přišel).

    Upozorňuji, že kapacita mojí snahy dohovořit se s mentálně zaostalým posluchačstvem se právě vyčerpala, takže doporučuji zapnout ignore - následující příspěvky budou sarkastické a nejspíš ti bude unikat jejich smysl.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    NEKROMANT: Podorbny model je otazka jestli jde predlozit.. Domnovam se ze to neni mozne [...] . Tady jde spis o tu viru - HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

    You, sir, are an idiot
    https://www.youtube.com/watch?v=c7LrViaPq7M


    No, mejte se tady hezky. Slyset danovyho podvodnika rozpravet o tom, jak "veri" ze bude fungovat system s mnohonasobne vyssim zdanenim nez je soucasne je sice priceless, ale vseho moc skodi 8))
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    Leonardo Plus, ČRo Plus 1.3.2014 16:10
    V pořadu Leonardo Plus - cestopis hodnot jsme se věnovali ekonomii a jejím průnikům s dalšími obory. Marek Kuchařík do studia pozval ekonoma Tomáše Sedláčka. http://media.rozhlas.cz/_download/3072562.mp3
    Je to o ekonomice, ekonomii atd.. Krom Sedláčka tam je Komárek a Sedláček mluví i o Davidu Graeberovi..

    Tade je ten krestansky pohled od Reinhard Marxe.. Poslal jsme jen dva dily, tady jsou vsechny:
    http://hledani.rozhlas.cz/iradio/?query=Reinhard+Marx&reader=&porad[]=&offset=0&sort=docdatetime

    REDGUY: Tak predpoklad je ze ne kazdemu bude stacit NZP a nekdo bude delat praci dobrovolne i za penize (nevylucuje se - dobrovolnost v mire NZP.. takze to neni nejaka uplna dobrovolnost a nerusime kapitalismus "pro nekoho jiste bohuzel.." ) ktere se pak zdani a pouziji na NZP.. Ty tvrdis ze by to nefungovalo, ja tvrdim zeby to fungovalo? No nic noveho v tehle diskusi.. :)
    Nechci zavadet 100% zdaneni v ramci NZP a ani jsem nejaky takovy navrch nezaznamenal (ale jako myslenkovy konstrukt, proc ne.. :D ). Verim ze by se nasli hornici kteri by kutali dal (meli by co) pro to aby meli napriklad oni nebo nekdo jiny cim topit.. (tedy ty penize nemusi byt podminkou pro to delat praci..).

    To byl priklad nejake hypoteticke vazne krize kdyz by NZP nefungoval tak jak si to tu nekdo predstavuje.
    Podorbny model je otazka jestli jde predlozit.. Domnovam se ze to neni mozne.. Stejne tak neni mozne presne a podrobne urcit vyvoj na trhu za 5 let.. :) Predpovidat pocasi je proti tomu brnkacka.. :)
    Kdyz nekdo udela nejaka pocitani a planovanitak se zlobit nebudu (nejaka jsem videl ale stejne by vam nestacili, takze si je kdyztak hledejte sami..). Tady jde spis o tu viru a to proc lide veci delaji a cim jsou motivovani...

    IORETH: Nějakých knih, googlu a wiki jsem použil dost. A přesto na tom mám jiný názor. Já nemám problém se slovem morálka. Takže nejde o použitý termín ale jeho výklad. Jestli chceš používat jiný termín tak navrhni který.. Ze je moralne nutne se postarat o sve stare neni (a hlavne drive nebylo) az tak samozrejme jak tvrdis ty.. Stejne jako driv nebylo samozrejme volebni pravo (pro vsehcny, zeny, otroky, cernochy atd...) Nebo ta podoba toho byla znacne jina.. (postarano nebylo o "vsechny" stare a jinym zpusobem..) I ten mechanismus s moralkou souvisi protoze ta podoba postarani se a timkdo vsehcno do toho spada..

    Podle me se mysleni da odlozit jedine ve stavech hluboke meditace a podobnych stavech (mozna ze jsem ovlivneny ale budhistickou porpagandou a ideologii - nadavky za pomateni mysli smerovat k Šamarpovi - http://cs.wikipedia.org/wiki/Mipham_%C4%8Ch%C3%B6kji_Lod%C3%B6 a jeho žákům.. :D ).

    A jakou cenu mají ty obrazy které ten "flákač" maluje? A jakou budou mít cenu za 100 nebo 1000 let?
    Kolik umělců-flákačů s jejichž díly se dnes spekuluje na burzách umřelo v chudobě a bídě?.. :)
    Nepřipadá ti zvláštní redukovat lidskou bytost jen na homo ekonomikus a redukovat jejich hodnotu jen z pohledu nějaké úzce vymezené účelovosti? - Ta Hogenová (né jen ona.. třeba i Henri Monfort ale spousty dalších..) to popisují krásně.. I ten ekonom Sedláček který pracuje pro ČSOB o tom mluví... :)
    A znám osobne byvalou reditelku komercni banky..Take uzasna bytost :) Momentálně leci lidi za dobrovolny (pravda financni) prisepevek.. :)

    IORETH: Hodně věcí považovaných dřív za utopie dnes fungují.. Takové lítání bylo dlouhou dobu například utopií (kolik bylo nefunkčních letadel-vzášedel a jejich konstruktéři považovány za blázny..) :) Podle mě se realizovat utopie poměrně dobře daří :))
    Myslím že Ondřeje Klouček na té akci peníze 2.0 o tomhle mluvil podrobně i s prezentací.. - bude z toho video :)

    - klidne piste dal, ale odpovedi ocekavejte spis az v noci :)
    Pridam sem pak i odkaz do piratskeho fora, kde lide pisi jak by se chovalipokud by byl NZP zaveden.. Delalse na to i pruzkum, kde vetsina ldi odpovidala ze oni by pracovali dal, ale ze ostatni by se urcite flakali.. :) (velka cast lidi si o ostatnich mysli neco horsiho nez sami o sobe a nebo nerikaji pravdu..). Je o tom v tom filmu kulturni impuls..
    Ja prave nevim co kdo tu uz videl a co zna.. mozna se tu opakuji a rikam neco co uz jste slyseli ci videli-cetli (byt s tim treba nesouhlasite..) nevim jestli tim nezdrzuju sebe i vas.. :)
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    IORETH: Žádné věci se dělat nemusí.To co mě extra nebaví ale považuji to za užitečné mě často "baví" protože mi to dává smysl protože to považuji za užitečné..Ale připusťme že je něco potřeba ale dělat se mi to chce a nechce (chci to mít,ale nechci to dělat) to ale neznamená že to musím dělat kvůli nebo pro peníze..

    Myslím že pro ten příklad lidí by byl NZP +.. ve filmu kulturníimpluls je jak o popelářích tak o pokladních v supermarketu.. :) A se seniory jsem v neziskovce pracoval a dělat to pro peníze je vážně hovadina.. (těch peněz tam je málo, že tam vydrží stejně jen lidé kteří to dělají z jiných důvodů než je finanční zisk..) Tedy byla to drahá neziskovka.. třeba u nějakých ultra drahých služeb pro pracháče se to vyplatí i pro zisk.. ale takové prostředí je prostě jiné než kde jsou dobrovolníci..

    Co myslíš konkrétně tím živením? Výrobu potravin? Myslíš že současný stav je zrovna šťastný? Viz ty KPZ. atd.. :)

    LUBOB: NZP nikoho nenuti pracovat, ale naopak od toho nasili pracovat ze strachu z bidy osvobozuje.. Takze ano muzeme rict ze pro cast lidi je nase spolecnost ted otrokarska.. :)
    IORETH
    IORETH --- ---
    GORG: Jinak škatulka flákači je dost extrém. Pokus někdo celý život nechce hnout ani prstem asi má nějaký problém... Asi ano - měl by s tím jít k lékaři a problém řešit. Nepředstírat, že je to v pořádku a ještě to podporovat.
    IORETH
    IORETH --- ---
    GORG: Myšleno tak že ve větší skupině je dost bohatství, aby se mohli postarat . Neztrácí se to morálně ale možnostmi. - ano, dejme tomu, že by bylo v jejich možnostech, tedy MOHLI by se postarat. Otázka zní, MĚLI BY? Je morálně správné, aby někdo mohl sobecky odsávat peníze jiných, protože se mu prostě nechce makat? Kdo by byl ten "někdo"? Všichni nemůžou, někdo pracovat musí (opravdu, všichni se flákat nemůžou). Kdo tedy bude mít to vzácné privilegium?

    GORG: Ano, žít v bídě je krutým údělem těch, co se vědomě rozhodnou nepracovat (ačkoli mohou) a místo toho se věnují svým koníčkům. Na tom není nic špatného.
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    NEKROMANT: to jsou desne zvasty, fakt, nezlob se.

    Podle mě je lepší pomoci plošně všem
    samozrejme. stejne jako je lepsi perpetuum mobile mit nez nemit. zhruba takovou vypovidaci hodnotu ma tvoje 'myslenka'.

    janze tady jde o to, ze pomoci plosne vsem zni mnohem lepe, nez pomoci jednem k penezum tim ze druhym 'pomuzeme' od penez.
    podstatu za hezka slova neschovas.
    GORG
    GORG --- ---
    IORETH: Zrovna tebou popsaný typ "flákače", který rád maluje obrazy, mi nepřijde adept na hnaní svinským krokem. Dobře nebaví ho dělat rukama nějakou fyzicky namáhavou práci a je to umělec a nikdo o to moc dvakrát zatím nestojí o jeho tvorbu a třeba za jeho života nikdo nebude.
    Hele to je typický popis mnoha slavných umělců, kteří se proslavili až po smrti, kdy celý život strávili v chudobě a bídě. Dokonce i Nikola Tesla nakonec prosral tu možnost se zabezepčit hmotně svým vzletným myšlením (zaváhal u patentů).
    Prostě řada těch umělců, co dnes jejich obrazy stojí miliony a miliardy, tak tehdy měli sotva na jídlo.
    Samozřejmě by mohl někdo spekulovat, že právě proto z toho tlaku vytvořili časem něco lepšího, ale situace je zdá se uplně jiná. Zrovna nedávno jel v CT dokument o malíři abtraktního umění.. to, co je dnes poměrně běžné, tak on byl něco jako Andy Warhol své doby..a dělal něco uplně jiného než ostatní .. podobně jako Picaso a byl prostě zanevřen. Teprve posmrtně se proslavil. Kolikrát jsme trenhle příběh viděli.
    Ti zneuznaní mohou být naknec motorem změn. Ti vždycky naráželi na okolí.
    GORG
    GORG --- ---
    Teda ještě dodám, že demokracie a rozdělování bohatství asi nemá přímo tolik společného, ale přijde mi to přecejen trochu provázané v té podobě demokratického kapitalismu, kde se nekonečným sledem legislativním změn snaží nadále hledat nějaké dokonalé ekvilibrium práv a svobod lidí a ekonomického uplatnění na "nejlepším systému, co jsme zatím měli" po všech komunismech, faišsmech, feudalismech atd.
    GORG
    GORG --- ---
    IORETH: akože ve větším množství lidí se ti flákači ("ti, co se rozhodnou nepracovat, protože se jim nechce, ačkoli by mohli") snáz ztratí? Je to proto správnější, omluvitelnější, společensky přijatelnější? Protože jich není procentuálně tolik, nebo proto, že nejsou tolik vidět?

    Myšleno tak že ve větší skupině je dost bohatství, aby se mohli postarat . Neztrácí se to morálně ale možnostmi. Jinak škatulka flákači je dost extrém. Pokus někdo celý život nechce hnout ani prstem asi má nějaký problém... "tu má lopatu!", je trochu medicína level nula. něco jako pouštění žilou, když možná stačiliy dva dny brát antibiotika

    Jinak ad "demokracie nejlepší systém, co jsme zatím vymysleli" je trochu ohrané. Není to zlé, ale i jsou lidé (udajně zakladatelé USA např.), kteří o demokracii mluvili jako o "jednom z nejhorším možných režimů", protože demokracii nepovažovali za příliš stabilní stav svobody a spravedlnosti. Zejména kvůli populismu. U nich byla jednička republika. Tedy v téhle ideii je to myslím vnímáno tak, že pokud chce někdo někoho popravit, musí se shodnout všichni. Není tedy žádná hlučná majorirta, která by mohla někoho zlynčovat nebo vlivem emocí něco schválit.
    Asi se nedá říct, že to bude nutně lepší, než pracovat s tím, co tu máme, ale zní to opravdu rozumněji. A v našich podmínkách je republika popisována hodně negativně jako něco ultrafašistického, takže Svobodní asi z toho důvodu dost trpí právě tímhle nálepokováním populistickým. Asi se s nima nutně ve všem neshodnu, ale jako extrémisti mi nepřijdou. Ale to už jsem odbočil.
    Každoápdně demokracie bývá popisována jako dobrá jen dočasně.. než se to zvrhne ve vládu oligarchie či podobné distopii.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    GORG: když se ještě vrátím k tomu tvému tvrzení, že soudnictví, vláda a parlament u tří lidí by nefungovaly - tak samozřejmě fungovaly. I v malém společenství je totiž potřeba mít moc zákonodárnou (aka, ono určování pravidel soužití), výkonnou (tedy kdo dělá co) i soudní (rozsuzování sporů). Každý rodič dvou a víc dětí někdy (většinou skoro denně) řešil spory mezi dětmi (soudnictví), každý pár se musel dohodnout na něčem jako zda radši koupit šetřit na novou pračku, nebo na dovolenou (schválení rozpočtu - zákonodárství), a rozdělit (a vykonávat) odpovědnost za to, kdo meje nádobí a kdo vynáší koš (moc výkonná).

    Ono totiž ty funkční celospolečenské koncepty se poznají tak, že fungují i v těch úplně nejmenších (i rodinných) společenstvích. Společnosti totiž nejde "shora" vnutit něco, co jí není většinově vlastní.
    Proto, hint hint, jediný způsob, jak společnost efektivně měnit, je od sebe, a proto se revoluce objevují teprve v okamžiku, kdy většina obyvatel s jejich myšlenkou sympatizuje.
    S myšlenkou NZP, jak ukázaly volby i referendum, většina obyvatel nesympatizuje. Pokud chce někdo NZP opravdu prosadit, musí začít u sebe. Až bude existovat dostatek funkčních komunit praktikujících NZP a i běžná Máňa uvidí, že lidé v nich se mají lépe, tak potom se rozšíří i počet sympatizantů.
    Jenže ono nějako sympatizanti jsou buď ti, co by rádi brali a nedávali, nebo teoretici, kteří o tom rádi mluví od stolu. A skutek utek.
    IORETH
    IORETH --- ---
    NEKROMANT: Utopie nefungují (ani když je prezentuje křesťan).
    IORETH
    IORETH --- ---
    NEKROMANT: Posílal jsme hogen - tomu nerozumím, prosím přeložit do češtiny.

    Slovo Morálka má v češtině jistý, poměrně přesně daný význam. Přečti si nějakou knihu, použij google, wiki, nebo něco takového, vypadá to, že znáš pouze dojem, ne pojem. Pokud nechceš používat slovo morálka tak, jak je v jazyce (a kontextu) obvyklé, dodej, prosím, nějaké jiné slovo, které chceš místo něj používat. Mně to problém nedělá. Ale nesnaž se, prosím, vnutit světu nějaké svoje projekce - jazyk má svá pravidla a přístup "ale já to slovo chápu jinak" sem nepatří.
    Pokud by stále panovala jakákoli nejasnost, tak ano, otroctví je špatné, ženy mají mít právo volit a důchody s morálkou nesouvisí (je morálně nutné se postarat o své staré, ale jestli důchodem, nebo nějak jinak, to už není problém morální).

    Typická činnost, pro kterou se mozek používá, je myšlení. Ano, myšlení je možné "odložit", jak se můžeme v tomto klubu dnes a denně přesvědčit.

    Jelikož patrně neexistuje flákač, kterého bychom znali oba, musí nám stačit flákač virtuální:
    Třeba takový umělec, který by rád, kdyby nemusel pracovat a mohl se živit jen malováním obrazů. Žel bohu, nikdo teď o jeho obrazy dvakrát nestojí a umělec tedy pracuje jako vrátný na nějakém úřadě. O práci přišel, protože ho načapali, jak si tam maluje a nehlídá. Umělec sice symbolicky práci hledá, ale doopravdy ji spíš nechce. Od pracáku a sociálky něco dostane a má spoustu času na malování. Jenom v jednom kuse fňuká, jak se má špatně, protože nemá na důstojný život (a nemůže se živit svým koníčkem). Ej, kdyby tak moje obrazy někdo kupoval, to by se to žilo... Ale nekupuje, tak se o mě, společnosti, starej!
    To je flákač, kterého bych, obrazně řečeno, hnala svinským krokem.
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    NEKROMANT: hele, kdyz uz jsi nakousnul to otroctvi, jak bys lepe nez otroctvi popsal system, ve kterem jeden ma povinnost makat na druheho?
    IORETH
    IORETH --- ---
    NEKROMANT: Mě nezajímá, jaký je tvůj denní program a na sraní tvého psa sere, s prominutím, pes. Chápeš myšlenkový koncept Příkladu neboli Ilustrace? Život nelze zbavit těch méně příjemných povinností (doplň si sám, nějaké jistě budou, zkus takové, jejichž zanedbáním vznikne Průser). K těm nepříjemným povinnostem se lze jistě postavit čelem a zpříma a pozitivně a nadšeně a budovatelsky a půl-je-hotovo, ale zůstává fakt, že se prostě musí udělat. Když se neudělají, bude Průser (blíže nedefinovaný). NĚKDO je musí udělat. Pokud je nikdo neudělá, bude Průser. Stačí to zopakovat dvakrát?

    Protože jsi nepochopil ani Reguyův PŘÍKLAD s horníky, představ si místo nich popeláře, záchodové babičky, prodavačky v supermarketu, ještěrkáře ve skladu, dělníky ve fabrice, sanitáře v LDNkách.

    Většinu z nich ta práce zrovna nenaplňuje nadšením. Některé možná ano, ale kdyby zůstali jenom ti, systém se zhroutí (ano, opravdu zhroutí). Většina z těch lidí tu práci dělá, protože je živí.

    Zatímco umělci, kdyby malovali jen ve svém volném čase, jako jiní lidé, kteří mají své koníčky, systém zůstane nedotčen.
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    IORETH: Posílal jsme hogen. Morálku nejde vyškolit ve škole.. :) Extrémní názory podle mě do ní patří.. Právě proto, že extrémní názor bylo dřív že je možné zrušit otroctví, nebo že by ženy měli mít právo volit... Že by lidé neměli brát starobní důchody protože by ke stáru hrozně zlenivěli..
    Vegetariánka? Veganka? Já měl maso po měsíci.. :) a jiné než z velkochovu si nemůžu dovolit.. (byla to křídla za 30 Kč :D v polévce..). - ale nejspíš také nebudu jíst maso vůbec..

    Dá se mozek nepoužívat..? Že bych ho odložil? I při tom spaní asi něco dělá že?.. :D
    Současného morálně-etického diskurz dospěl k obecné platnosti norem který jsou závazní pro všechny? Že by po vzoru farmy zvířat? :)) Jde o to kdo co nepotřebuje a co nepotřebuje to je to na čem se prostě mi dva neshodujeme.. Ty házíš flákače do jednoho pomyslného pytle.. Ukaž mi nějakého konkrétního flákače a pojdmě rozebrat jeho.. Mě to totiž připadá jako nějaká bytost vzniklá právě tou přebujelou fantazií.. Já od feministek vím, že na ty kteří operují s tím co je přirozené je dobré si dávat pozor.. :)


    Odborníky a rozhodování nezávisle podle litery dobře napsaného předpisu už jsem komentoval v těcho příspěvcích :)
    NEKROMANT:
    NEKROMANT:
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    NEKROMANT: Držel jsem se toho příkladu C z tady - no a?

    Já si to právě nemyslím.. - co si nemyslis? Sorry, ale fakt nejsem jasnovidec. Kdyz se ani neobtezujes ocitovat na co reagujes, to mas pak tezky.

    Co je větší průser nebudu řešit. - coz je standardni pristup fandu NZP. "Navalte nase prachy zadarmo, jak na to, to uz resit nebudeme". "Hornici nekutaji protoze nemaji motivaci? To nebudeme resit."

    Horníkům stejně dohází to co se kutá - a misto toho abys reagoval na to podstatne ("existuji tezke ale potrebne prace, ke kterym je potreba motivaci, ktera zmizi kdyz zavedes 100% zdaneni"), honem se snazis zmenit tema na zaklade irelevantniho detailu.

    a NZP nechce danit 100% vydelku - no tak jeste pred chvili jsi psal, ze v pripade potreby bys, cituji, " rozdělili rovnostářsky všechny statky vytvořené společnosti". Koukam ze rikas kazdou chvili neco jinyho, podle toho co se zrovna hodi, coz? Co NZP doopravdy chce je fakt tezko rict, protoze (viz vyse) nikdo se neobtezoval predlozit podrobny model kde presne na NZP vzit.
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    IORETH: Musím jít spát.. Byť nejsme křesťan tak někteří teologové také umí mluví celkem k věci.. :)
    Práce: řešení nebo problém? Tomáš Tožička, 15.4.2013
    http://www.youtube.com/watch?v=7meNGvE_ZMY


    Marx píše Marxovi. Esej v podobě dopisu zvolil mnichovský arcibiskup Reinhard Marx Karlu Marxovi. Z pohledu křesťanské sociální nauky vyhodnocuje řešení jeho sociální otázky a nabízí řešení plynoucí z křesťanského učení.
    http://media.rozhlas.cz/_download/2986769.mp3
    Marx píše Marxovi - 2. díl. Esej v podobě dopisu zvolil mnichovský arcibiskup Reinhard Marx a oslovuje v něm Karla Marxe. Z pohledu křesťanské sociální nauky vyhodnocuje jeho řešení sociální otázky
    http://media.rozhlas.cz/_download/3000308.mp3
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    REDGUY: Držel jsem se toho příkladu C z tady: FIONOR:

    Já si to právě nemyslím..

    Věřím si čemu chci, neměj obavy.. Co je větší průser nebudu řešit.. :) Horníkům stejně dohází to co se kutá.. a NZP nechce danit 100% vydelku (zachovava to trh, a motivaci pomoci penez atd.. pro nekoho + pro jineho trebas - .. :D)

    Jsou skoro 4ri.. Zitra tu spis nebudu. vecer pujdu na nocni 12tku.. jestli tam zrpovoznim net tak budu odpovidat dal..(nejlepsi je ze zamestnani delat podvratnou protikapitalisticku cinnost :D ) i na IORETHa a nevim jestli jsem nekho vynechal (je to mozne..).. pokud o nejake moje odpovedi jeste tady nekdo stoji at se prosim jeste jednou prihlasi.. :)



    IORETH: Nebo v rychlosti..
    "venčení psa brzo ráno, chození do školy (či jiného smysluplného vzdělávání), pomoci staré mamince s (čímkoli), až po ono zakleté chození do práce a vydělávání peněz (na obživu nás samotných a naší rodiny). "

    počínaje čištěním zubů - to obcas vynechavam :D
    přes přes skládání suchého prádla - to shledavam uzitecnym a dneshledavam to nudnym.." kdyz u toho neco posloucham tak me to celkem bavi :)"
    venčení psa brzo ráno- radej ho vencim v noci kdyz se mu chce srat a nikdo jiny nechce.. :) nekdy je takova vychazka vazne supr.. rano s nim chodit stejne ani nemuzu.. :) (mama ho bere rano sebou do zamestnani...).
    Kdyz bychom to povazovali za smysluplne tak bychom tam chodili (lenost by byla nahrazena radostnym usilim..)
    Nejelepsi je pomahat rad.. ale nekdy hold cloveka nuti mno.. (to nuceni bych ale dokazal ozelet, navic neni stara.. :D)
    Zivim hlavne sebe, pokud vubec to lze takto napsat.. (spis me zivi zeme, deti na plantazich a vselijaci vykorstovani zamestnanci v hypermarketech..). Nemam pocit ze by zamestnani a odmena za ni byla v nejakem uzkem vztahu..
    To je dobre videt na tom ziveni se nejlepe.. napriklad takove KPZ (komunitou podporovane zemedelstvi):
    AZ čaj - Komunitou podporované zemědelství - cesta k potravinové suverenitě? 1/3
    http://www.youtube.com/watch?v=w75V_yQSoKs&feature=youtube_gdata

    AZ čaj - Komunitou podporované zemědelství - cesta k potravinové suverenitě? 2/3
    http://www.youtube.com/watch?v=Hd08nw8JLJo&feature=youtube_gdata

    AZ čaj - Komunitou podporované zemědelství - cesta k potravinové suverenitě? 3/3
    http://www.youtube.com/watch?v=UmOtNzS43Oc&feature=youtube_gdata
    IORETH
    IORETH --- ---
    NEKROMANT: zapomeň na Arbeit macht frei. Současná morálka/etika je dost přesně daná (učí se o ní už na základní škole). Extrémní názory do ní nepatří (proto se jim říká extrémní). Rozhodně neobsahuje všechny minulé ideologie, z drtivé většiny odkazuje na křesťanské principy. Je líznutá některými dalšími myšlenkami, ale je vezkrze pozitivní (ve srovnání s kulturami, kde se za "morálně správné" považují zvěrstva, nad kterými nám (z tohoto kulturního prostoru) zůstává rozum stát.

    Ano, dát si k obědu kuře z velkochovu není z etického pohledu v pořádku.

    NEKROMANT: Znám lidi kteří "stojí vždy na straně těch slabých" podle jejich slov a činů mohu li soudit.. a NZP podporují.. a ty jsi proti..:) Ano, používám totiž mozek :). Také nejsem líná počítat (důležité věci), mám dobrou představivost (a ne přebujelou fantazii). To, že má někdo skutečně dobré srdce a myslí to dobře, neznamená, že nemůže být tak trochu mimoň.
    Podle současného morálně-etického diskurzu stále platí, že pomáhat se má potřebným, a ti, co to nepotřebují, by měli buď pomáhat, nebo alespoň nezatěžovat.

    Ještě k tomu určování potřebnosti. Určuje to společnost "rukou" pověřených osob. Ty osoby by měly být odborníky a rozhodovat nezávisle podle litery dobře napsaného předpisu. Vzikne-li aplikováním litery předpisu zjevné bezpráví (tj. nebyl-li současně naplněn duch předpisu), měla by imho rozhodnout odvolací instance, něco jako ombudsman a udělit výjimku. Současný systém není dokonalý (má spoustu chyb), ale jeho úpravy jsou o několik řádů reálnější než zavedení NZP.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam